april 27, 2024, 19:56:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 100mm IRS på '57 panne?  (Lest 1620 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: oktober 25, 2013, 20:26:21 pm »

Konverterer til IRS, og for standard 90 mm må man modifisere rammegafler. Noen som vet om det lar seg gjøre å lage så god plass at 100 mm aksler går uten å svekke konstruksjonen?

-Sverre
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 27, 2013, 22:17:20 pm »

Sjekk ovalen (1955 2,7 T4)som ligger under "til salgs" her inne. Der er det bilde av noen grøve knuter og avstivning.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57236.0.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 27, 2013, 22:31:48 pm »

Kun 5mm forskjell i radie på de knutene. Dette kan du hente inn ved heving av kassa uten for mye mikk. Om du er feinshmecker hever du mest i fremkant slik at bakkant på motor havner i samme posisjon som nå.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 28, 2013, 08:38:41 am »

Takk for svar. :-)

Jeg ser at den ovalen (wow for et bygge btw) trolig har bytta hele raua og da har han trolig ikke modifisert gaflene på oversiden men alikevel stivet av under. Dempertårnene er såfall ikke til oval.

Har handla inn Cup-stag, så det er no allere noe stivere baki, men noen flat eller vinkeljern i underkant kan no vurderes.

Altså ingen som har gjort dette før?
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 28, 2013, 09:52:49 am »

Jeg har gjort dette før ved ombygging til IRS. Jeg kuttet vekk i gaffelen der som knutene kommer med riktig radie. La på en forsterknig under samt flattjern på oppsiden.

Egentlig en veldig enkel jobb.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 28, 2013, 11:19:34 am »

Jeg konkluderer da at det må stives av under.

Jobben er enkel, ikke tvil om det. Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: oktober 28, 2013, 11:25:50 am »

Et oppheng bakenfor knutene er veldig mye bedre enn avstiving under. Skal du stive av mye så skjærer du en slisse tvers gjennom gaffelen i lengderetningen og slipper ned ei flat plate som du sveiser fast som en vegg, eller skott om du vil være litt nautisk.  Etterpå sliper du til så klaringen blir god. For å spare vekt hullborrer du platen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 28, 2013, 12:30:29 pm »

Med bakenfor så mener du på innsiden av knuten, mot kassa?

Den idèen om skott synes jeg var genial JHU, Da er det heller ikke være ett synlig inngrep. En 5 mm plate fra der bensinrøret kommer ut helt bak til enden av skruen til girkassefestet, en 20-25 cm?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: oktober 28, 2013, 12:39:02 pm »

Jeg mener et oppheng mellom motor og knutene. Hvor lang deleveggen skal være eller hvor tykk blir opp til deg, men tykkelse er nok av mindre viktighet...  det skal noe til bøye en slik vegg nedover når den er 6cm høy, samme hvor tykk den er.
Loggført

Speed is no substitute for direction
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: november 02, 2013, 20:57:32 pm »

Jeg får se hva jeg har liggende, 3 mm holder vel det og. :-)

Noen som vet om jeg kan kjøpe komplette Buss 68< akslinger, eller må jeg kjøpe 100 mm knuter og bytte på T-1 aksler?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!