mai 02, 2024, 02:24:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Handle fra US and A? ;D  (Lest 4326 ganger)
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« på: juni 18, 2008, 23:59:41 pm »

Lurte litt på om folk ville gitt litt feedback på hva som faktisk lønner seg å
bestille fra uniten for øyeblikket?
Sikkert flere enn meg der ute som klør i fingrene etter å bestille men ikke helt
vet hvilke deler man har noe å hente på.
Hvis noen har skrevet samme type innlegg fra før så beklager jeg men
kunne ikke se noe i farta.

Mvh Blunker
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 19, 2008, 06:45:16 am »

Man har vel litt å hente på det aller aller meste. Særlig hvis man bestiller en haug om gangen slik at frakten ikke blir så mye.
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 19, 2008, 07:11:01 am »

Us AND A?  Osteaktig
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: juni 19, 2008, 08:06:58 am »

Hvis man først bestiller fra USA lønner det seg ofte å bruke et firma som heter Jetcarrier, et norsk firma som frakter ting med både fly og båt fra USA. Det fungerer slik at du registrerer deg på nettsiden, så får du en personlig adresse som er i lokalene til Jetcarrier, så bestiller du delene i f.eks en nettbutikk i USA og får dette levert til denne adressen, så sender Jetcarrier dette videre til deg. Dette sparer en masse penger på i forhold til å bruke dyre alternativer som USPS og lignende. Flyfrakt blir sendt hver torsdag, og båtfrakt ca to ganger i måneden og er fremme etter ca 4 uker.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 19, 2008, 08:17:35 am »

Har kjempegode erfaringer med FedEx, UPS er noe dritt - de kan finne på å sende tingene dine til sverige som de gjorde med oss, hehe. Når jeg bestiller fra Cip1 har jeg bedt Amanda om konsekvent å bruke FedEx. Endre D sitter vel med FedEx-rekorden tror jeg. Mener at han fikk varene på døra etter 4 dager.

Det rimeligste alternativet pleier å være USPS (United states postal service - en annen ting enn UPS) De har utmerkede trackingmuligheter etc, men her tar det ca 10-14 dager...

Ville ikke nølt. Få delene i hus! Osteaktig
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 19, 2008, 08:38:47 am »

Har kjempegode erfaringer med FedEx, UPS er noe dritt - de kan finne på å sende tingene dine til sverige som de gjorde med oss, hehe. Når jeg bestiller fra Cip1 har jeg bedt Amanda om konsekvent å bruke FedEx. Endre D sitter vel med FedEx-rekorden tror jeg. Mener at han fikk varene på døra etter 4 dager.

Det rimeligste alternativet pleier å være USPS (United states postal service - en annen ting enn UPS) De har utmerkede trackingmuligheter etc, men her tar det ca 10-14 dager...

Ville ikke nølt. Få delene i hus! Osteaktig

Må arrestere deg litt der Lasse; Fikk varer fra Cip via UPS i går, da også med 4 dagers leveringstid - og det var store tunge kolli. Det eneste ankepunktet er den nye praksisen deres der de ringer deg opp fra sitt svenske kundesenter og gjerne vil ha alle kortdetaljene dine oppgitt pr telefon for forhåndsbetaling av moms.. Jeg har ikke for vane å gi ut min betalingsinformasjon til svenske tjeier på telefonen, men nå har jeg altså prøvd det (om enn noe skeptisk..  Øyerulling) og det funka greit, fikk kvittering på mail etc. Men leveringstiden var altså helt på høyde med FedEx..
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 19, 2008, 08:42:17 am »

De ser tydelig sine kunder ann for mine deler som kom med ups i går ble levert rett på døren uten noe som helst telefonoppringing, bortsett fra han som skulle levere... Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juni 19, 2008, 08:51:53 am »

De ser tydelig sine kunder ann for mine deler som kom med ups i går ble levert rett på døren uten noe som helst telefonoppringing, bortsett fra han som skulle levere... Osteaktig Osteaktig Osteaktig

De lefler ikke med småbeløp da vettu..  Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #8 på: juni 19, 2008, 08:52:17 am »

Jeg har bestilt det aller meste fra Unaiten og har aldri hatt noe problemer. Har bestilt deler fra CIP på fredag morgen og hatt dem på døra mandag formiddag. Det var UPS.

Det jeg har sett er at når man f. eks. er i nettbutikken til vwparts.net så vil frakten økes veldig mye når man overstiger enkelte grenser (volum/vekt?). Dette gjør at man må sjekke totalkostnaden nøye for å få best pris. I noen tilfeller kan det lønne seg å betale mer for varen hvor fraktkostnaden blir billigere og vice versa.
Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 19, 2008, 11:32:44 am »

Us AND A?  Osteaktig

Kom til å tenke på Borat mens jeg satt og skrev innlegget. Knall film! Gliser


Jeg har allerede bestilt en pakke fra cip1, og den var på døra etter 3 dager (UPS).
Jeg ble oppringt, men det var bare fordi de ville sjekke at noen var hjemme å kunne
ta imot pakkene. Glad
Men dette var bare ledningsnett og noe gummilister etc. Bare for å prøve de ut.
Det jeg lurte på var om det lønner seg å kjøpe større/tyngre deler, eller
om det er noen spesifikke deler som man kan spare en del på, kontra det å kjøpe her i hjemlandet.
Nå tenker jeg selvfølgelig totalkostnad(varens verdi+frakt+moms).

Mvh
« Siste redigering: juni 19, 2008, 11:34:53 am av WünderBug » Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 19, 2008, 11:42:15 am »

Hvis man først bestiller fra USA lønner det seg ofte å bruke et firma som heter Jetcarrier, et norsk firma som frakter ting med både fly og båt fra USA. Det fungerer slik at du registrerer deg på nettsiden, så får du en personlig adresse som er i lokalene til Jetcarrier, så bestiller du delene i f.eks en nettbutikk i USA og får dette levert til denne adressen, så sender Jetcarrier dette videre til deg. Dette sparer en masse penger på i forhold til å bruke dyre alternativer som USPS og lignende. Flyfrakt blir sendt hver torsdag, og båtfrakt ca to ganger i måneden og er fremme etter ca 4 uker.

Er det billigere enn å få sendt med FedEx/UPS? Billigere uansett vekt/volum? Eller er det billigere når du kommer
over en hvis vekt, størrelse?
Selvfølgelig hvis butikken ikke sender til utlandet så er dette en knallbra måte å gjøre det på.
Men er det noe vits når butikken alllerede har ordninger for å sende til Norge?

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #11 på: juni 19, 2008, 11:44:05 am »


Jeg har allerede bestilt en pakke fra cip1 (...) Men dette var bare ledningsnett og noe gummilister etc. Bare for å prøve de ut.

Hvordan var lønnsomheten på det da? Spiste frakten opp gevinsten ved å kjøpe fra USA?
Loggført

1969 Militær-buss
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 19, 2008, 12:15:47 pm »


Jeg har allerede bestilt en pakke fra cip1 (...) Men dette var bare ledningsnett og noe gummilister etc. Bare for å prøve de ut.

Hvordan var lønnsomheten på det da? Spiste frakten opp gevinsten ved å kjøpe fra USA?

Nå vet ikke jeg hva dette koster her i landet, så jeg har ikke noe å sammenligne med.
Men det jeg kjøpte var som følger:
-1 sett med cal-look vinduslister (US made)
-Body to chassis seal
-1 ea. komplett ledningsnett
-1 ea. girstang foring(Den lille hvite som sitter inne i kanalen.)
-1 sett med "fender bead kit-4 pc"

For dette betalte jeg totalt med frakt inkl. kroner 2150,-
Nå har jeg ikke motatt regning for momsen enda, men har regnet meg frem til totalt med moms, kroner 2687,-
Vet ikke om jeg har tjent noe på det, men som sagt så var det vel egentlig for å prøve de ut,
og det fungerte veldig greit. Det var lett å bestille, og det var rask levering.
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: juni 19, 2008, 12:42:15 pm »

Jeg skal en tur til California på senhøsten. Tror dere det lønner seg å kjøpe saker og ting i butikk der og ta det med selv, eller lønner det seg å kjøpe via nettet å få fraktet? Noe sier meg at f.eks. cip1 klarer å presse prisene mer enn en lokal "speed shop" i LA... Flyselskapet vet vel å ta betalt for overvekt på flyet også...
Loggført
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 19, 2008, 12:54:28 pm »

Jeg skal en tur til California på senhøsten. Tror dere det lønner seg å kjøpe saker og ting i butikk der og ta det med selv, eller lønner det seg å kjøpe via nettet å få fraktet? Noe sier meg at f.eks. cip1 klarer å presse prisene mer enn en lokal "speed shop" i LA... Flyselskapet vet vel å ta betalt for overvekt på flyet også...

Eneste jeg vet er at man kan ta med seg bildeler inntil 6000 kroner toll/moms fritt inn i Norge.
Men som du sier hvis det er tunge ting så skal nok flyselskapet ha godt betalt for overvekt.
Det du kan gjøre er å ta med kun en ekstra boxer shorts, vet ikke hvor lenge du skal være der men med den boxeren du har på deg pluss den
ekstra så har du undertøy for 4 dager ved å vrenge de. så kjøper du deg en billig koffert der borte å fyller den
med 22 kilo bildeler så går det greit, må bare passe på å ikke overstige 6 lapper.  Gliser
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #15 på: juni 19, 2008, 22:20:59 pm »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 22:56:44 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 19, 2008, 22:47:03 pm »

Jo, jeg har reist med overvekt selv og sluppet unna med det. Men tror kanskje de er
litt strengere borte i USA.

Men uansett, hvis noen har tips til hva som lønner seg mest å handle fra "over there"
for øyeblikket, så skrik ut.. Glad
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #17 på: juni 19, 2008, 23:08:48 pm »

Jeg har bestillt MYE fra CIP1 de siste månedene og har spart mye penger siden jeg har kjørt store bestillinger og også samlebestillinger med noen kompiser slik at vi delte frakten.
UPS har alltid levert på 3 dager om jeg har bestillt rett dag slik at den 3. dagen ikke ble en lørdag.

Når det gjelder frakt fra USA så er det to faktorer som spiller inn, vekt og hvor kjappt du må ha delene.
Du betaler en del for å få delene kjappt. Velger du JetCarrier så går det fort 14 dager, men du betaler MYE mindre enn via UPS/Fedex.

Eksempel:
Jeg bestillte èn stor 5 gallon tank og to store kompressorer til air riden. I tillegg til to TUNGE drag blocks.
Suicidedoors skulle ha 2.500,- i FRAKT for å sende dette direkte til Norge! 300,- mer enn hva delene kostet  Rekker tunge
Via JetCarrier kostet frakten 1.040,- og jeg hadde det på ca. 1,5 uke.
Jeg kjenner folk som har kjøpt løftebukker i statene og fått sendt det via JetCarrier og båt (billigst om delene er VELDIG tunge)
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #18 på: juni 19, 2008, 23:18:38 pm »

Hmm ja, blir nok å prøve JetCarrier neste gang.
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Loffen
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #19 på: juni 20, 2008, 08:06:15 am »

Bestillte alle vinduspakningar, taklist, nytt telt, dekaler, dørpakningar og litt til frå West Coast Metric ein tirsdag etter middag. Torsdag ringte dei frå DHL for å finne leveringsadresse, og ca 1130 leverte dei ein diger pakke på kontoret. Omlag 43 timar frå California til Florø er ikkje meir enn tid og veg. Og prisen? 700,- for frakta.....Hadde det vore bestilt frå Bergen (20 mil) og sendt med Posten hadde det garantert tatt dobbelt så lang tid, og sikkert kosta det same.
Loggført

-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S     + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #20 på: juni 20, 2008, 09:31:11 am »

Jo, jeg har reist med overvekt selv og sluppet unna med det. Men tror kanskje de er
litt strengere borte i USA.

Men uansett, hvis noen har tips til hva som lønner seg mest å handle fra "over there"
for øyeblikket, så skrik ut.. Glad

Er du ute etter å tjene penger eller skal du ha deler til deg selv....? hvis det er til eget bruk vet du jo selv best hva du trenger. ta en titt på www.vwparts.net og se f.eks hva det koster for en komplett 1914 longblock, 44 IDF sett eller 48 IDA sett, motordeler, pakninger, teppesett, taktrekk, ditt og datt..... gang prisen med ca 5. Legg på 25% moms og dersom det blir TUNGT (motor/girkasse osv.) kan de sende 1 kubikkmeter med california shipping for 350 dollar. Dersom du handler for en del dollars spør du om rabatt og så får du som regel det også.
Loggført

1961 T1 - Custom
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #21 på: juni 20, 2008, 11:15:13 am »

Er du ute etter å tjene penger eller skal du ha deler til deg selv....? hvis det er til eget bruk vet du jo selv best hva du trenger. ta en titt på www.vwparts.net og se f.eks hva det koster for en komplett 1914 longblock, 44 IDF sett eller 48 IDA sett, motordeler, pakninger, teppesett, taktrekk, ditt og datt..... gang prisen med ca 5. Legg på 25% moms og dersom det blir TUNGT (motor/girkasse osv.) kan de sende 1 kubikkmeter med california shipping for 350 dollar. Dersom du handler for en del dollars spør du om rabatt og så får du som regel det også.

Jeg er vel ute etter å både tjene litt på det og få deler til meg selv. De fleste vil vel ha tak i billigst mulig, og samme kvalitet som her heime.
Tenkte at siden det er så mange som har handlet derfra så må det være noen gode tips å få for oss som ikke
har handlet derfra i det hele tatt. Og de fleste av oss som har boble trenger vel mye av de samme delene uansett. Men jeg tok vel feil da.

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #22 på: juni 23, 2008, 21:13:17 pm »

Nå vet ikke jeg hva dette koster her i landet, så jeg har ikke noe å sammenligne med.
Men det jeg kjøpte var som følger:
-1 sett med cal-look vinduslister (US made)
-Body to chassis seal
-1 ea. komplett ledningsnett
-1 ea. girstang foring(Den lille hvite som sitter inne i kanalen.)
-1 sett med "fender bead kit-4 pc"

For dette betalte jeg totalt med frakt inkl. kroner 2150,-
Nå har jeg ikke motatt regning for momsen enda, men har regnet meg frem til totalt med moms, kroner 2687,-

Var litt spent på forskjell i forhold til norske priser, så jeg ba Unneberg om prisene til lista du kjøpte.

Cal look Sett fra Empi - 500Kr
-Body to chassis seal 250Kr
- komplett ledningsnett - Unneberg selger ikke disse pga dårlig kvalitet, kan skaffe universalnett til rundt 400 kroner eller et med god kvalitet for høyrestyrt bil     
- girstangforing  30Kr
- "fender bead kit-4 pc" 170Kr (ferdig tilpasset)

Det blir 950 kroner uten ledningsnettet, legg til en hundrelapp kanskje for sending med Posten. Unneberg har med andre ord konkurransedyktige priser i dette tilfellet ser det ut som. Og så har du både fordelen av at du lettere kan bytte og få hjelp hvis du har bestilt noe feil eller trenger litt hjelp.
Loggført

1969 Militær-buss
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #23 på: juni 23, 2008, 21:26:54 pm »

bra poeng, Espen. Jeg ser stadig at folk "skryter" av at de har tatt hjem mye deler fra USA, og ofte er det som her standard hyllevarer som flere av de norske leverandørene lagerfører. Da fatter jeg ikke logikken i å ta hjem selv, når prisene er sammenliknbare... Det værste er at man ofte ringer til de lokale forhandlerene og spør om råd, og deretter bestiller selv. Når man i tillegg legger ut info på nettet om hvor smart man har vært og spart 200 kr, blir dette nesten å regne som en fornærmelse mot de som faktisk jobber og sliter for å holde liv i sin egen forretning.

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Støtt opp om de lokale forhandlerene og kjøp derfra. De er VELDIG gode å ha den dagen du mangler en bremsepunpe eller gasswire til en hundrelapp...

I tillegg fungerer de som en drivkraft for hele miljøet vårt. Treffene blir ganske mye mer kjedelig dersom det ikke er noen delepushere igjen der...

bare mine 2c
Loggført
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #24 på: juni 23, 2008, 22:05:55 pm »

Enig der Grelland! Å nå var d faktisk slik at ihvertfall Hot Shop satte ned prisene sine pga lav dollarkurs. Slik at vi som forbruker også skulle dra nytte av det....... Men for all del, jeg skal ikke svartmale folk som vil spare kroner. Kjekt det. Jeg velger ihvertfall å støtte de her hjemme i Norge. Men nå handler selvfølgelig ikke jeg mest heller...  Blunker
Loggført

- har ikke bil -
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #25 på: juni 23, 2008, 22:09:59 pm »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 22:57:19 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #26 på: juni 23, 2008, 22:46:43 pm »

Er veldig fornøyd med Unneberg Bil!
Dog er det faktisk ikke mitt ansvar å gjøre en annens foretak levedyktig (noe nevnte foretak åpenbart ER, så det er sagt!)
Det må da være grenser for hva slags ansvar en skal pålegge seg selv.
Jeg tror norske forhandlere er inneforstått med, og aksepterer at noen gjør større bestillinger fra utlandet på egenhånd.
Behov for ditt og datt nå og da vil folk alltid ha, og da er det opp til forhandleren å gjøre en slik virksomhet lønnsom på de vilkår som eksisterer.
Enig?

Så lenge det ikke dreier seg om et impulskjøp, så må jeg innrømme jeg har vanskelig for å betale vesentlig mer enn billigste alternativ. Et eksempel er en pris jeg fikk på vinduslister fra WW. 1500,- norske kroner. Sikkert vel og bra det, men jeg er så bevandret på nettet at jeg vet de koster $91. Omregnet til NOK og ganget med 1,5 blir det 700,- kr. Det er kanskje bare meg, men jeg har litt vanskelig for å rettferdiggjøre 800 kroner merpris for å være "snill" med en som driver butikk.

Jeg trenger vel ikke betale prisen av å ha dårlig tid, hvis jeg ikke har det?
Hvorfor betale for at noen har varen som hyllevare, hvis ventetid på noen uker er helt OK for meg?
Men hvis jeg bestiller selv kan jeg ikke komme etterpå å få råd av den norske forhandleren ang. montering av listene.


Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #27 på: juni 23, 2008, 22:50:06 pm »

les hva jeg sier:  "når prisene er sammenliknbare"....

når man kan spare mye penger skjønner selv de som driver butikk at folk går andre steder, og det er bare sunt mtp konkurransen.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!