mars 29, 2024, 00:56:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Luftfjæring  (Lest 36506 ganger)
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #30 på: mars 30, 2014, 21:51:50 pm »

jeg prøvde å lage brakett ala airkeweid og belger fra summit. fant ut at når bilen var i normal høyde så stod belgene veldig bøyd.( er vel et vanlig problem på airkeweld settene også)
satte da belgen på full høyde og satte bilen i den høyden jeg ville ha på i full høyde. laget brakketene etter det.

da stod de rett på fullt oppblåst og bøyd når flyndra lå på bakken. har ikke fått testet det på veien da toppen av braketten ble feil/for høy med forsterkning. hadde også et firkantjern fra dempertårn til demper tårn.

da alt var montert var det bolt-on så jeg må nesten se nærmere på utførelsen. så jeg kan hive det på bilen
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: mars 31, 2014, 08:57:06 am »

Du er inne på noe viktig der Justandy, jeg har alltid stusset på disse bøyde belgene.
Jeg kom over denne artikkelen hvor de løser "problemet" http://www.industrialchassisinc.com/?p=906
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #32 på: mars 31, 2014, 12:28:44 pm »

Hadde en bil med luftfjæring innom nylig. Den hadde tidligere Airkweld komponenter. Som etter min mening var for dårlig.

Bilen har nå vært en tur hos chassiworks for montering av helt nytt system med komponenter fra Ridetech. Så veldig lekkert ut bortsett fra manglene forsterkning på øvre bakre luftdempere.

Denne bilen skal inn til biltilsynet, og har blitt satt sammen for å få luften godkjent i vognkortet.

Belgene bak var fjernet til fordel for shockwaves fra Ridetech. En smekker brakett gikk fra akselrør via orginal demperinnfestning og ut til ett eget feste til Shockwaven'n. På toppen en brakett som var skrudd i innersiden av innerskjerm og koffert gulv (Her må det forsterkes).

Foran var det også benyttet Shockwave. Men pga større diameter ble det konflikt til bærearm. Så egne topp fester måtte lages mot innerskjerm.

Bilen var meget rask i hev og senk. Og three-wheel motion var mulig. Styreenheten justerer aktivt bilen til forhåndsatt høyde når tenningen slås på. (Krav fra biltilsynet). Hva som blir gjort når tenning er av er opp til sjåfør, enten via Display i bil eller bluetooth og telefon.

Ett system som etter litt jobb er overlegent belger. Da shockwave også er justerbare i laveste høyde.
Loggført

ch_1302
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: buskerud skotselv



Vis profil
« Svar #33 på: juli 26, 2014, 22:54:35 pm »

jeg har veldig lyst på ett luft system på 1302`n min. noen som har montert dette på 1302? evt hvor jeg kan få tak i det eller om det er noen som har noe. på fårhand takk Glad
Loggført

går det så går det, går det til h*lvete så går det til h*lvete.
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #34 på: august 04, 2014, 05:36:40 am »

Eastside fant til slutt ut hva som funket! Les i tråden til hans, så ser du hva han endte opp med!


Han kjørte masse med bilen i fjor sommer, blant annet tur retur Bug Run uten noen problemer! Glad

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846

Har hatt en fiin sommer med mange fine turer i bilen,, men er nå gått litt lei av hele luftfjæringa. Trist

 Broderen og jeg fant ut etter litt diskusjon at vi skulle strekke oss litt lengre og  og bestillte likegodt et nytt "Air management system" i fra Accuair etter å ha lest linken ovenfor! Ser unektelig myyye bedre ut dette!
Er på ingen måte fornøyd ,med produktene i fra Airkweld,,, alt for svake løsninger og må forsterkes betraktelig for å kunne fungere tilfredstillende!

Settet er nå på ankommet Men rekker ikke å montere det inn denne sommeren! Har i tillegg gått tilbake til å bruke "slappe" torsjonsfjærer foran i det jeg ikke likte løsningen som Airkweld hadde foran med gjengestag med noen hærsens dårlige nålelagre samt "delrinforinger" med dårlig passform!

Vil også tilbake til orginale nålelagre inni torsjonsrørene, i det jeg synes "Plæstic" foringene gir for mye friksjon og slites ut altfor kjapt.
Skal oppdatere senere om hvordan det nye oppsettet fungerer.

Trond
« Siste redigering: juni 05, 2016, 06:15:47 am av Trond Botnan » Loggført

Mvh Trond
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #35 på: september 29, 2014, 08:56:29 am »

Jeg har titta på AirKewld sine sett med tanke på å legge en '64 panel helt nedpå, men jeg skjønner de settene ikke er mye å satse på etter å ha lest her.

Er det Ridetech som er tingen, lager de bolt-on kit til buss? Det er også viktig for meg at inngrepet i karosseriet er minimalt - helst totalt fraværende Rekker tunge
Loggført

Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #36 på: desember 04, 2014, 09:29:00 am »

Vurderer luft på min 65 panel også,så skal følge med her framover,hørt mange blir misfornøyd med div kit.
Sett Forstilling med 2 belger å ifølge videoer på YouTube virker det som den funker fint foran,bak fant jeg lite eller ingen info/videoer som viste stort så sitter litt på vent.
Vurderer Øyvind Jensen sitt hvis det ikke blir solgt,satt på med han å den synes jeg virket ganske ok i div høyder.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #37 på: august 20, 2015, 19:06:38 pm »

fortjener å bli hilst på denne tråden. JEE - hørt noe mer om kunden din med luft som skulle inn til BT ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
skaret
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 02, 2015, 11:55:45 am »

Samme oppsett som meg! Helt konge sett:))
Loggført
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #39 på: juni 05, 2016, 05:23:07 am »

Har nå endelig fått fingeren ut og montert Air Management settet i fra Accuair på Speedsteren,, og om jeg/vi er fornøyd,,,, eh nei,,, foreløpig ikke Trist.
Er nok fortsatt behov for en del tuning ennå, kanskje oppgradere kompressoren, eller montere ennå en kompressor, ennå en tank. Men er nå Heeeelt sikker. Skal ikke ha luftfjæring igjen (Uorginal). Neste gang,,, hvis det noengang kommer til å skje, blir et hydraulisk oppsett der en vrir hele torsjonsfeste og beholder orginale eller stivere fjærer.  
For all del,,, det er nå bedre enn det noensinne har vært, men er no slit med kompressor som sliter og bærer seg, de hersens "Push in" fittingsene som sjelden/aldri holder helt tett. Akkurat nå tømmes batteriet rimelig kjapt hvis en leker seg for mye, samt at jeg er litt redd for at WiFiièn stjeler litt strøm også når den helst ikke skal,,, så litt problemsøking/luring igjen ennå.
Har en 911 som jeg antagelig etter litt leting kommer til å gå for et sett med hydrauliske toppskåler, hvor en kan fortsatt bruke coilovers med orginale eller stivere skrufjærer. Luft,, neitakk,, kun til kjøling av motoren.(Jada, vet at ikke 911èn har skrufjærer/coilovers originalt). Blunker

Her er en link liten video fra en av de første testene på gårdsplassen:http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Speedster%20Accuair_zpsaltqerp5.mp4

Trond

« Siste redigering: januar 18, 2017, 04:23:23 am av Trond Botnan » Loggført

Mvh Trond
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #40 på: juni 14, 2016, 21:35:49 pm »

To batterier og to kompressorer + stor tank er å foretrekke. koblingene skal holde tett.
Loggført
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #41 på: juni 15, 2016, 01:17:27 am »

To batterier og to kompressorer + stor tank er å foretrekke. koblingene skal holde tett.
Har allerede bestemt at et større eller to batterier skal inn, så får vi se hva det blir til med ekstra tank og/eller kompressorer. Har også fått med meg at det er noen som kjører med høyere trykk, noe som krever ny(e) komressorer som kan klare å levere over 10 bars trykk og funderer på om dette er en mulig vei å gå? Vil da få litt mer volum fordelt på den eller de tankene jeg har.
Er det noen som har innspill, eller erfaringer med dette vil jeg gjerne høre om disse.
Når det gjelder disse hærsens "Push in " koblingene så vet jeg at jeg ikke er alene om å synes disse er no hærk. Det verste av alt er at der de lekker mest er ut i fra selve Accuair ventilblokka, og disse fittingsène er presset inn og visstnok ikke enkle å bytte ut. Har funnet flere innlegg fra andre forum hvor de sliter med at disse ikke holder tett.
Begynte nesten å lure på om det var en "såpeboblemaskin" jeg hadde montert da jeg holdt på å lekk teste med såpevann på hovedblokka Sint. De andre koblingene holder forsåvidt tett nå, men hovedblokka lekker fortsatt.

Til alle dere som vurderer å montere luftjæring, så kan jeg forstå at jeg høres veldig negativ ut Rekker tunge Jeg skjønner at det er mange som ikke har hatt de samme erfaringene som meg. Håper inderlig jeg ikke dreper entusiasmen, for det er virkelig ikke meningen.

Mvh Trond
« Siste redigering: juni 15, 2016, 02:55:39 am av Trond Botnan » Loggført

Mvh Trond
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #42 på: august 08, 2016, 09:28:37 am »

Som jeg nevnte i forrige innlegg så skulle jeg oppdatere når jeg hadde fått feilsøkt og tunet litt på anlegget, og er det blitt noe bedre. NEI.
Har kvittet oss med lekkasjene vi hadde i alle Push in fittingsène foruten de i hovedblokka. Den ser fortsatt ut som en forbanna såpeboblemaskin, og blir bare verre. Sånn ser det ut etter et halvminutt, og lekker så ille at belgene bak tømmer seg etter bare to timer nå.


Har forsøkt å tune litt og lekt litt med innstillingene, men jeg mener at noen av innstillingene som Accuair bruker i softwaren sin mener jeg er helt på jordet. Negativ og lei som jeg nå er så gidder jeg rett og slett ikke utdype dette noe mer akkurat nå… Er lei av hele greia for å være ærlig..Lei av å prøve å feile… Men, OK ,,,en må knuse noen egg hvis en skal lage en omelett,
,, og knuse egg, det kan jeg i allefall bruke den til. Gliser
Link til Video,,, Making an Omelette :http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/VID_20020215_1815461_zpses5ebyuk.mp4



« Siste redigering: januar 18, 2017, 04:28:32 am av Trond Botnan » Loggført

Mvh Trond
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #43 på: august 08, 2016, 09:45:33 am »

Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #44 på: august 08, 2016, 10:07:06 am »

Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB

Er redd jeg høres negativ og gretten ut, men er jo nettopp det jeg er nå. Flau For all del, ikke bare sorgen, bilen er fin den, men har i alle fall lært at jeg ikke skal ha luftfjøring igjen.
 
Er dessverre,,, og heldigvis, ikke blitt så gammal at jeg har sluttet å "leke med biler",,, så må ha litt biler å leke med,,, før jeg blir for gammal Gliser
Bor på Sørlandet ja, selv om jeg akkurat nå er i Kina, men klarer dessverre ikke huske at jeg fikk besøk av en med navn BB, eller, var det du som var med å hentet den taksenkede 1303 jeg hadde?
Loggført

Mvh Trond
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #45 på: august 08, 2016, 10:17:47 am »

Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB

Er redd jeg høres negativ og gretten ut, men er jo nettopp det jeg er nå. Flau For all del, ikke bare sorgen, bilen er fin den, men har i alle fall lært at jeg ikke skal ha luftfjøring igjen.
 
Er dessverre,,, og heldigvis, ikke blitt så gammal at jeg har sluttet å "leke med biler",,, så må ha litt biler å leke med,,, før jeg blir for gammal Gliser
Bor på Sørlandet ja, selv om jeg akkurat nå er i Kina, men klarer dessverre ikke huske at jeg fikk besøk av en med navn BB, eller, var det du som var med å hentet den taksenkede 1303 jeg hadde?

Jeg heter nok ikke BB  Glad Vi hilste på deg (min kompis heter Trygve) på Sørlandstreffet hvor du var med din 1303. Dette må vel ha vært på tidlig 90 tallet en gang om jeg ikke tar feil.

Mvh
Kalle
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Botnan
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #46 på: august 08, 2016, 10:24:53 am »

Aha,, back in the good old days,, he he Gliser Går ut i fra, og håper du også fortsatt leker med biler, må ikke bli for gamle for tidlig vet du...

Mvh Trånnnnnnnnn
Loggført

Mvh Trond
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!