april 25, 2024, 14:48:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VDO oljetrykk og temperaturmåler  (Lest 1939 ganger)
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: oktober 30, 2013, 23:15:28 pm »

Har giverene, trenger målerene.. oljetrykk 0-5 bar...
Noen som har?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #1 på: november 01, 2013, 18:47:26 pm »

Har trykkmåler og tempmåler liggende:) tempmåler 60-170c.. Lakken på ringene har flassa litt, men det lar seg vell fikse
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #2 på: november 01, 2013, 19:36:37 pm »

Sender du meg et bilde på Mail? eivindnordtveit@msn.com
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #3 på: november 01, 2013, 20:53:47 pm »

Sendt
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #4 på: november 01, 2013, 22:56:41 pm »

Har muligens noen nye liggende, kan få sjekka i løpet av hælja... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: november 01, 2013, 23:02:20 pm »

Har muligens noen nye liggende, kan få sjekka i løpet av hælja... Blunker
Flott Glad
turteller i samma stil er og av interesse...
har kansje ordna seg med trykkmåler...
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: november 03, 2013, 20:12:15 pm »

Her er VDO oljetrykksmåler som går til 10kg.Og quartsklokke begge instrument virker


* vdo 1.jpg (37.71 KB, 448x336 - vist 168 ganger.)
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: november 03, 2013, 20:51:02 pm »

oljetrykksmåler er nå kjøpt..
Men spørsmålet er vel om en 0-5 bar giver er nok for en 1915 motor.. noen inspill?
hva ligger oljetrykket på de forkjellige motorene? 1300? 1600 kontra 1641? 1915? er det store forskjeller ute å går?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #8 på: november 05, 2013, 22:29:15 pm »

oljetrykksmåler er nå kjøpt..
Men spørsmålet er vel om en 0-5 bar giver er nok for en 1915 motor.. noen inspill?
hva ligger oljetrykket på de forkjellige motorene? 1300? 1600 kontra 1641? 1915? er det store forskjeller ute å går?

På kald motor vil du nok bunne måleren din. Tror min slitte 1600 i dokaen ligger på 6-7 bar når den er kald.
Men det gjør jo ikke noe da... Så lenge du har fullt utslag har du nok trykk. Når motoren blir varm og du ligger på 2-3 bar er det jo greit Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: november 05, 2013, 22:30:57 pm »

oljetrykksmåler er nå kjøpt..
Men spørsmålet er vel om en 0-5 bar giver er nok for en 1915 motor.. noen inspill?
hva ligger oljetrykket på de forkjellige motorene? 1300? 1600 kontra 1641? 1915? er det store forskjeller ute å går?

På kald motor vil du nok bunne måleren din. Tror min slitte 1600 i dokaen ligger på 6-7 bar når den er kald.
Men det gjør jo ikke noe da... Så lenge du har fullt utslag har du nok trykk. Når motoren blir varm og du ligger på 2-3 bar er det jo greit Glad
skjønner.. Får vere en begynnelse, så får man se om man bytter den ut med en 10`er etterhvert...
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!