mars 28, 2024, 16:46:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vekselstrøm dynamo m ekstern regulator  (Lest 2602 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« på: november 02, 2013, 22:04:48 pm »

Nå trenger jeg hjelp......
Skal prøve å konvertere en 69 modell boble m likestrømsdynamo til en Vekselstrømdynamo m ekstern regulator.  - har nå lett i "alle mulige tråder" og på nettet etter ledningsskjema som er forståelig for meg, men må gi opp. Øyerulling
Tror likevel jeg er i nærheten av en løsning, men det er altså en liten svart ledning sammen med den grove plusstråden som kommer fra batteriet til B+ (vises på bildet) ...denne ledningen vet jeg ikke hva er til...(skal den koblest til den blå tynne fra nøkkelswitcen eller??)
- Får håpe Svein T (eller noen som er sikker) ser denne tråden, å gir meg et svar før jeg vrir på nøkkelen her da.

Dynamoen tilhører 1974 1600 og har: Grøn - Rød - Brun ledning til "trestikkeren" og Grov rød/m kvit stripe - pluss denne lille svarte tynne da. Hvor kommer denne tynne svarte fra??

Siste bilde viser regulatorene; den ene er defekt, (orginalen i metall) mens den nye til h. er i plast og virker i 74 jeansen min.


* 37.JPG (40.42 KB, 492x369 - vist 185 ganger.)

* 36.JPG (27.04 KB, 451x338 - vist 167 ganger.)

* 5.JPG (26.02 KB, 564x423 - vist 159 ganger.)

* 015.JPG (55 KB, 640x480 - vist 166 ganger.)
« Siste redigering: november 02, 2013, 23:15:42 pm av ovalt » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2013, 22:48:10 pm »

den svarte skal gå til diagnosekontakten og er ikkje noko å bry seg med, ellers er da jo grønn/df og raud/d+ samt brun/d- som går rett til regulatoren.ladelampen,blå ledning innpå d+ og so den feite med raud og kvit går til batteriet
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #2 på: november 02, 2013, 23:14:07 pm »

Tusen takk Christer...lett å skjøne for meg også då i etterkant  Flau Flau he he....

-Då skal AS 1600,n prøvekjørast i morgon.  Glad
-Er montert inn i ein rustfri 69 callooker, å eg skal kome attende med litt info etter prøveturen då.


* 06.JPG (45.38 KB, 461x346 - vist 171 ganger.)
« Siste redigering: november 02, 2013, 23:24:49 pm av ovalt » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: november 03, 2013, 12:32:38 pm »

dette høyrest bra ut:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #4 på: november 03, 2013, 16:29:20 pm »

Ja....trudde det sko blitt prøvekjøring i dag eg, men har blitt borthefta istaden. Men eg tok eit lite bel no i ettermiddag å kobla til å starta opp på løftebukken...fyra igong med ein gong, men ladalampa lyser ikkje, hverken med eller uten motoren i gang, ----Har noken tips for det då?
Fekk ikkje tid til å måle på det no, så eg får prøve att i morgon.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: november 04, 2013, 17:55:23 pm »

du kan jo begynta med å sjå om sjølva pero til ladelampen er i orden?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #6 på: november 04, 2013, 21:16:54 pm »

Ja, men den var i orden på gamledynamoen, å det var ikkje teikn til ladestrøm heller, ved måling i dag, - Blir nok te å montere att likestrømsdynamoen, for den passar jo til elanlegget. Dårlig løsning med desse "superdynamoan" te eldre bilar trur eg no. Ein må i alle fall ikkje vera amatør på dette. Øyerulling
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #7 på: november 04, 2013, 21:22:40 pm »

mener det er en tynn blå og tynn grønn som må kobles sammen ved det gamle ladereleet ditt
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: november 04, 2013, 21:38:13 pm »

Vel, har kobla slik som bildet her, men problemet er kanskje heller at det er et annet elanlegg på 69,en. Derfor bør slikt overlates til proffer.


* imagesCAP2WPH0.jpg (8.51 KB, 234x215 - vist 192 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: november 05, 2013, 20:33:28 pm »

veit du om den dynamoen du bruker er i orden då? KAN jo vera børstane?
ellers er da vel eit tips å høyra med sveinT i dynamofeilsøk tråden
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #10 på: november 06, 2013, 08:55:11 am »

Ja meinte vel det då at den var i orden...men det verte for mykje å lura på for meg dette no, so den er sett vekk på lager.  Glad 
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #11 på: november 10, 2013, 19:03:04 pm »

Bilen vart levert med likestrømsdynamoen. Fekk no sprek motor som går bra. Fekk ikkje tid til å ta bilder, men det kjem kanskje ein ny anledning seinare.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!