april 28, 2024, 20:30:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ventil  (Lest 1980 ganger)
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: november 11, 2013, 19:08:22 pm »

Holder på å sliper ventilene til min 1300 som jeg er gira på å få sammen. Å på den ene ventilen er det en bitteliten bulk. Noe som er fra flr jeg fikk bilen. Litt typisk å se detta når jeg har slipt alle de andre ventilene. Er detta noe å montere? Å sjekke etter noen km ventilklaringen. Litt vanskelig å se på bilde.men er ikke rare greiebe. Halv mm.
På forhånd takk.


* 20131111_190201.jpg (68.88 KB, 640x480 - vist 212 ganger.)
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: november 11, 2013, 22:45:33 pm »

Skulle vært avretta/slipt denne. Kan gjøre så ventil ikke roterer under drift.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 11, 2013, 23:10:07 pm »

Den hadde jeg droppet å montere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #3 på: november 12, 2013, 00:35:55 am »

Hvis bulken e liten hadde jeg bare slipa den rett og montert. Hadde jeg ikke tenkt noe på i det hele tatt.
Men ikke monter den uten å slipe.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #4 på: november 12, 2013, 13:22:29 pm »

Blir nok 8 nye ventiler. Men bør vel frese opp ventilsetene?
46' på setene å 45' på ventilene.
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 12, 2013, 18:03:46 pm »

Sjekk styringene også når du først er i gang da.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #6 på: november 12, 2013, 18:24:14 pm »

Ja. Vill bytte de å. Men hvordan er de å bytte? Eventuelt hvilke type må jeg ha? Har sett på folkevogn.no å de ha flere tykkelser :-/
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 12, 2013, 18:27:12 pm »

Da ville jeg tatt kontakt med et motorverksted, evt så kan du legge en annonse under "deler ønskes kjøpt" her inne og spørre om noen tar på seg en sånn jobb.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #8 på: november 12, 2013, 18:28:55 pm »

Tror jobben går greit. Har en bekjent som fikser topper.
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #9 på: november 13, 2013, 16:33:16 pm »

Var da å snakka med han som fikser topper å han har slutta, så blir da å ordne detta selv. Hvordan er det å skifte ventilstyringer?
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: november 13, 2013, 16:47:04 pm »

Var da å snakka med han som fikser topper å han har slutta, så blir da å ordne detta selv. Hvordan er det å skifte ventilstyringer?
Noe høvelig å banke med, en steikeovn, en fryseboks og evt kjølespray, så er du på gang.

Har bare måttet bytte en gang (på Guzzi'en), da satt jeg inn K-liner isteden.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #11 på: november 13, 2013, 17:58:31 pm »

Bare husk på att bytter du styringer så må du slipe ventilseta også!
Loggført

Vw 1302
Tommy1303
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #12 på: november 13, 2013, 21:35:54 pm »

Ja men er veldig usikker nå på hva jeg skal gjør :-/
Loggført

Vw T1 1303 73mod
Volvo 940 turbo 95mod
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: november 14, 2013, 00:56:58 am »

styringer: bor med 10mm bor gjennom sånn at du har ca 10mm igjen i bunn av styringen der du ikkje borer. drei til ein dor med innvendig styring og krage tilpassa styringen. slå ut frå undersida.
montering går lettare med varm topp og eller kald styring,men har vist seg at da ogso går fint å banka dei inn as-is. hugs dei må brotsjast etterpå sånn at ventilen går fint.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!