april 28, 2024, 21:48:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Polert innsug på forgasser???  (Lest 1466 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« på: november 23, 2013, 10:34:06 am »

Hei,
Plukker ned og renser et par Stromberg som forhåpentligvis skal på en V8'er til LandRover'n. (Hvis Tilsynet sier ok!!) Men motorteori er stort sett likt uansett merke!
Skal jeg finne frem fresen og fjerne rufsete kanter på innsuget på forgasseren?? Vet at lufta mellom gasser og sylinder bør gå smooth, men er det riktig også før blanding av luft og bensin? Eller er det bedre med litt turbulens for å øke atomiseringen?

Hva sier dere motorbyggere?  Øyerulling
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 23, 2013, 10:57:21 am »

Fjern gjerne rusete kanter, sjekk at hullene matcher godt og at pakninger ikke stikker på innsiden av hullene i porter og mellom forgasser.

innsug skal ikke poleres, det vil danne seg dråper på veggene. Man bør ha en matt overflate i innsuget.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #2 på: november 23, 2013, 11:07:06 am »


innsug skal ikke poleres, det vil danne seg dråper på veggene. Man bør ha en matt overflate i innsuget.

Mange takk!! Det har jeg lest en gang, ja. Men glemt.....  Øyerulling
Da går jeg for det
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: november 23, 2013, 11:07:36 am »

Smokey Yunick mente at korning tilsvarende 90 papir gir rett matting på overflata.

Og for de som ikke veit hvem han var, google ham...

 Kult
« Siste redigering: november 23, 2013, 21:28:11 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 23, 2013, 11:10:56 am »

Ingen dum tanke det der, Kjell Roar.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #5 på: november 23, 2013, 11:17:27 am »

Jeg noterer!!!! Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #6 på: november 23, 2013, 12:10:57 pm »

Det er fint å lære noe nytt.

Hvorfor selges innsug i fra de "store" utenlandske selgerne som "ported and polished"?

ghia69
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: november 23, 2013, 12:46:16 pm »

Fordi de ikke leser vwnorge?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 23, 2013, 21:09:39 pm »

Det er fint å lære noe nytt.

Hvorfor selges innsug i fra de "store" utenlandske selgerne som "ported and polished"?

ghia69

Hvilke da? Og ingenting fra USA er bolt on.. Med få unntak.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #9 på: november 23, 2013, 23:32:03 pm »

Det er fint å lære noe nytt.

Hvorfor selges innsug i fra de "store" utenlandske selgerne som "ported and polished"?

ghia69

Er vel topper som man gjør dette med!? Og i den delen av motoren er man vel interessert i minst mulig bremsing av luft  Hæ

Hm. Begynner å bli nysjerrig på hva en av yppersteprestene ved dyno'ens alter har å si  Hæ
Selvsagt ikke et av universets største mysterier, men.... Osteaktig
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!