april 29, 2024, 03:16:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1776 som kaster ut olja.  (Lest 1698 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: november 24, 2013, 22:55:58 pm »

Har fått tak i meg et 1776 prosjekt. Den kaster ut olja ved reimhjulet og olja er full av bensin. Første jeg tenker er knekte stempelfjører som slipper gjennom bensinen. Noen som har noe peiling på det som kan gi meg noen hint.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: november 24, 2013, 23:01:23 pm »

mål kompresjon. dårlig stempelfjærer eller sprekk i et stempel er mest sansynlig.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 24, 2013, 23:05:45 pm »

mål kompresjon. dårlig stempelfjærer eller sprekk i et stempel er mest sansynlig.

Bensin i olje kan være at den går altfor fett.

Olje rundt reimhjul betyr at du ikke har tilstrekkelig ånding.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #3 på: november 24, 2013, 23:53:42 pm »

mål kompresjon. dårlig stempelfjærer eller sprekk i et stempel er mest sansynlig.

Bensin i olje kan være at den går altfor fett.

Olje rundt reimhjul betyr at du ikke har tilstrekkelig ånding.

Er dette pga at det bygger seg opp trykk?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 25, 2013, 07:45:58 am »

mål kompresjon. dårlig stempelfjærer eller sprekk i et stempel er mest sansynlig.

Bensin i olje kan være at den går altfor fett.

Olje rundt reimhjul betyr at du ikke har tilstrekkelig ånding.

Er dette pga at det bygger seg opp trykk?

Kan også være at en av forgasseren har dårlig nåleventil, feil justert flotør eller annen feil som gjør at den flommer over eller står å drypper/renner bensin. Da får du bensin i olja og for mye olje/bensin i motoren. For høy oljestand fører som regel til at det blåser olje ut alle steder det kan blåse olje, feks reimhjulet. Det er som du er inne på pga trykket innvendig i motoren, og dette vil øke når oljestanden stiger, siden veien for luften å gå blir minsket.
Begynn men å sjekk kompresjon/leak down test slik som nevnt her og forgassere. 

En helt annen grunn til at det kan komme olje ved reimhjulet er om reimhjulet er feilmaskinert (hvis det ikke er standard da). Det skal være maskinert et skruspor utvendig på den delen av det som stikker inn i motoren. Sporets oppgave er å skape et visst mottrykk i den åpningen som er der slik at olje ikke blåser ut.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #5 på: november 25, 2013, 09:26:47 am »

Komp er mindre på en sylinder. Så plukker nok av og ser hva som feiler den. Takk for gode svar.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!