april 28, 2024, 08:47:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vw 1600 TL (?)  (Lest 1341 ganger)
T-bear
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Istad


Vis profil

« på: oktober 17, 2013, 19:10:03 pm »

Hei,

Jeg har kommet over en 1600 TL (tror jeg, den ser hvertfall noen lunde slik ut: http://www.motorstown.com/imgs/36103-volkswagen-tl-1600-4.html ,som eieren ikke setter særlig pris på, og vil bli kvitt den. Den har stått ute noen år, på grus vel og merke, og den ser igrunn ikke så verst ut på avstand hvertfall. Sølvgrå med kronprinz-felger.
Sendte en melding til eieren, og fikk til svar at den er komplett, og forsåvidt i orden, men har en del rust under.  

Har tenkt å ta en titt på den i morgen, og muligens høre hva han vil ha for denne.
Mest fordi jeg faktisk synes litt synd på denne lille raringen som har stått ute året rundt lenge nå, og ser ut til å havne nærmere og nærmere skraphaugen.

Men hva er egentlig verdien på en tilsynelatende orginal slik en, med rust i gulv? Jeg har ikke fått noe informasjon om årsmodell eller hvilken motor det er i den, for det visste han ikke.!

Og en ting til, har denne en del felles deler med boble, og er det lett å skaffe andre deler til disse?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 17, 2013, 23:38:46 pm »

Verdien av en slik er ikke spesielt høy.

Med mye rust (i gulvet) så er det enda lavere...

Deler finnes. Lettest i Tyskland på nytt og brukt fra USA.

Litt vanskelig tilgang på karosserideler og interiør om den skal være 100% "original"
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
T-bear
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Istad


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 17, 2013, 23:49:25 pm »

Har egentlig ingen planer for den, utover at jeg føler for å redde den fra å ende opp som jordebil.
Skal ta en kikk på den i morgen, så får jeg se med egne øyne hvor ille den er.
Tror ikke jeg kommer til å by særlig mer enn litt over vrakpanten uansett, så blir det opp til eieren om han heller vil la den fortsatt stå og forfalle.

Mer info kommer! Glad
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 18, 2013, 01:46:07 am »

Har sett denne smyge rundt i distriktet, småbøllete bil som fortjener en second chance.

Drit i verdi,

Behold den rufsete looken, fiks rusta, få trøkt noen ekstra luftkjølte hester baki ræva og vips, en feet bruks!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
T-bear
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Istad


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 18, 2013, 10:21:14 am »

Har vært og tittet på denne nå, og der var det mye bra, og mye dårlig.

Det som er bra, er at fra dørstokkene og opp er den ganske bra, dørene virket greie, taktrekket er fint, rutene er bra, dekk og felger er helt greie, lykter, hendler,håndtak osv er på plass og tilsynelatende iorden. Motor er der, men usikker på stand på den. Fikk ikke pratet med eier, så jeg vet ikke årsmodell, men det er hvertfall skiver foran, og utvendig tanklokk.

Verre er det fra dørstokkene og ned. Store hull i gulvet, og dørstokker/kanaler er meget luftige, for å si det sånn. Så ut som det var verst i selve gulvet, innerskjermer og fronten så mye bedre ut. Ser solid ut i området rundt for- og bakstilling. Men det er helt sikkert mer som man ikke ser i første øyekast, det er jeg klar over.

Er nok ikke verdt særlig mer enn vrakpanten denne, da den trenger noen timer med sveising. Men jeg har fremdeles lyst å redde den.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 18, 2013, 16:53:40 pm »

Tja, bare å splitte bilen og fyre sveiseapparatet da. Har en 1969TL selv som jeg har gjort dette med. Heldigvis hadde min ganske hele kanaler, men de måtte fikses på.

Utover det er dette steintøffe biler, superenkle å senke også Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 19, 2013, 23:52:42 pm »

Hva skjedde videre her?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!