april 28, 2024, 01:08:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?  (Lest 2759 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 19, 2014, 12:10:25 pm »

Det ene festet til den ene fjøra til de originale toppdekslene røk av og siden jeg har hatt lyst på csp deksler i lang tid kjøpte jeg slike hos unneberg. Monterer jeg disse kommer de helt oppi metallet på hyllene hvor motorroms pakning er montert. Jeg vet at motorer vrir seg under pådrag så kan ikke ha det slik.

1961 bil, 1968 kasse, as 1915 motor. Motor er breiere enn 1200 seff, men havner den også høyere ved bruk av nyere kasse ?

Kapper man normalt bare av en cm av hyllene i nedre kant for å lage plass ?
Loggført

1961 T1 - Custom
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 19, 2014, 13:50:48 pm »

Tror jeg får samme problem selv med mine nye empi deksler.... Skal montere motor snart , så da får vi se..Blunker
Er vel fler som har skjært bort hele hyllene for plass til longblock..?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 19, 2014, 14:32:44 pm »

Min har standard slaglengde som en 1584-1915 men er jo breiere enn en 1200 da.

Jeg får prøve å kappe vekk helt opp til sporet som gummipakningen går i og se om det er nok. Tror problemet blir størst på høyre side da jeg mener å huske at motoren vrir seg mot klokka når man gir gass.

Synd at den tappen som holder orininal fjør knakk, hadde det ikke vært for det ville jeg bare kjørt med originale toppdeksler.
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: januar 19, 2014, 16:50:44 pm »

Det er vel et hull som holder enden av bøylen, kan du ikke borre det litt dypere og bøye etter bøylen litt?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: januar 19, 2014, 18:02:37 pm »

Det er et hull med en "leppe" rundt. Den leppen knakk av og jeg er usikker på hvor dypt jeg kan borre. Skal sjekke.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: januar 19, 2014, 21:19:51 pm »

Sjekket nå og hullet er ganske dypt, kan ikke borre dypere, er ikke mye gods igjen. Mulig jeg bare kan stramme opp fjæra og bruke originalt slik det er nå.... Burde sjekket dette før jeg kjøpte csp deksler   Tvilende

Den leppa som knakk av er ca 4mm "dyp" så fjær/klemme vil uansett få dårligere feste enn originalt. Spørs om følelsen av å kjøre med toppdeksel som jeg ikke er 100% sikker på vil plage meg.... Tror jeg må prøvemontere csp på høyre side for å se hvor mye motor kan vri seg før toppdeksel tar i hyllene, kappet både her og der denne bilen så litt til skader ikke.
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 19, 2014, 23:36:05 pm »

Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: januar 19, 2014, 23:37:40 pm »

Er litt interesert o konklusjonen her jeg også, for jeg har liten lyst til å kappe noe særlig i Ghian... Så kanskje det evt blir enda et sett med slike deksler til salgs Blunker

Er det noen som har noen bilder eller noe å dele med oss andre?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 19, 2014, 23:41:48 pm »

Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
har liggende i hylle 4c. Brukte, men hele og fine.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: januar 19, 2014, 23:45:58 pm »

I 1300S trengte jeg ikke å kappe noe i hyllene. Trangt, men tok aldri borti.
På turboroadster valgte jeg de originale, fordi jeg har en mistanke om at vippestellet fikk feil moment på festeskruene, da dekselet er festet i forlengelse av boltene til akslingen. Tror boltene løsnet litt når jeg løsnet toppdekslet for å justere ventiler... Så derfor bruker jeg de originale. Og selger CSP.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: januar 20, 2014, 09:52:31 am »

Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)

De kosta 1100,- + frakt hos unneberg, Sorte.

Dersom jeg ikke bruker de så kan jeg la de gå litt billigere siden jeg har pakket opp plasten :-) Skader heller ikke å la de ligge til en annen gang men det får bli neste gang jeg tar ut motor da jeg ikke vet om jeg gidder å ligge oppi der å kappe med dremelen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: januar 20, 2014, 12:21:46 pm »

..og mine har påmonterte 12mm luftenipler fra CB Performance :-) De ligger godt i hylle 4C, men bare i tilfelle noen skulle få bruk for en gang :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: januar 20, 2014, 17:55:57 pm »

Formula, i en 1300s som den du hadde er sikkert hyllene lengre fra hverandre pga slaglengden på 1300-1600 er større. Derfor hadde du nok ikke problemer.

Grelland, om din ghia hadde 1200 originalt bør vel du få samme problem som meg ?

Har veldig lyst å bruke mine men er usikker, har vært å kjøpt kappskiver til dremelen sånn i tilfelle jeg får lyst å prøve å tilpasse dette.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: januar 20, 2014, 20:26:59 pm »

Det kan godt være. Det var og min første boble, csp var montert når jeg kjøpte den, og kanskje noen andre hadde justert noe på hyllene.men de virket hele.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!