mars 29, 2024, 06:06:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lekasje på bremser  (Lest 11112 ganger)
mossing86
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Rena



Vis profil
« på: januar 04, 2014, 14:21:24 pm »

Hei! Gått til innkjøp av min første boble. 1973 mod 1300 s. Enda ikke henta bobla men jeg lurer på et par ting. I følge selger er det lekasje på 3 av bremsene. Fra hvor kan han ikke si. Noen som har en anelse hva det kan være? I tillegg lurer jeg på hvor jeg kan kjøpe deler til 1300 s? Vært innom et par sider men er vanskelig å si hvilke deler som passer til akkurat den modellen. Finnes det en delekatalog noen sted?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 04, 2014, 15:16:25 pm »

Det enkleste er å ringe Hotshop, de holder til i trøgstad, eller Unneberg-bil i Vestfold.
(folkevogn.no og unneberg-bil.no) disse er de største i norge på luftkjølt vw.
Antar at du bor i Moss, med tanke på nicket ditt. Selv bor jeg i Rygge og kan ha mulighet til å bidra med peking på hvor lekkasjene er.

Enten så er det rust i bremserør, lekkasje fra slangene eller i pumpene som sitter inni tromlene.

Anbefaler deg å gå til innkjøp av en Haynes-bok, der finner du det meste du trenger når det kommer til å skru på bilen.
Om du ikke ønsker å skru selv kjenner jeg til verksteder og evt privatpersoner som kan skru.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
mossing86
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Rena



Vis profil
« Svar #2 på: januar 04, 2014, 22:22:40 pm »

Tusen takk for bra svar! heter mossing til etternavn og bor på rena ;-) er vell ingen stor sak å skifte rør/slanger så håper på det. Hayes bok kan jeg kjøpe hvor? Et siste spørsmål. Tidligere eier skulle sette i stereo men når han skrudde på tenninga smalt det litt og en bryter smelta. Forslag? Hvorfor smalt det og hva kan ha smelta?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 05, 2014, 12:46:53 pm »

Aha Gliser ikke så lett med sånne navn. Legg gjerne inn hvor du kommer fra i profilen din. Det er sikkert et par rundt rena som driver med boble også.

Haynes kan du handle hos biltema eller automobilia.no

Hvis noe har smelt og noe har smelta så har noen kobla feil og glemt sikringen.
Hva som har smelta vet ikke jeg desverre, er litt mer enn én ledning bak dasjbordet.
Bare å lukke opp panseret og titte bak dasjbordet så ser du fort hva som har gått i stykker.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Landmann
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Ved en fjord i nord

Det du eier det eier deg!


Vis profil

« Svar #4 på: februar 11, 2014, 00:04:31 am »

Hjulsylinder (merkelig navn) fås kjøpt bl.a. her http://www.hotshop.as/index.php/butikk/kategori/1149-hjulsyl-caliper-rep-sett

Som du ser så får du også kjøpt reparasjonssett til hjulsylinder: pakning, støvbelg, fjær m.v.

Bremserør kan du enten kjøpe ferdig eller du kjøper rør i lengder og bøyer og koner selv. Slanger må du kjøpe.

Hva mer mht bremser ..... jo - bremsepasta/silikonfett - men det får bli i en annen tråd.
Loggført

Då e' deinn 69-modellen berga frå rampen :-)
Det italofile med twin og aluminium hører et annet forum til!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!