juni 05, 2024, 03:46:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 soltak og vann på gulvet  (Lest 1074 ganger)
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« på: januar 06, 2014, 15:32:53 pm »

Det kommer endel vann på gulvet i min 1303 når det regner. Det ser ut som om det kommer ut av kanalen både foran og bak.

Er det noen som vet hvordan drenering av takluka virker ? Regner med det ligger noen slanger, men hvor kommer de ut ?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 06, 2014, 16:55:37 pm »

Slangene til dreneringen av takluka går ned i A-stolpen og ender opp bak forhjulene nedi bagasjerommet, noe usikker på om det går drenering bakover.

Men om vanner renner inn helt nede ved gulvet kan det tyde på rust i gulvet eller utett gummilist mellom karosseri og gulv.

For å sjekke kan man sette på hageslangen og spyle over luka eller andre steder man tror vannet kan komme fra og følge med inni bilen om det dukker opp vann.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2014, 16:56:20 pm »

Det kommer en slange fra hvert hjørne de forreste går ned forkant av a stolpen renner da ut rett under nedre dørhengsle visst dem er tette tar vannet andre veier de kan og være slitt av da må taktrekket ned for å få på plass igjen.De bakre slangene går bakover inn i c stolpen og kommer ned på innsiden av de bakre panelene.Ta og sjekk om at dem ikke er tette.Vannet som kommer ut her skal renne ned på stigbrettet mellom døråpning og bakskjerm.Visst det er bytta nedre sider så er det ikke alle som kommer på å lage drenshull.Det sitter en slaks reduksjon i endene på slangene så større rusk tetter dem til.Jeg fjerna dem på min så jeg var sikker.Tectyl tetter også disse.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2014, 18:18:46 pm »

Og på min var hele "bunnn" i renna bakover mot de bakre slangene rustet bort.
Da ble det i alle fall vått inne i bilen  Gliser


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #4 på: januar 15, 2014, 22:48:25 pm »

Alle 4 slangene lå løst i karroseriet. De blr borret ut og ptoblem løst :-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!