april 27, 2024, 11:52:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål ( meninger)ang trimmet motor  (Lest 6282 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: januar 28, 2014, 15:11:28 pm »

Er det turbo trip du har brukt å laget genrøret opp til turbos elv ? Har du en byggetråd ?

Nei. Har en ny turbotrip på lager i tilfelle jeg vil bygge noe nytt, men kjøpte et "komplett turbo kit" som jeg endte opp med kun å bruke litt av grenrørene av.
Og bygget mitt bør du ikke kopiere, turbo og gassere stikker over motorluka, selv om det er den store med poschevinge :-)
Men skal jeg bygge noe cheapo turbogreier neste gang, bruker jeg en standard 1600, turbotrip eksos, og en liten turbo. Standard gasser og standard bensinpumpe, WBX fordeler så du kan få trekke ned tenninga litt når den begynner å lade. Bør trykksette oversiden av bensinpumpa og, så ikke trykket blåser bensinen ut av flottørkammeret. Tar du ut en 70-90hk og får kontroll på blanding og tenning, tror jeg du kan ha en god motor lenge.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« Svar #31 på: januar 28, 2014, 17:23:08 pm »

Er det turbo trip du har brukt å laget genrøret opp til turbos elv ? Har du en byggetråd ?

Nei. Har en ny turbotrip på lager i tilfelle jeg vil bygge noe nytt, men kjøpte et "komplett turbo kit" som jeg endte opp med kun å bruke litt av grenrørene av.
Og bygget mitt bør du ikke kopiere, turbo og gassere stikker over motorluka, selv om det er den store med poschevinge :-)
Men skal jeg bygge noe cheapo turbogreier neste gang, bruker jeg en standard 1600, turbotrip eksos, og en liten turbo. Standard gasser og standard bensinpumpe, WBX fordeler så du kan få trekke ned tenninga litt når den begynner å lade. Bør trykksette oversiden av bensinpumpa og, så ikke trykket blåser bensinen ut av flottørkammeret. Tar du ut en 70-90hk og får kontroll på blanding og tenning, tror jeg du kan ha en god motor lenge.

Ja får prøve meg fram her . Husker jeg byttet ut org kam til Camshaft, Engle TCS20 (turbo) men husker ikke resten som ble gjort inne i blokka.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: januar 29, 2014, 05:54:18 am »

Har du turbokam montert, er jo det det beste, men originalkam og komp går an å bruke.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!