april 29, 2024, 15:41:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Magnetinnslag defekt?  (Lest 2414 ganger)
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« på: januar 22, 2014, 12:08:27 pm »

Lurte på om det selges løse magnetinnslag for VW-startere?
Hvordan feilsøker man magnetinnslaget? (Startmotor går rundt som bare det, om man kobler utenom..)


På forhånd takk..

(Om noen har en rimelig startmotor, 12V, å selge, er jeg intr å høre...)
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #1 på: januar 22, 2014, 18:59:07 pm »

Du har ikke dårlig jording da ? har vert borti att starter har snurra , men ikke slått inn pga dårlig/manglende jording...
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: januar 22, 2014, 20:00:53 pm »

Inni innslaget er det to spoler. En kraftig trekkspole som får jord gjennom starterviklingene helt til innslaget er helt inne, og en annen holdespole som får jord gjennom gods.
I stedet for batteri og ampermeter kan du stille multimeteret på ohm og se om du får et lavt tall når du måler mellom de punker de har koblet strøm til på bildet under. Du vil i alle fall få en indikering om den er brent i stykker eller ikke. Det går også an å åpne de og se på kontaktflatene som strømmen skal gå gjennom. Ofte mye drit der. Må lodde løs spolene før man skrur ut et par skruer og kan ta av bakelitt lokket.


* Innslag.JPG (65.29 KB, 685x600 - vist 321 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« Svar #3 på: januar 23, 2014, 06:11:23 am »

Nøyaktig hva jeg trenger SveinT..

Men, ikke får å være storforlangende her, du har ikke tilfeldigvis kontrollverdiene i tabellen på side 3.4/1-1 tilgjengelige?


Runar
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: januar 23, 2014, 14:37:46 pm »

Det burde jeg ha. Kan prøve å huske det i morgen kveld...
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 23, 2014, 16:17:02 pm »

Startmotorn slår inte in på tändnings nyckeln?

Hade samma fel på min buss...Gamla kablar plus att strömmen till tillslaget går från batteriet till tändningslåset sen till start motorn..
Blir en lång väg att gå och med gamla kablar så räcker det inte till.

Satte in ett "Hot start relay" och problemet var löst.
Se denna link:

http://www.ratwell.com/technical/EssentialUpgrades.html#hotstart
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
ClassicVAG
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: januar 23, 2014, 21:06:46 pm »

Kan være greit og kevne at det bare er styrestrøm som kommer fra tenningslåsen til innslaget. Det er ikke mange ampere som går gjennom denne kabelen, men det må selvsagt være i orden.

Min personlige mening er at et relé fikser symptomet og ikke problemet. Reléet forsterker den strømmen som allerede går der og dermed fungerer det.

Den "riktige" måten og fikse det på er å reparere den komponenten som er årsaken til at det ikke er tilstrekkelig strøm. Det er jo tross alt en grunn til at fabrikken ikke har montert et relei utgangspunktet...det er ikke nødvendig    Blunker
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: januar 24, 2014, 18:04:03 pm »

Husket tabellen nå  Glad
Men som de andre skriver er det viktig at den får nok spenning på den lille stikka.
Har du sjekket om starteren slår inn når du kortslutter som på andre bildet i denne posten om starteroverhaling?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.msg541242.html#msg541242
Sett bilen i fri og på bukker, viss ikke starteren allerede er ute av bilen. Er den ute, husk at den liker ikke å svive uten lager i tuppen.
Min erfaring er også at det er utrolig lite som skal til før den ikke slår skikkelig inn. Normalt bare litt dårlig kontakt på de små kabelskoene.
Hjelper ikke bytte starter eller innslag viss kabelskoen er den samme gamle  Øyerulling


* Innslag2.JPG (16.51 KB, 800x217 - vist 198 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« Svar #8 på: januar 25, 2014, 05:41:01 am »

Takker for svar, Volkens!

Starteren er ute av beltebilen, ja. Ligger på verstedbenken, så jeg tror jeg kan eliminere tenningsnøkkel og dårlig kontakt nå?    Gliser

Vi får se hvordan det går, uansett; Meget bra hjelp dette!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!