mai 02, 2024, 05:08:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CSP Link pin shims  (Lest 840 ganger)
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: januar 18, 2014, 21:46:04 pm »

Jeg skal installere ett nytt sett med link pin shims fra CSP, men disse er annerledes enn de originale jeg tok av. Iflg boka skal det være 40 stk shims, men i kitet fra CSP er det 32 vanlige shims og 4 med o ring bak. En skulle da tro at en skulle erstatte 2 av de vanlige med disse, men tykkelsen stemmer ikke. De vanlige shimsene er 0,5mm, mens de som har O ring bak er 3mm. Er det noen som vet hvordan det er meningen å fordele disse?
Eller skal jeg bare finne fram noen av de gamle shimsa og gjøre det som i boka?


* Bilde 1.jpg (30.04 KB, 640x360 - vist 107 ganger.)

* Bilde.jpg (35.65 KB, 640x360 - vist 100 ganger.)
« Siste redigering: januar 18, 2014, 21:52:03 pm av Bendik » Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: januar 18, 2014, 23:49:12 pm »

Hvor gammel er bilen din?

Det er lenge siden jeg har drevet med dette så det blir litt på husk..
Det er et skille rundt 1960. Før dette var det 10 shims pr bærearm, etter dette 8 pluss en med spor til O-ring.
Derfor finnes det også to shimsetabeller, for 8 og 10 shims. Men ser du nøyere etter er tabellene egentlig like med unntak av at to shims er fjernet på innersiden pga O-ringen. Det at den med spor ikke er eksakt like tykk som to shims skal du ikke bry deg om så lenge den er like tykke på øvre og nedre bærearm.
Spørsmålet nå er hvor gamle bærearmer du har.. De gamle har flatt anlegg mot shims, de nyere har spor til O-ring. Har du den gamle typen beregnet på 10 shims gjør du det enkelt og bruker 8 nye 2 av de beste av de gamle shimsene på hver arm, har du armer med O-ring spor bruker du hele det nye settet.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: januar 19, 2014, 14:58:43 pm »

Takker, min er nok den eldre modellen (54), så da kan det jo bli spennende å se om den bærearmen jeg kjøpte fra Unneberg er lik de andre  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!