april 26, 2024, 19:38:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -58 mod T1, full restaurering  (Lest 8021 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: januar 20, 2014, 21:58:29 pm »

Da er tida kommet for å gjøre noe med denne. Bilen blei hentet i januar 2011 i Skien. Her er link til salgsannonsen, ligger noen bilder der Glad http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31165.msg314006.html#msg314006

Planen med denne er å pusse den opp helt fra bunnen av. Demonterte den helt forrige helg å sandblåste å slipte karroseriet helt platereint denne helgen. Deretter ble den satt inn med et strøk epoxy grunning. Som man kan se på bildene er det en god del rust som må sveises her.. Bunnplata var heldigvis rustfri så den blir sandblåst å pulverlakkert sammen med alt av understellsdeler.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #1 på: januar 20, 2014, 22:01:43 pm »


* CIMG4016.jpg (112 KB. 775x581 - vist 232 ganger.)

* CIMG4017.jpg (134.74 KB. 775x581 - vist 206 ganger.)

* CIMG4018.jpg (135.74 KB. 775x581 - vist 215 ganger.)

* CIMG4019.jpg (114.74 KB. 775x581 - vist 242 ganger.)

* CIMG4020.jpg (127.04 KB. 775x581 - vist 192 ganger.)

* CIMG4021.jpg (124.71 KB. 775x581 - vist 236 ganger.)

* CIMG4022.jpg (131.62 KB. 775x581 - vist 220 ganger.)

* CIMG4023.jpg (117.83 KB. 775x581 - vist 259 ganger.)

Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #2 på: januar 20, 2014, 22:04:45 pm »


* CIMG4024.jpg (126.15 KB. 775x581 - vist 223 ganger.)

* CIMG4025.jpg (126.43 KB. 775x581 - vist 195 ganger.)

* CIMG4026.jpg (120.06 KB. 775x581 - vist 203 ganger.)

* CIMG4027.jpg (123.98 KB. 775x581 - vist 175 ganger.)

* CIMG4028.jpg (108.51 KB. 775x581 - vist 203 ganger.)

* CIMG4029.jpg (120.44 KB. 775x581 - vist 187 ganger.)

* CIMG4030.jpg (121.21 KB. 775x581 - vist 197 ganger.)

* CIMG4032.jpg (108.89 KB. 775x581 - vist 206 ganger.)

Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #3 på: januar 20, 2014, 22:08:36 pm »


* CIMG4033.jpg (137.69 KB. 775x581 - vist 186 ganger.)

* CIMG4034.jpg (144.34 KB. 775x581 - vist 209 ganger.)

* CIMG4035.jpg (120.71 KB. 775x581 - vist 196 ganger.)

* CIMG4036.jpg (132.03 KB. 775x581 - vist 234 ganger.)

* CIMG4037.jpg (109.78 KB. 775x581 - vist 188 ganger.)

* CIMG4038.jpg (109.13 KB. 775x581 - vist 154 ganger.)

* CIMG4039.jpg (122.75 KB. 775x581 - vist 173 ganger.)

* CIMG4040.jpg (121.69 KB. 775x581 - vist 186 ganger.)

Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #4 på: januar 20, 2014, 22:10:48 pm »


* CIMG4041.jpg (110.48 KB. 775x581 - vist 172 ganger.)

* CIMG4042.jpg (120.1 KB. 775x581 - vist 192 ganger.)

Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #5 på: januar 20, 2014, 22:14:09 pm »

Noen som vet hvor jeg kan få tak i fremre quarter panel til -58 mod? Har bare funnet fra -66 og oppover. Helst ikke Veng...
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 20, 2014, 22:19:18 pm »

Slo det seg når du blåste?

Ellers ser det ut som om du har rust på alle de alminnelige plassene.  Glad
Loggført
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #7 på: januar 20, 2014, 22:29:12 pm »

Nei det gikk greit, men sto langt unna så det ikke blei for varmt. Taket og sidene pusset jeg ned. Brukte en stor industriblåser så var litt skeptisk, men gikk heldigvis bra  Blunker Før jeg blåste så det ut til at det bare var kanalene som måtte byttes, men det dukket opp en del mer bak tykke lag sparkel Glad
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 21, 2014, 09:52:07 am »

Har samme modell selv, håper og tror at min er i vesentlig bedre stand, (Stått lagret tørt fra 1981 til 2013) men som du er inne på, det vet vi aldri før du har sandblåst...
Ganske rart å se salgsannonsen, fin blank lakk, og så er det såpass mye rust under...
Skal du ha den dønn original? Hvilke planer har du?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: januar 21, 2014, 10:01:06 am »

Ganske rart å se salgsannonsen, fin blank lakk, og så er det såpass mye rust under...

Nei, sånn er det i 95% av alle tilfeller. Svært sjeldent matcher bilder den faktiske tilstanden med mindre de er tatt av en fotograf som vet hva han skal ta bilder av. Her har dere et unntak: https://www.dropbox.com/sh/1es722u49mqouvz/6EbnHjrprY

Beklager off topic. Hvis trådstarter ønsker så kan jeg slette svaret mitt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #10 på: januar 21, 2014, 12:18:59 pm »

Jeg regnet med at det var en del moro på denne i og med at kanalene er så og si vekk Glad Planen er å beholde den korta forstillinga og skivebremsene som står på den. Ellers blir den original. Har plukket ned motoren som sto i å begynt overhaling på den. Prøve å få pulverlakkert kjøledeksler i løpet av uka. Noen som har bra skjermer til -58 liggende?
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: januar 21, 2014, 16:14:44 pm »

Fin bil. Er fargen den hadde orginalfargen til bilen? Liker den fargen på sent 50 talls biler.
Quarter er vrient å finne. Jeg fikk tak i en fra en donor bil. Kanskje det letteste.
 
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #12 på: januar 21, 2014, 20:43:07 pm »

Fin bil. Er fargen den hadde orginalfargen til bilen? Liker den fargen på sent 50 talls biler.
Quarter er vrient å finne. Jeg fikk tak i en fra en donor bil. Kanskje det letteste.
 

Nei den er originalt grønn. Så VW Heritage har quarter panel fra 60 og oppover som passer med litt mod av fangerfeste, men regner med det er Veng. Vil helst unngå det da det sjelden passer, men får se hva jeg får tak i.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 22, 2014, 20:48:31 pm »

Artig å se at flere tar seg bryet med å få slike biler restaurert.

Tenkte du å sette den tilbake i originalstand eller?
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: januar 22, 2014, 22:14:49 pm »

Hookys har veldig bra rustdeler.

http://www.hookyspanelshop.com/

Og wolfparts http://www.wolfparts.com/
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: januar 22, 2014, 23:42:02 pm »

selv om det sikkert ikke er viktig for deg, så tror jeg du får bra kredit i vw miljøet her ved å ta på deg et sånt prosjekt. Det er muligens lettere og billigere å finne et bedre utgangspunkt, men om ingen tar på seg sånne prosjkter, blir det færre bobler i verden. Og de lager ikke flere. Stå på og lykke til, gleder meg til å følge med på fremdriften.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #16 på: januar 23, 2014, 22:58:13 pm »

Fått gjort litt idag også. Pulverlakkert kjøledeksler til motor.

* CIMG4044.JPG (14.04 KB. 775x581 - vist 221 ganger.)

* CIMG4045.JPG (36.85 KB. 775x581 - vist 260 ganger.)

Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: januar 24, 2014, 14:36:27 pm »

Pulverlakk er bra greier :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #18 på: januar 24, 2014, 14:54:01 pm »

Veldig lettvint ihvertfall Glad Bare å sandblåse å rett i ovnen.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: januar 24, 2014, 15:06:30 pm »

Veldig lettvint ihvertfall Glad Bare å sandblåse å rett i ovnen.
...bør vel legge på litt pulver og vel..  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #20 på: januar 24, 2014, 15:22:35 pm »

Utrolig imponert over hvor mye du fikk gjort bare den første helgen  Sjokkert  Osteaktig Blir spennende å følge med videre her.
Loggført
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #21 på: januar 24, 2014, 19:44:44 pm »

Må innrømme at jeg har hatt med en kamerat Glad Går litt fortere når man er to Glad Planen er å plukke ned forstillinga til uka å sandblåse den sammen med bakstillinga. Lakkerer alt samtidig når jeg først er i gang. Bunnplata venter jeg med til kanalene er byttet.. greit å sjekke at alt passer først Glad
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #22 på: januar 26, 2014, 17:09:37 pm »

Må innrømme at jeg har hatt med en kamerat Glad Går litt fortere når man er to Glad Planen er å plukke ned forstillinga til uka å sandblåse den sammen med bakstillinga. Lakkerer alt samtidig når jeg først er i gang. Bunnplata venter jeg med til kanalene er byttet.. greit å sjekke at alt passer først Glad

Imponerende tempo! Og lekkert resultat!  Ser ut som du har stålkontroll mtp all stagingen din før sveising. Så mulig at tipset er fullstendig unødvendig!  Gliser   Uansett, vi byttet gulvet først og brukte boltene  opp i de råtne kanalene som guide. Når vi skar ut kanalene og satt inn de nye gjorde vi omvendt, alt med dørene fortsatt i bilen. Funka bra....Hadde mindre staging, men dørlåsene gjorde bra jobb både til å holde og bekrefte rett posisjon. og det passer fint  Glad
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: februar 01, 2014, 18:17:27 pm »


http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1562103
 Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #24 på: februar 01, 2014, 19:46:08 pm »


Denne passer vel ikke?
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 01, 2014, 19:50:36 pm »

 Blunker
Jo,du ser jo hva som er Forskjell på de?
-Feste til lednings rør
-Feste til Speed rør
-Feste til Sikkrings holder Hull

Så passer den nok,men skal du være kortekt ja da er det abre å leite videre
Tyskland er det nok av de Gliser
« Siste redigering: februar 01, 2014, 19:56:28 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #26 på: februar 01, 2014, 20:20:18 pm »

58 har mer plass i hjulhuset og mindre bagasjeplass, og ramma som tanken er festet i har en annen vinkel. Det vil no jeg si er ganske mye forskjell.  Glad
Loggført

Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #27 på: februar 02, 2014, 09:02:26 am »

Takk for tips, men trur jeg har fått tak i Glad Begynner sveising til neste helg. Er skjermer, panser og motorlokk likt på -58 og -60 modell?
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
mats thorsen
Juniormedlem
**
Innlegg: 82
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #28 på: februar 27, 2014, 00:12:51 am »

Oi!  Kult å se at gamlebilen blir restaurert, det fortjener den Glad 

Blir spennende å følge med her !
Loggført

If you run your fingers over my bug, i will run my bug over your fingers!

Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #29 på: mars 15, 2014, 19:19:04 pm »

.
« Siste redigering: april 10, 2014, 10:49:40 am av Doka64 » Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!