Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« på: januar 20, 2014, 23:00:14 pm » |
|
Eg skal ha ny motor i ghiaen og vurderer å kjøpe turnkey. Det er flere som lager til type 3 og lurer på om noen har erfaring både av den positive og negative typen. Eller er det noen her i landet som tar på seg oppdrag? Ønsker ca 100 hk så vurderer 1776 og 1904 ccm. Hva er lurt å gå for? Skifter gearkasse samtidig og får en bygd etter disse hk for å få fint turtall på cruising. Opinions...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #2 på: januar 21, 2014, 00:26:25 am » |
|
Mulig det, men her er det mye kjafs som eg ikkje har bruk for. Hadde ikkje tenkt sånn, men det er jo ei type 3 blokk, så takk for tips.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #3 på: januar 21, 2014, 10:14:01 am » |
|
Bare lurer, hva mener du med mye kjafs. Skal du ha en motor med rundt 100 hk, må det jo være litt mer/andre deler enn på en orginal motor. Kan ikke se at denne har så mye annet enn det du trenger av deler i vel bygd motor. Bortsett fra kanskje å bytte ut stingeren med en potte... Bare lurer???
Mvh Svein.
|
|
« Siste redigering: januar 21, 2014, 10:19:41 am av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #4 på: januar 21, 2014, 13:01:23 pm » |
|
Jeg tipper med kjafs mener han at dette er en T1 motor og Endre har T3 ghia. Altså blir det mye kjafs til overs når han kun kan bruke longblock ;-)
( og eventuellt gassere, jeg er usikker )
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #5 på: januar 21, 2014, 14:10:40 pm » |
|
Med kjafs menes det med at det er kun blokk/sylindre eg kan bruke ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #6 på: januar 21, 2014, 14:40:09 pm » |
|
Har fått dødsdom på 2332 motoren min, så kommer til å selge unna det som er igjen. Har hvertfall nye sylinder satser, gassere 48 idf, frekke topper og innsug. Du får hyla ut før det komme på det åpna markede om det e intresannt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #7 på: januar 21, 2014, 16:09:24 pm » |
|
Skjønner😜
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #8 på: januar 21, 2014, 23:51:47 pm » |
|
@vidar, eg bygge nok kun med innsprut, så vett ikkje om du har noge eg har lyst på...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #9 på: januar 22, 2014, 14:59:20 pm » |
|
@vidar, eg bygge nok kun med innsprut, så vett ikkje om du har noge eg har lyst på...
Et par blokker med veiv som med "litt arbeid" ligger på min plass i lokalet, men det vet du jo: Legger du til Vidar sine 94mm cylindere/stempel og topper gir det deg 2109cc med god puste evne Usikker på hvilket innsprut du tenker på, men om det er org T3 EFI innsug rør + hjemmemekk plenum/spjell bør du nok vurdere noen topper med mindre ventiler. Om du går for et sett med efi spjellhus på korte innsug slik at du kommer under motorlokket kan det bli spennende :-)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #10 på: januar 22, 2014, 23:26:57 pm » |
|
Hmmm.... Oxybokser, ja- jo kan nok få til noe av det... Kanskje like greit å bare gjer det då, for nå har du sikkert nevnt det 5 gonge Torgeir. Men eg er usikker på sylindre å topper te Vidar, eg må og tenke på at dette skal stoppes så går nok for csp sitt bremsesett med tuv papir på 140hk. Ang innsug, t3- efi har eg ikkje tenkt lengre enn at det finnes vel kunnskap i denne dataverden til å få til det. Men er redd for at dette kan bli hissige saker hvis eg bygge på det som vidar har liggende, og om det kan gå under hestehuset i ghiaen, for det er ikkje mer høyde enn det må være, mens orginalt T3 innsug-er vel nesten bolt on. Eg vett isje, kanskje,- kanskje isje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #11 på: januar 23, 2014, 01:00:49 am » |
|
Eg har muligens kjøpar om prisen er rett på topper og sylindersats. Han som ville reparere motoren min som trengte dette te neste prosjekt. Tom Ivar har vært på hogget med forgasserene. Oxi har eg og vært sugen på, men har ikkje middlene eller kunnskapen akkurat nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|