april 28, 2024, 18:29:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er ditt forslag til jekk for motorskifte?  (Lest 3440 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: januar 22, 2014, 23:18:03 pm »

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1087510.jpg

Dette hadde vært noe!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 22, 2014, 23:46:45 pm »

Og har noen erfaringer med denne? Kan den brukes til motoren? Eller passer den dårlig?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/MC-lofter-680-kg-82414/
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2014, 12:50:10 pm »

De der ser jo ut til å være perfekte til formålet! Men har aldri hatt problemer med en helt vanlig garasjejekk til den jobben Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: januar 23, 2014, 13:00:16 pm »

Brugte en sådan her sidst, var veldig fin til jobben  Osteaktig

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: januar 23, 2014, 15:22:14 pm »

Den metoden er nok litt vanskeligere for oss som ikke kan skru av hele bakparten Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2014, 18:25:47 pm »

Hva koster den siste der på Biltema?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Kenneth Elvelund
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Rudshøgda, Ringsaker.


Vis profil

« Svar #6 på: januar 23, 2014, 18:59:01 pm »

999,- for den hos Biltema.
Loggført

Tidligere kjent som BUGMAN i VW-miljøet rundt Mjøsa.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 23, 2014, 20:46:32 pm »

Problemet med alle typer løftere/løftebord er jo at de bygger endel fra gulvet. Dermed må bilen stå rimelig høyt for å få motoren under. Uten løftebukk til bilen blir det fort mye styr.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #8 på: januar 23, 2014, 22:04:42 pm »

vet det var flere enn meg her inne som kjøpte disse "jekkene" fra netthandelen. Jeg har ikke prøvt selv å bytte motor med bruk av disse, men er det noen som har testet??


* 561527_10151294853870498_2053399365_n.jpg (82.25 KB, 800x600 - vist 285 ganger.)
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 23, 2014, 22:25:34 pm »

Jeg kunne egentlig tenkt meg en helt flat løfteplate slik at jeg kan løfte hele bilen opp og la motoren stå igjen på gulvet.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #10 på: januar 23, 2014, 22:35:32 pm »

Har denne fra Wurth. Perfekt til å trekke ut motoren:



Hadde en drittjekk fra Biltema før, men den holdt bare i to år før hydraulikken sprang lekk. Kjøp kvalitet.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: januar 23, 2014, 23:56:04 pm »

Dette avhenger nok litt av årsmodell, men uten avtagbar bakplate må man kunne tilte motoren for å komme forbi trange partier. Derfor bør den ikke stå for godt på jekken. Den må være i balanse, men ikke mer. Hvis man studerer den først linken som viser VW's eget verktøy til dette viser at anlegget har et vippepunkt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 24, 2014, 03:59:22 am »

Bra min tråd vekker interesse! Har jo selv endel diverse garasjelekker, men kunne jo tenkt meg en "mer" optimal løsning...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #13 på: januar 24, 2014, 10:18:05 am »

Jeg har splittbuss, og tar bare av bakre støtfanger og den avtakbare bakplata, og ruller motoren rett ut på jekken. Med doble 40 Dells påmontert.  Kult  Gliser
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: januar 24, 2014, 15:16:15 pm »

Kjøpte en hydraulisk sak fra Nordic Lift for bruk på jobben, løfter materialpakker opp i arbeidshøyde. Kunne godt tenkt meg en hjemme og, men Råtta blir for lav..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #15 på: januar 24, 2014, 16:44:28 pm »

Kjøpte en hydraulisk sak fra Nordic Lift for bruk på jobben, løfter materialpakker opp i arbeidshøyde. Kunne godt tenkt meg en hjemme og, men Råtta blir for lav..
Jasså? Har du bilde av den?
Kunne tenkt med løftebord til bobla, men må se hva som finnes der ute.
Ingenting er for lavt, spørs bare hvordan man løfter. Jeg skal sage hull i gulvet og sleppe løfteplata nedi slik at den får samme høyde som gulvet, da kan bilen være så lav den bare vil.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: januar 24, 2014, 17:47:39 pm »

http://www.nordic-lift.no/Produkter/Løftebukker/LavløftereMCløftere/tabid/128/Default.aspx
Betalte rundt 15 laken pluss mons. Kjøpte to, måtte få nytt aggregat på den ene, var feilprodusert. Helt greit å få fikse på leverandørs regning. Fungerer fint, hvis du ikke slipper til ukynndige som ikke har lest bruksanvisningen. Når jeg har 3 tonn på, og ukyndige slipper ned uten å deaktivere sikkerhetssperra, må det sveises lit etterpå... :-)


* image.jpg (6.27 KB, 160x93 - vist 237 ganger.)
« Siste redigering: januar 24, 2014, 17:51:58 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: januar 24, 2014, 17:54:19 pm »

Og så er det 1fas, aggregatet er mobilt. Dette justeres 500 ganger i året, hatt det i industri i 5 år nå. Ingen lekkasjer, ikke noe tull.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #18 på: januar 24, 2014, 19:16:21 pm »

VW hadde også en egen plate til garasjejekken. Har ikke laget en ennå, siden det har fungert med normal jekk. Motor må som regel helt på gulvet for å få den ut viss ikke man har løftebukk.


* 612-2a.jpg (34.16 KB, 419x600 - vist 229 ganger.)

* 612-2b (Large).JPG (73.43 KB, 800x531 - vist 213 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!