mars 28, 2024, 19:04:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 959 under restaurering i Norge  (Lest 3347 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« på: januar 24, 2014, 14:22:12 pm »

Ai ai ai ....... for ei fredagstråd !!! Off topic.. OK.. men 959 !! Se her ... 23 sider med pågangsmot, $, cred, osv..

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/628469-rebuilding-porsche-959-a.html

Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: januar 24, 2014, 14:37:08 pm »

Takk. Hadde glemt denne. Skjedd endel siden sist jeg var innom denne tråden!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 24, 2014, 19:32:07 pm »

Leste hele tråden nå... Kult
Loggført

1961 T1 - Custom
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #3 på: januar 24, 2014, 20:32:10 pm »

Lurer på hva han ender på i kroner. Selv om det virker som han ikke er så opptatt av det selv Glad Gleder meg til å se ferdig resultat!
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #4 på: januar 25, 2014, 00:00:25 am »

Lurer på hva han ender på i kroner. Selv om det virker som han ikke er så opptatt av det selv Glad Gleder meg til å se ferdig resultat!

Tror Roar er ganske så bevisst på hvor mye penger han bruker på prosjektet. Det ender nok opp på langt under hva man ellers måtte ha gitt for en ferdig bil, og jeg tror ikke denne står tilbake for noen. Helt syke priser for deler til denne utgaven, litt annen liga enn det vi opererer i.... Roar har forresten 2 stk 930 også, hvorav den ene er sinnsykt strøken. Gleder meg til å se 959'en når den kommer tilbake fra England, ganske så sykt at noen her i Norge går i gang med et sånt prosjekt!
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 25, 2014, 00:37:57 am »

Hva er det som er så "sykt" med det. Et av få land med så mye frihet og så mye penger. Må vel være en god kombinasjon😉 dette er jo faktisk en bil du får alle pengene igjen på. Pluss at den er lett solgt. Ikke det samme i dette miljøet.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 25, 2014, 01:09:12 am »

Dæven...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: januar 25, 2014, 09:21:19 am »

Respekt.... men jo mer jeg ser på denne bilen tenker jeg at tidene har forandret seg. Surfet litt på porsche forumet i går og så en flott 959 som var solgt for €599 000 og det kun på et par dager på nett. Det er mye penger. Tenker tilbake til slutten av 80 tallet, det var mange biler som hang på plakater på gutterom rundt forbi som jeg ikke syntes er veldig pene i dag 25 år senere. Porsche 959, Lamborghini Countach, Ferarri testarossa, mercedes SL, Lotus.... osv... Men, ser jeg en slik gammel plakat av en klassisk 911 eller en G modell som var aktuell i 1987 så er den like pen den dag i dag.

Fantastisk at vi får se under skallet på en slik bil, greit å vite at det faktisk er noe mer enn en oppjåla 911. Sikkert bedre enn å ha penger i banken dette her, men uansett hvordan man vrenger å vrir på dette så er det noe med en 959 som ikke tiltaler meg så mye lenger, hvertfall ikke når man tenker på de åndsvake prisene man snakker om.

Ikke vet jeg hva det ville kostet meg å importert en 1987 modell bruktbil med 480 HK og en prislapp brukt på €599 000 men tenker at vi raskt snakker om en pent prukt Carerra GT som jeg personlig ville foretrukket.

God Helg  Kult
Loggført

1961 T1 - Custom
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #8 på: januar 25, 2014, 13:49:13 pm »

Lurer på hva han ender på i kroner. Selv om det virker som han ikke er så opptatt av det selv Glad Gleder meg til å se ferdig resultat!

Tror Roar er ganske så bevisst på hvor mye penger han bruker på prosjektet. Det ender nok opp på langt under hva man ellers måtte ha gitt for en ferdig bil, og jeg tror ikke denne står tilbake for noen. Helt syke priser for deler til denne utgaven, litt annen liga enn det vi opererer i.... Roar har forresten 2 stk 930 også, hvorav den ene er sinnsykt strøken. Gleder meg til å se 959'en når den kommer tilbake fra England, ganske så sykt at noen her i Norge går i gang med et sånt prosjekt!

Jeg mente på ingen måte at han ikke tenker på kostnaden når han velger deler, har lest hele tråden og han virker fornuftig i valgene sine. Jeg tenkte mer på totalen, at han vil at den skal være ekte og fremstå som mint.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 25, 2014, 21:19:43 pm »

Respekt.... men jo mer jeg ser på denne bilen tenker jeg at tidene har forandret seg. Surfet litt på porsche forumet i går og så en flott 959 som var solgt for €599 000 og det kun på et par dager på nett. Det er mye penger. Tenker tilbake til slutten av 80 tallet, det var mange biler som hang på plakater på gutterom rundt forbi som jeg ikke syntes er veldig pene i dag 25 år senere. Porsche 959, Lamborghini Countach, Ferarri testarossa, mercedes SL, Lotus.... osv... Men, ser jeg en slik gammel plakat av en klassisk 911 eller en G modell som var aktuell i 1987 så er den like pen den dag i dag.

Fantastisk at vi får se under skallet på en slik bil, greit å vite at det faktisk er noe mer enn en oppjåla 911. Sikkert bedre enn å ha penger i banken dette her, men uansett hvordan man vrenger å vrir på dette så er det noe med en 959 som ikke tiltaler meg så mye lenger, hvertfall ikke når man tenker på de åndsvake prisene man snakker om.

Ikke vet jeg hva det ville kostet meg å importert en 1987 modell bruktbil med 480 HK og en prislapp brukt på €599 000 men tenker at vi raskt snakker om en pent prukt Carerra GT som jeg personlig ville foretrukket.

God Helg  Kult

Ikke misforstå meg , jeg synes Carrera Gt er en rå bil, men 959´er et ikon! Den er SÅ spesiell på alle måter. Og er i hvertfall den eneste serieproduserte bilen jeg vet om som er både luft-kjølt og vannkjølt. Luftkjølt motor med vannkjølte topper !
Du kan justere kraftfordeling inne i bilen foran/bak,justere fjæring  på bilen inne,info om dekktrykk+ masse annet spes. Denne bilen lå flere hoder foran konkurrentene hva anngår teknikk dengang. Men deleprisene på denne bilen er jo helt vanvittig. Rundt 1985 (når denne kom i salg) kostet styreboksen for innsprut over 80 lapper den gang...
Helt rå bil og er vel den eneste i Norge.

Joda, den "trimma fiat´en" i filmen er ok den og, de gangene den starter i hvertfall.. Osteaktig
« Siste redigering: januar 25, 2014, 21:25:34 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!