juni 12, 2024, 17:55:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Større rør fra tank  (Lest 2494 ganger)
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« på: februar 05, 2014, 18:52:36 pm »

Hei,har tenkt å legge 8mm bensinrør og lurer på om jeg må ha større rør ut av tanken eller holder det
med standard?Og hvis jeg må ha større rør,noen tips til hvordan?Bensinpumpe blir en 044.Skal ha i wbxmotor og den har 8mm tilførsel.
Loggført

Seaside VW klubb
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1 på: februar 05, 2014, 22:45:13 pm »

Bruk det orginal utløpet til retur?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 06, 2014, 07:36:40 am »

CSP har større stuss i tank med mutter som hyllevare.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: februar 06, 2014, 07:39:53 am »

CB Performance og de fleste andre sjappene i USA har også dette på lager.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: februar 06, 2014, 10:37:07 am »

Trenger vil ikke se helt ud over landets grænser for noget vi på lager her i landet Blunker
8mm studs: http://www.unneberg-bil.no/product/122269
mutter: http://www.unneberg-bil.no/product/144742
pakning: http://www.unneberg-bil.no/product/194395

 - Jens-Ole
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: februar 06, 2014, 10:55:31 am »

Trenger vil ikke se helt ud over landets grænser for noget vi på lager her i landet Blunker
8mm studs: http://www.unneberg-bil.no/product/122269
mutter: http://www.unneberg-bil.no/product/144742
pakning: http://www.unneberg-bil.no/product/194395

 - Jens-Ole

Se der! Det er bra at vi ikke trenger å krysse elva for å hente vann.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 06, 2014, 11:13:36 am »

fra tank og inn i pumpa bør du ha ca 12mm / 1/2"  slange
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: februar 06, 2014, 13:46:41 pm »

Jeg kjøpte EFI tanken fra Unneberg, og brukte begge røra til å mate ut. og koblet dem med et Tstykke til en 12mm stålspunnet bensinslange Kult
(Jeg kontrollerte at endene inni tanken lå på samme nivå)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: februar 06, 2014, 17:07:39 pm »

Her er min gjerrigknarkløsning. Bruker den rette av disse, og da får man med grovsil på kjøpet.

http://www.biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Ventil-for-bensintank-25442/


* 25-442_m.jpg (7.49 KB, 163x240 - vist 123 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #9 på: februar 06, 2014, 21:56:32 pm »

fra tank og inn i pumpa bør du ha ca 12mm / 1/2"  slange

Hvorfor er det nødvendig med så sto diameter?
Takker for alle tips Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 06, 2014, 22:00:50 pm »

ser du på pumpa så er det mye større inn en ut.
disse pumpene  suger ikke noe særlig og siden flowen er stor så trenger den mye flow inn og da bare fra tyngdekraften
er vel M18 inn og M12 ut
areal messig er det stor forskjell
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!