mai 02, 2024, 02:16:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kompressor på 1200  (Lest 2393 ganger)
rundolay
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:



Vis profil
« på: februar 25, 2014, 21:51:56 pm »

hei..
nå har jeg bestilt meg en presse med reimhjul og alt jeg trenger for å overlade den søte 1200 min..
jeg skal lage sucktrue men er litt usikker på hvilken gasser jeg skal velge og om jeg bør bytte til elektronisk tenning??

er det noen som har litt peiling på overlading av vw som unne gitt meg noen tips..
                                                             
                                                           p.s
                                         dette er et "billig prosjekt"
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: februar 25, 2014, 23:09:22 pm »

Legg ut bilde og type presse?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rundolay
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: februar 25, 2014, 23:35:35 pm »

det er en amr500 presse.. vet at den passer godt på liten motor, men tror jeg trenger liggende gasser for å få best plass og flow.

har ingen bilder ennå
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: februar 26, 2014, 00:15:32 am »

leker selv med en amr 500 Glad men kjører EFI og ikke forgasser

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,51274.0.html

måten jeg ville ha gjort dette cheapo-style er følgende:

amr 500 med stock forgasser rett på toppen av kompressoren.

John verban i Australia har mye goodies til dette, alt fra reimhjul til adaptere.
http://www.kemotorsport.com/

mulig adapteren han har passer til en 1200. Da kan du bolte kompressoren rett til innsuget og forgasseren rett til forgasseren. På dette oppsettet kjører du med en belte noe som kan være litt mye for dynamoen... det er også mulig at kompressoren kommer bort til dynamoen med denne braketten.
http://kemotorsport.com/sbubsc2.jpg

for å styre teningen kan du bruke denne og låst fordeler
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2013
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: februar 26, 2014, 00:16:59 am »

hvor i landet bor du?

Jeg har v-belte reimhjul til kompressor og krank fra mitt forrige setup hvis det er av interesse.

Alex
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: februar 26, 2014, 00:17:26 am »

Litt info her:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=516458&postdays=0&postorder=asc&highlight=amr500&start=0

Finns flere tråder hvis du søker på amr500

Lykke til!
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: februar 26, 2014, 00:25:19 am »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=342036&highlight=supercharger

denne tråden er veldig fin. Amr 300 på en 1200.

sjekk her også for en indikasjon for hvor mye boost du kan forvente. Min magefølelse sier at amr 500 kommer til å gi en god del boost....på min 1600 og med en belte som glippet fikk jeg 8 psi

http://performancetrends.com/Calculators/Supercharger-Boost-Calculator/Supercharger-Boost-Calculator.php

amr 500 + 1200 + drive ratio=2 gir nesten 1 bar...
Loggført
rundolay
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: februar 26, 2014, 17:28:24 pm »

tusen takk for gode svar..
 jeg har bestilt presse med reimhjul fra kee motorsport.
jeg bestilte dreving for high og low bost når jeg først var i gang..
ser for meg rund 0.5bar i trykk, men er bedre å være på sikre siden.

alt av braketter,rør og flenser lager jeg selv.(tenkte å få det til å se "orginalt" ut)

bilen jeg skal putte dette i er en orginal  64 som i grunn er urørt, kun 2 eiere før meg.
 så jeg har ikke lyst til å fjerne 6v anlegget for å sette på elektronisk tenning.
tror dere det går med gode gamle vakuum fordeleren siden jeg lager suck tru??

 by the way jeg holder til i oslo, så hvis du trenger noe sveiset (tig) er det bare å ROPE Gliser
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: februar 26, 2014, 19:28:57 pm »

Jeg roper!

Bør på bygdøy, si fra hvis du er interessert i garasjebesøk:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mars 07, 2014, 14:10:32 pm »

Har puslet med tanken selv, nå har jeg og kjøpt meg amr500 og serpentiner belte sats for veiv og dynamo med strammehjul. Tror jeg plukker av en 1600 gasser og setter på som pullthrough
Har en wbx tenning med dobbel vakum uttak for å kjøre nedtrekk, men jeg har heller ikke lyst å bygge om til 12v. Vet noen plukker vakumklokka av en Vovlo b21 turbo og monterer på vw fordeleren.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #10 på: mars 07, 2014, 16:46:38 pm »

du kan nok ta wbx vakum klokka å motere på org fordeleren og.
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 07, 2014, 18:58:04 pm »

Har puslet med tanken selv, nå har jeg og kjøpt meg amr500 og serpentiner belte sats for veiv og dynamo med strammehjul. Tror jeg plukker av en 1600 gasser og setter på som pullthrough
Har en wbx tenning med dobbel vakum uttak for å kjøre nedtrekk, men jeg har heller ikke lyst å bygge om til 12v. Vet noen plukker vakumklokka av en Vovlo b21 turbo og monterer på vw fordeleren.

kult! Skal du ha kompressoren til råtta'en? Kjøpte du fra John Verban i Aus?

Alex
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: mars 08, 2014, 03:15:24 am »

Nei. Fant en billig i japan. Tror jeg vil prøve å plukke av vakum fra wbx ja, og modde fordeler. Ser om jeg klarer å få inn frisk luft ala ramair for å få lufta så kald som mulig. Har kjøpt 2xflenser og. Ville helst hatt elektrisk clutch ala mercedes(eaton 45) og sc12 og sc14(toyota) men dette gjør jeg ikke for å få mye effekt, mer av fascinasjon for teknologien og mekanikken.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!