mars 29, 2024, 00:39:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ca pris hellakkering?  (Lest 10403 ganger)
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« på: mars 07, 2014, 20:04:41 pm »

Hei! Lurte på om noen vet sånn ca pris på hellakkering? Snakk om Vw boble Glad
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 07, 2014, 20:17:21 pm »

Om du bare skal levere bilen i en farge og få den tilbake som ny vil jeg tro det fort går kr 30-40 000,- 
Men alt er avhengi av tilstand. Mye eller lite grunnarbeid osv

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 07, 2014, 22:09:58 pm »

Det er nok ikke langt unna sannheten. Vinduer og lister bør demonteres på forhånd.

Her er det store forskjeller i pris og nøyaktighet ute og går.

Priser vil jeg tro varieret fra 10-50.000kr alt etter hvor mye jobb det er med den enkelte bil og i hvilken tilstand den er i.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: mars 07, 2014, 22:35:02 pm »

Fikk pris her på Lillehammer for noen år siden,nedplukking-lakkering-montering; 50.000.- + tillegg for utbedring av ev rust.
Loggført
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #4 på: mars 08, 2014, 09:43:59 am »

OK, takk for svar!
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #5 på: mars 08, 2014, 20:28:25 pm »

Helt syke priser...... Men de stemmer nok desverre. Blir presset opp av at lakkverkstedene stort sett har forsikkringsjobber som de kan prise høyt som fy. Da blir det brått mindre intressant å ta jobber for mann i gata...
Fikk et firma til å lakke bilen min for en god stund siden. De tok 22000 for jobben og det ble helt elendig. Lakkpest. Og feil nøyanser samt at det var ujavne lag med lakk.

Sprøyter heller bilen selv og får ett ok resultat enn å dra til ett lakkverksted som flår meg. (ja jeg har dårlig erfaring med lakkverksteder) 
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #6 på: mars 08, 2014, 21:06:01 pm »

Jeg kan godt forstå at lakkering er dyrt. Grunnarbeidet tar veldig lang tid og selve lakken er relativt dyrt.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #7 på: mars 08, 2014, 21:54:49 pm »

Jeg må si som min gamle sjef i Würth hver gang kunden klaget på at skurkene var for dyre "hvor mye skulle du hatt for å laget en skrue?  Jeg har lakkert ganske mange biler hjemme. Det koster penger det også. Lakken er dyr, det går med mye ting som koster penger. Og ikke minst arbeid. Skulle jeg tatt 600 kroner pr time hadde nok summen for blitt det samme. Håndverkere koster penger. Tror ikke forsikringsakene er skyld i dette.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #8 på: mars 08, 2014, 22:06:54 pm »

har snakket med et par lokale lakkerere og de prioriterer forsikkringssaker fordi det er best betalt.. skjønner selvfølgelig at håndtverkere skal ha betalt, er selv utdannet elektrikker og vet hva times prisen ligger på rundt om. Men når det kommer til lakkering så er iallefall min erfaring at det er rene lotteriet om du får et bra resultat eller ikke. og det gidder jeg ikke gamble ti tusenvis av kroner på. Da gjør jeg det heller selv... Resultatet blir bra nok for meg og prisen en helt annen.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 08, 2014, 23:23:55 pm »

Jobber selv i bilbransjen og veit godt hvem jeg ikke skal sende biler til når vi trenger lakkering. Det lureste er nok å høre litt rundt i nærmiljøet om hvem som faktisk leverer et godt resultat. Samma hva prisen er så lenge produktet som blir levert er bra. Dessuten har man jo lov å klage om jobben ikke svarer til forventningene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: mars 17, 2014, 19:05:38 pm »

Sats heller på å beholde patinaen. Nå er mikrolakkering mer utbredt i Norge, og da kan man få ta de områdene som er utsatt. Men selvfølgelig, er det en showbil, så koster det.
Loggført

rubenthorsen
Gjest
« Svar #11 på: mars 17, 2014, 20:39:44 pm »

kjøp lakk her jeg: http://www.jltrading.no/  og lakker selv.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!