mars 28, 2024, 10:27:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvem eier en 1963/64 dobbelkabin?  (Lest 1832 ganger)
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« på: mars 08, 2014, 12:35:03 pm »

Jeg søker andre eiere av denne modellen.
Trenger dokumentasjon for å få inn hengervekt i vognkortet på min bil.
Så om jeg kan få tak i 3-4 andre biler med innskrevet hengervekt i vogkortet, så ordner det seg nok.
Møller kan ikke hjelpe...
Betaler i øl på treffene i europa til sommeren Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #1 på: mars 08, 2014, 17:53:30 pm »

63 og 64 modell er to totalt forskjellige biler.
64 modellen fikk kraftigere bremser, litt annen for og bakstilling og dermed høyere totalvekt.
Det burde ikke spille noen rolle hvilken karrosserivariant det gjelder så lenge man vet egenvekten.
På min 65 modell pickup er det 800kg for tilhenger med bremser.

Men jeg skjønner selvsagt at det er en lite smidig etat som skal behandle denne saken.

Hvis du har eller finner bilder meg reg. nummeret på noen slike norske biler kan du gå inn på kjøretøyopplysninger på vegvesen.no for å se om det er lagt inn tilhengervekter på den bilen.
Du finner det under EU kontroll, velg flere opplysninger så dukker det opp.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #2 på: mars 08, 2014, 18:15:18 pm »

Her er vegvesenets egen bil som står på Norsk Vegmuseum:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=u69641
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #3 på: mars 08, 2014, 20:23:30 pm »

Hei T2man
Jeg er klar over det du sier ang. 63 og 64 og forskjellen.
Grunnen til at jeg skreiv det som jeg gjorde, er at min bil er en 1964modell registrert i 1963. Jeg kan godt tenke meg at der er flere slike i Norge. Det er nok ikke alle som er klar over at deres 1963 registrerte bil egentlig er en 1964... Og ikke BT heller...
Jeg lager meg en liste over alle nummerene jeg finner (etter at jeg har sjekka dem på nettet) og leverer til BT sammen med søknad om å få inn hengervekt i mitt vognkort.
Takk for tips, og kom med flere!!!
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #4 på: mars 08, 2014, 21:15:56 pm »

hei, hvordan har du gått fram mot biltilsynet for å få selve hengerfestet godkjent.
jeg skal prøve å få godkjent hengerfeste på bobla mi.
festet som jeg har er laget av lloyds industrier.
sendte Mail til lloyds og spurte om de har noen godkjenningspapirer på dette.

hilsen Brian
Loggført

T-1 1959
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #5 på: mars 10, 2014, 20:20:37 pm »

Selve festet har merkeplate, så det er nok ikke noe problem. Men har bobla di hengervekt i vognkortet, er ikke bt så interessert i selve festet. Trenger ikke visning.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: mars 10, 2014, 23:06:46 pm »

MEN ein ting eg får meg til å tenke på i detta mysteriet.. blei i heile tatt sånne ting skrevet inn i vognkortet i dei dagar?? eg har sett, og har forsovidt og papir til hakket nyare hengarfeste og der står da at lappen skal bringast med i bilen ved evt kontroll. og mtp at regler om tuv godkjenning ++ kom i 71.. var da normalt å måtte reisa til biltilsynet og velsigna sånt ekstrautstyr i dei tider? vist ikkje so er vel da grunnen til at ca ingen har dette innskrevet i vognkortet.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2014, 08:37:31 am »

Det er den norske importøren som er ansvarlig for å legge frem dokumentasjon på hengervekt for innskriving i vognkort ved import. Selve hengerfestet behøver ikke monteres ved nysalg. Monteres det senere, er alt i orden så lenge du bruker et godkjent feste (merkeskilt) og har hengervekten innskrevet i vognkortet.
Jeg har erfart dette selv etter lange diskusjoner med bt og Cadillac Norge da jeg ville ha hengerfeste på min STS. Vognkortet hadde innskrevet 350kg. Hvorfor? Fordi Cadillac Norge hadde valgt den vekten for å unngå at folk kjøpte hengerfeste til Cadillac. Cadillac er for representasjon, ikke for å kjøre med campingvogn! Det var forklaringen Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!