april 20, 2024, 10:25:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spm.ang import og godkjenning av ombygging 1303s  (Lest 717 ganger)
Ron
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil
« på: mars 11, 2014, 09:14:56 am »

Heisann.

Har noen spm jeg håper noen kan hjelpe meg med. Har prøvd søke funksjonen men ble ikke noe klokere.
Saken er at jeg har muligheten til og skaffe meg et meget bra eksemplar av en 1303s 74 mod.som ble importert fra Sverige for 2 år siden av min onkel.Hva er det som gjelder av regler iht ombygging når den er importert?

Planen er og montere bremser og understell (coilovere)fra Kerscher. Blir og hel lakkering samt at bunnen skal taes av karosseriet og lakkeres den og.

Etter at oppussingen er ferdig blir det til sist satt inn ny girkasse samt ny motor opp til 160hk.
Håper på noen svar ang import og godkjenning av denne planen..

Mvh
Ronny
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2014, 09:24:51 am »

Kjenner til mye om godkjenning, men ikke import. Foreslår at du kontakter vegstasjonen du skal vise bilen hos allerede før import, så de får oppleve at de er med fra starten. Da er de som regel mer motiverte for å hjelpe deg videre med godkjenninger. Jeg har 1302 uten tak +++ med kerscher brems og senk, 1915 turbo som er godkjent.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 722
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 11, 2014, 13:08:15 pm »

Bilen er allerede importert for 2 år siden. Kan ikke tenke meg at det skal være større problemen å bygge om eller endre noe på denne kontra en norsksolgt helt lik bil. Men det rette stedet å starte er nok din lokale trafikkstasjon.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!