april 27, 2024, 22:16:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ingen kommer i håg en fegis.  (Lest 3009 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: mars 21, 2014, 14:19:55 pm »





8,5" felg under orginalskjermer... og lavt nok.
« Siste redigering: mars 21, 2014, 14:25:30 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: mars 21, 2014, 14:25:09 pm »

Hva heter disse felgene og hvor kan di skaffes? Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mars 21, 2014, 14:31:23 pm »

Dette er JP slotmags MK7
De finnes bare på bruktmarkedet. Beste stedet å lete er nok blocket.se
Loggført

Speed is no substitute for direction
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2014, 14:46:06 pm »

I utgangspunket ingen senkefan, men denne var veldig fin  Glad
Slotmags er tøft!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: mars 21, 2014, 15:44:02 pm »

Bra oppsett hva angår felger og dekk men FY som jeg HATER disse fargerike kreasjonene uten listverk!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: mars 21, 2014, 17:59:26 pm »

Bra oppsett hva angår felger og dekk men FY som jeg HATER disse fargerike kreasjonene uten listverk!

Selv om jeg har konvertert til cal-look er jeg forsåvidt enig når det gjelder "listlause fargebomber".

Felgene og stuket her er jo ULTRAFETT! Med feitere gummi bak, og litt opp hadde den blitt ULTRAFETERE Gliser
Trodde umiddelbart det var hvitlakkerte BTR, så Jesper1201 du får google BTR – de felgene får fu kjøpt nye, og de er like rå!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: mars 21, 2014, 18:38:46 pm »

Takk for tips, LOBO Glad
Sliter bare med å finne breie nok felger med lavt innpress  Sint
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #7 på: mars 21, 2014, 19:57:21 pm »

Spacere er laget for felger med høyt innpress Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: mars 21, 2014, 20:03:56 pm »

I praksis betyr dette at den dagen jeg blir lei trillebårstuk så kan jeg isteden for å bytte forstilling heller sette på brede felger som bygger mye utover;-)
Jeg har en gang testet den ene 7x15" (ET 2) stålfelgen som jeg har til bruk bak på bobla mi foran og den gikk innenfor forskjermene med hårfin margin. Det er uvant, men slettes ikke feil med dyp bane også på forhjula Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: mars 21, 2014, 20:29:19 pm »

Spacere er laget for felger med høyt innpress Glad

Hehe, jeg har hjemmelagde 80mm spacer på bakhjula, det er heldigvis enkelt å bytte hjullager.
Style before function Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: mars 21, 2014, 21:12:59 pm »

Det heter; ingen minns en fegis og uttrykket kommer fra en velkjent dragrace profil som fikk et alvorlig illebefinnende iløpet av et race. De klarte å redde livet hans og han stilte til start på et nytt race noen få uker etterpå. Da med en flaske nitroglyserin på innerlomma i tilfelle pumpa skulle finne på å skape seg igjen. Klassisk!

Forøvrig kul bil! Jeg forsøker meg med 7" foran og 8"
bak på min IRS bil. Ser ut til å funke.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #11 på: mars 21, 2014, 22:10:57 pm »

ekstrem spenning er ikke å spøke med  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mars 22, 2014, 00:40:51 am »

Så nettop noen bilder av denne på fb og ønsket å se mer, takk Hot Owl! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #13 på: mars 22, 2014, 10:22:58 am »

Det heter; ingen minns en fegis og uttrykket kommer fra en velkjent dragrace profil som fikk et alvorlig illebefinnende iløpet av et race. De klarte å redde livet hans og han stilte til start på et nytt race noen få uker etterpå. Da med en flaske nitroglyserin på innerlomma i tilfelle pumpa skulle finne på å skape seg igjen. Klassisk!

Forøvrig kul bil! Jeg forsøker meg med 7" foran og 8"
bak på min IRS bil. Ser ut til å funke.

Riktig at uttrykket er "Ingen minns en fegis". Betviler ikke at det ble brukt i sammenhengen du nevner men det kommer ikke derifra.
Det er et veldig vanlig (og gammelt) svensk uttrykk som er mye brukt.

For meg viser bildene hvor utrolig mye hjul og holdning har å si. Bilen i seg selv er ikke akkurat spennende men med det aggresive banestuket og uvanlige hjuloppsettet har den plutselig "noe" som gjør at man stopper opp.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: mars 22, 2014, 10:55:08 am »

Gjør man et søk ser man at utrykket brukes begge veier... Eksempel : “Ingen kommer ihåg en fegis, alla kommer ihåg en idiot”

Poenget med å legge ut bilen var at med riktig offset sluker skjermene utrolig mye mer enn de vi er vant til å se. Hvis disse er som de andre MK7 felgene så har de 0 offset! dvs de bygger 4,25 tommer ut og 4,25 tommer inn. BTR som ble nevnt her har minus offsett som gjør at de ville bygget nesten bare ut... Og da kan man drite i å kikke på over 8" brede felger.

Når det gjelder selve bilen så stiller jeg meg på linje med Rocket, den har noe!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #15 på: mars 22, 2014, 13:18:54 pm »

Bakskjermene sluker ikke felgen på denne bilen. Den sluker dekket, men felgen er ca 1tomme utenfor. Ref første bilde.
Det man har til rådighet er avstand fra fjørplate til skjermkant...

Men TØFF bil !!
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: mars 22, 2014, 14:55:38 pm »

Så trenden for 2014 er at hjula skal se tøffe ut på bilen? Om det subber stygt når man svinger så spiller det liten rolle...
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: mars 22, 2014, 16:20:26 pm »

Bilen har attitude og det er det som gjør bilen. Med riktige dekk til felg, offsett og kløkt så får den stuk.

Det skulle stått at jeg hørte uttrykket første gang.....
Det er ikke overraskende at det har sine røtter tilbake i tid. Som det meste andre som er kult.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #18 på: mars 22, 2014, 17:09:03 pm »

Bakskjermene sluker ikke felgen på denne bilen. Den sluker dekket, men felgen er ca 1tomme utenfor. Ref første bilde.
Det man har til rådighet er avstand fra fjørplate til skjermkant...

Men TØFF bil !!

Så lenge dekkmønsteret er under/dekket av skjermen så skal det være innafor også juridisk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: mars 22, 2014, 17:15:26 pm »

Så trenden for 2014 er at hjula skal se tøffe ut på bilen? Om det subber stygt når man svinger så spiller det liten rolle...

Ja, det er såå 2013 at det subber stygt under, nå skal det subbe i hjulhusene (husk å ikke justere svingstoppene).
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #20 på: mars 22, 2014, 22:41:21 pm »

Greit nok. Men subbing mellom felg/dekk og karosseri er ikke lov, men det er lov å smelle gulvet i bakken fra tid til annen. Ikke så rart med tanke på at det er "litt" skumlere med dekk som eksploderer i fart enn å skarpe gulvet i asfalten.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 23, 2014, 13:19:13 pm »

Bakskjermene sluker ikke felgen på denne bilen. Den sluker dekket, men felgen er ca 1tomme utenfor. Ref første bilde.
Det man har til rådighet er avstand fra fjørplate til skjermkant...

Men TØFF bil !!

Så lenge dekkmønsteret er under/dekket av skjermen så skal det være innafor også juridisk.
Faktisk ikke. Skal det være helt riktig så skal man følge STRO, og dekk med strekk er ikke innafor i STRO-boka Blunker

Men tøft er det uansett. Dette har jo tyskerene drevet med i mange år allerede, som amerikanerene igjen har kopiert og kalt "hellaflush" der felgkanten følger skjermkantens vinkel/bue og plassering av hjul i hjulbue. Lekkert, rett og slett Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #22 på: mars 23, 2014, 13:28:19 pm »

Da er loverket endret, men jeg lurer jeg litt på hvordan Arctic trucks får skilt på noe.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #23 på: mars 25, 2014, 09:34:49 am »

Da er loverket endret, men jeg lurer jeg litt på hvordan Arctic trucks får skilt på noe.  Blunker

Lovverket er det samme, men retningslinjene til SVV har forandret seg (er "strammet inn sentralt for et par år siden" var det de sa til meg.)
Kjøretøyforskriften §32-2 "gjelder nå" både dekk og felg, og følges til punkt og prikke. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!