april 19, 2024, 10:29:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Start problemer, bensintilførsel eller???  (Lest 1062 ganger)
byass
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Stavanger - Storhaug



Vis profil
« på: april 01, 2014, 18:13:18 pm »

Kansje noen har noen gode råd her? Bilen en type 1 65 med org 1200 motor har alltid started og gått fint, men i det siste har den slått seg vrang.

Den fikk seg en service sist høst/vinter med nye stifter, tennplugger osv og gikk like fint som før. Men nå sliter jeg med å få starte den.

Av og til starter den etter endel prøving og pumping på gasspedalen. Men noen ganger bruker den opp alt strømmen uten den engang holder på å starte. Ingen reaksjon i det hele tatt, men jeg har da klart å skyve den i gang.
Når jeg kjører den sviver den på tomgang men holder på å dø når jeg trykker gasspedalen i bunn, må bare gi litt gass om gangen, og den blir ikke nevneverdig bedre når den er varm. Men den starter etter litt prøving når den er varm.

Tyder dette på problemer med bensintilførselen, og da kansje bensin pumpa eller er det kansje mitt 6v Biltema batteri som begynner å bli dårligt???

Noen råd til en som ikke er bilmekaniker (langt ifra)  Blunker
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 01, 2014, 21:31:18 pm »

Napp av bensin slangen på  forgasseren. Legg den oppi en flaske. Kjinn motoren, sjekk om det er bensin i flaska. Juster ventiler, det finnes ørten videoer på yutuben Blunker
En start hvertfall...
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: april 01, 2014, 22:52:59 pm »

..og bytt membranen på akspumpa. Billig og enkelt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: april 11, 2014, 20:26:46 pm »

Hvis du klarer å kjøre starteren lenge og det høres ut som den går friskt og fint der så er det ikke batteriet ditt ihvertfall.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 11, 2014, 22:45:58 pm »

Om en motor plutselig blir lei å starte så er det to ting som bør sjekkes.
FØRST ville jeg sjekket gnisten. Her kan coilen være dårlig eller stiftåpningen være for liten.
Så jeg hadde startet med stiftåpning: skal være 0,4mm
Så ville jeg sett om gnisten er god, her kan man ta en gammel plugg og klippe av bøylen for så å koble på en pluggledning, jorde gjengepartiet og få en kompis til å kjinne for å se om det gnistrer/slår over fra spissen og ned til gjengepartiet på pluggen.

Om gnisten er i orden, går vi videre til å sjekke bensintilførsel.
Først, av med bensinslange etter pumpa og ned i en flaske, kjinne og se om det kommer fuel.
Så sjekk om det spruter bensin ned i forgasseren når man pumper på pedalen. Om dette er i orden så er det noe som er tett i forgasseren og den bør åpnes/kontrolleres mer nøye.

Ikke demonter eller bytt deler før du vet hva som er feil. Det lager ofte mer krøll enn moro.
Bytt kun én og én del av gangen, om delen ikke gjør noen endring eller er åpenbart defekt, sett tilbake den utskiftede delen.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!