mai 02, 2024, 04:56:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekkasje bak baktrommel.  (Lest 1398 ganger)
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: april 05, 2014, 22:38:07 pm »

Jeg har en oljelekkasje som kommer ut mellom bakplate og akselrør, det er hekt tørt inni trommelen. For meg ser det ut som det enten kommer ut gjennom "overløpshullet" eller mellom bakplate og akselrør. Skal det sitte en papirpakning mellom bakplate og akselrør? Hva annet skal jeg set etter. Alle o-ringer og annet er på plass og det var som sagt helt tørt inni trommelen, men det lekker ganske mye bak bremsen
Skal nevnes at jeg nettopp fylte girkasseolje og at det står på en bunnplate uten motor og karrosseri så akslingene peker mer nedover enn vanlig, men jeg vet ikke om dette skal ha noe å si?

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: april 06, 2014, 08:27:18 am »

Her har du en tegning hvis det er til hjelp
http://members.trainorders.com/android/vw/rearsealearly.jpg
http://members.trainorders.com/android/vw/rearseallate.jpg
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: april 06, 2014, 10:31:19 am »

Mellom bremseskjoldet og akselrør skal det pakning ja. Her er rekkefølge http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=419739&postdays=0&postorder=asc&start=882

Kan også være lurt å la akslingene ligge mer beint .

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: april 06, 2014, 12:48:02 pm »

Takker
Akslinegen vil nok ligge mer beint når det kommer karross og motor på.. Men siden ene siden lekker så er det nok meg som har rota det til. Pakningen bak mangler, men det skal vel bare renne ut gjennom hullet  bak dersom simmerringen er ødelagt?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: april 14, 2014, 00:51:11 am »

ja om overløpsholet er opent vel og merka, men sikkert ikkje so domt å ta opp igjen arbeidet på nytt. dette skal vera tett når akslingen står i nedover eller loddrett vinkel sånn sett. anbefalar å bruka permatex mellom papirpakningane. men pass på holet som nevnt.
når du skal skifta dette bør du jekka bilen opp sopass mykje at da er fall på akslingen inn mot girkasso
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 28, 2014, 08:43:51 am »

Du må bare senke mer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: april 28, 2014, 10:16:49 am »

Haha, hjelper det å senke framme? Hengeromper er det nok av i verden..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!