april 29, 2024, 01:16:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp til ideer på enkel oppgradering av utseende, 1968 1500.  (Lest 3168 ganger)
ThomasB
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Jessheim



Vis profil
« på: juli 08, 2008, 13:18:15 pm »

Hei godtfolk!
Min første post her inne, men blir nok ikke den siste Glad
Har hatt bobla i flere år, og ikke gjort noe med den eksteriørt! Tenkte det var på tide med en liten fornøyelse, noe dere kanskje vil si dere enig i utifra bildene å bedøme! Blunker
Jeg tenker ikke å gjøre mye i nå i det hele tatt. Skal ta en ordentlig restaurering på den seinere engang, men vil få den "levbar" og kul på en så enkel måte som jeg kan. Har ikke garasje nå, så alt må gjøre på gårdsplassen min her.

Gjort fra tidliere eier:
Breddet glassfiberskjermer fram og bak
Egenlaget frontfanger / bakfanger
"Porsche"vinge
15" 205/65 white spokes felger rundt baut
++ diverse småting

Jeg har satt på nye std dempere og puma forstilling forran.

Så til planen!
Jeg vil fjerne frontfanger, bakfanger og vinge. Sette på andre fangere.
Har forelsket meg litt i slike fangere som jeg linker til. Hvordan er det å få tak i, og hvordan vil det evnt passe på min bil med breddet skjermer?
http://www.americandreamcars.com/1965vwbug050605.jpg
http://wi-fi-location-directory.com/vw/uploads/63_ragtop_back.jpg

Få bilen så lav som mulig!
Hva burde jeg gjøre her? 205/65 15" er jo ikke akkurat noen liten dimensjon, og jeg vil kanskje aldri få den skikkelig lav med disse.. Evnt 14" white spoke fram?

Ellers er jeg veldig positiv til tilbakemeldinger om hva som kunne vært litt kult, uten at det er altfor mye jobb og dyrt!

Thomas


Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: juli 08, 2008, 13:33:40 pm »

Blir riktige forandringer detta her. Men de fangerene du har sikla på er det mye jobb å få på din bil pent.

Hilsen han som flisla hos nabon din. Blunker
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 08, 2008, 13:37:25 pm »

Go for it...



* N2C Red.jpg (247.52 KB, 800x566 - vist 219 ganger.)
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2008, 13:38:13 pm »


Så til planen!
Jeg vil fjerne frontfanger, bakfanger og vinge. Sette på andre fangere.
Har forelsket meg litt i slike fangere som jeg linker til. Hvordan er det å få tak i, og hvordan vil det evnt passe på min bil med breddet skjermer?
http://www.americandreamcars.com/1965vwbug050605.jpg
http://wi-fi-location-directory.com/vw/uploads/63_ragtop_back.jpg


We applaud you!  Gliser
Men, som Espen sier - de fangerne er til eldre bil. Jeg ville definitivt gått for t-bars, og da gjerne sorte.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juli 08, 2008, 13:46:53 pm »

Go for it...

RIGHT ON!
Få på riktig bredde på skjermene igjen, less is more.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 08, 2008, 14:03:29 pm »


Så til planen!
Jeg vil fjerne frontfanger, bakfanger og vinge. Sette på andre fangere.
Har forelsket meg litt i slike fangere som jeg linker til. Hvordan er det å få tak i, og hvordan vil det evnt passe på min bil med breddet skjermer?
http://www.americandreamcars.com/1965vwbug050605.jpg
http://wi-fi-location-directory.com/vw/uploads/63_ragtop_back.jpg


We applaud you!  Gliser
Men, som Espen sier - de fangerne er til eldre bil. Jeg ville definitivt gått for t-bars, og da gjerne sorte.

svarte t-bars på den bilen der - Konge! Ikke lav bak, fy! Kun foran. Og ja - den vingen og silikonleppene MÅ bort. GOGOGO!
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #6 på: juli 08, 2008, 14:05:52 pm »

Det måtte jo komme. Forslag om de ekle krokene på alle biler de ser.  Sint
Loggført
ThomasB
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2008, 14:46:30 pm »

Haha!
Dere er morsomme og flinke til å backe her altså! Osteaktig

Frontfangeren er skrudd av nuh. T-bars er egentlig ikke helt min greie, men kan være en enkel fiks frem til jeg skal gjøre en skikkelig overhalling på bilen..! Takk for gode råd!
Hva med felger...?? Jeg har senket den maks på puma'en, men alikevell henger den jo metervis oppi lufta framme. Burde kanskje hatt senke-dempere og spindler..? Evnt kanskje prøve noen lavere dekk.. Jeg er litt grønn på dette, altfor lenge siden sist!  Sjokkert

Takk for sist Espen! Det tar tid med meg, men jeg kommer alltid tilslutt!  Blunker
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #8 på: juli 08, 2008, 15:14:12 pm »

jeg likte det JTWE slang opp.. Jeg stemmer også for noe i den duren. Blunker

Loggført

magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: juli 08, 2008, 16:38:04 pm »

- Originalt baklokk, skjermer og stigbrett.
- Senk det du kan framme, originalt bak
- Dekk 145 til 165 (kanskje litt lavere profil) framme og klassikeren 205/70-15 bak
- Felger: F.eks. Svarte 8.spoke, gasburners, 2-litre eller hvorfor ikke bygge om til Porsche boltmønster og slenge på Fuchs?
-Stripa over taket beholder du!
- Når det gjelder fanger syns jeg originale fangere til din årsmodell er fine. Kanskje få tak i noen med blinklys i fangeren og sveise igjen hullet i skjermene du kjøper før du lakker. T-bars kan være tøft, men passer best til pre -68, syns nå jeg. Dessuten er det jo greit å ha litt beskyttelse for skjermer etc om det smeller en gang...
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #10 på: juli 09, 2008, 21:59:37 pm »

IKKE sett T-Bars på en så "ny" bil mener jeg. Jeg liker T-bars men da på <-67 mod. Bort med vingen og prøv å finne deg noen fangere fra Jeans som er sorte orginalt, Bytt felger med noe du syns er kult og passer modellen. Bare min mening.

Holder du forresten til på Sand, like forbi Kiwi ?  I så tilfelle bor jeg rett borti gata Glad Har felger du kanskje liker og muligens oxo fangere. Bare å komme innom en gang om du har lyst. Send en PM så skal jeg forklare hvor jeg holder til Glad lykke til videre med å få bilen i din egen stil Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 09, 2008, 22:07:19 pm »

ka står den T-en for i T-bars egentlig? Tåpelig? Behold fangere du. Og behold den mest mulig original. Det har du igjen for over tid.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

PunchBuggy
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #12 på: juli 09, 2008, 23:36:10 pm »

Haha, jeg synes den er tøff som den er, jeg Blunker
Loggført
ThomasB
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #13 på: juli 10, 2008, 20:05:42 pm »

Tusen takk for alle gode råd!!

Har fått litt småting å tenke på Glad Får se litt hva som skjer... Fangere MÅ bort, den har vært sånn for lenge nå! Trenger ny vri, men hva jeg skal erstatte de med klarer jeg ikke å roe meg på.. Men det kommer etterhvert! Bilen er ganske "bøllete" som den er, og slik kommer den til å være med fargekombinasjonen og bredda skjermer osv. Må prøve å heller ta det så langt ut man kan, isteden for å prøve å gjøre den "standard" igjen. Det føler ihvertfall jeg akkurat nå.

Tenkte derfor kaaanskje på t-bars, og andre felger. Mye mindre felg/dekk må også sitte fram. 205/65 15" er jo rett og slett flaut å ha framme! Rekker tunge Er det noen som sitter inne med noen white spoke 14"? Hadde vært villig til å kjøpt de, evnt finne 4 andre tøffe felger.

Takk for alle råd, og kommer dere på mer som bare skyt løs! Osteaktig
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: juli 11, 2008, 12:20:48 pm »

Ta vekk vingen, sett på org. motorluke. Få på orginale skjermer og stigtrinn. Ta vekk fangerne, kjør uten.
Og bytt for guds skyld eksos! Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!