april 30, 2024, 09:31:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan ta ut sidevinduene på T1 uten å ødelegge pakninger?  (Lest 873 ganger)
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: april 25, 2014, 22:39:42 pm »

Hei! Jeg skal montere popout, og ønsker å ta ut sidevinduene uten å ødelegge pakningene.
Har noen tips og triks? Skal jeg bare ta ut chrome lista forsiktig?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 25, 2014, 22:59:33 pm »

NEI!!! Ikke ta ut kromlisten. Denne har ikke noen annen funksjon enn pynt. Og du vil GARANTERT ødlegge den om du prøver. Kromlisten fjernes etter at vinduet er ute.. og gummien er av vinduet. Først da kan du ta den hel ut. Montering skjer i motsatt rekkefølge.

Bakre sideruter tas enklest ut med rå makt. Legg deg i baksete og press ut med begge føttene. Bruk hele fotbladet og gjerne sko med tjukk hard såle som vernesko. Når den spretter ut.. så gjør den det fort. Så en uredd person med hansker og vernebriller anbefales som mottaker på utsiden. Må mer enn 100 kilo press til. Så det er bare å ta i. Har tatt ut 40-50 ruter med denne metoden. Og har tilgode å knuse en..

Som ung og dum 17 åring fikk jeg nabogutten på 9 år til å ta imot. Resultatet var at gutten nesten tok baklengs salto når ruta kom.. og lå veldig forundret på bakken med et vindu i hendene når ting roet seg.

Det går også ann og da den litt roligere versjonen og sitte med butt hard skrutrekker lignende gjenstand og vippe gummilisten på utsiden av stålkanten millimeter for millimeter. Men som regel blir gummien stygg.
Loggført

Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #2 på: april 26, 2014, 08:31:44 am »

Den rolige versjonen jee viser til funger fint hvis man f.eks bruker gulvkiler(eller noe annet bredt og tynt uten skjærende effekt)til å vippe pakningen og ruta ut. Da kommer heller ikke ruta skytendes ut. Greit om man er alene.
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #3 på: april 27, 2014, 09:08:18 am »

Takk, siden jeg er aleine skal jeg prøve metoden med kiler. Hvis det ikke går så glatt, blir det å ringe en uredd venn. Jeg har presset ut frontruter med hell tidligere, nen ikke prøvd dette med sideruter. Takk for tips!
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!