mars 28, 2024, 18:06:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan få strammet sentermutteren til reimhjulet ?  (Lest 11651 ganger)
Punter
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Moss


'64 Notch


Vis profil
« på: mai 06, 2014, 19:39:55 pm »

Har problem at jeg ikke får strammet mutteren som holder plass reimhjulet, dvs det hjulet som reima ifra dynamoen går ned til.

Det er den som sitter bak svarte koppen midt i på bildet

* IMG_0251.jpg (76.05 KB. 490x367 - vist 631 ganger.)


Motoren sitter nå i bilen og det er forferdelig trangt å komme til. Har satt håndbrekket og en til å holde bremsen inne, men allikevel får jeg ikke strammet den nok.
Holder ca 30 km så er den løs igjen.

Er det noen som har gode ideer eller erfaringer å dele for å løse problemet uten å ta ut motoren ? Er redd selv for at det jeg egentlig ikke har noe valg, men håper å slippe.

Loggført

'64 Notchback
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 06, 2014, 19:57:59 pm »

Du kan slippe ned motoren i bakkant, bare ved å skru løs de bakre festene på motorbjelken, da blir det lettere å komme til. Er alle deler på plass, inkludert kilen som skal stå i veiva?
Skal trekkes til med 45nm. Altså ca 4,5kg ved en meter lang arm
« Siste redigering: mai 06, 2014, 20:09:25 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Punter
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Moss


'64 Notch


Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2014, 10:16:37 am »

Ved å senke motoren i bakkant uansett mye eller lite, blir det ikke da mye spenn i bakkant av motor ?

Veldig usikker på hva du tenker på med kilen som skal stå i veiva. Eneste jeg kommer på er det sporet som gjør at du kan bare sette på reimhjulet en vei. Er vel
for å få TDC merkene til å stemme overens med veiva og kammen.

Men jeg skal prøve å få senket motoren for å prøve å komme til den veien  Osteaktig
Loggført

'64 Notchback
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 07, 2014, 10:56:33 am »

Ja, det er et spor i vifta og en "knott" på akselen du setter vifta på som skal stemme overens ja Gliser

Men ja, prøv å senk motoren, da blir det lettere å komme til.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Punter
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Moss


'64 Notch


Vis profil
« Svar #4 på: mai 07, 2014, 14:17:27 pm »

Flott, tusen takk da skal jeg prøve det når det slutter å regne  Blunker

Ellers så ligger jeg godt an til Herbie, gleder meg sykt  Gliser
Loggført

'64 Notchback
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 07, 2014, 14:53:23 pm »

Så bra Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Punter
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Moss


'64 Notch


Vis profil
« Svar #6 på: mai 19, 2014, 19:49:48 pm »

Da er bilen kjørt en stund og det virker som om det å senke motoren var et knalltips. Måtte selvfølgelig ta av belgen mellom motor og bak. Ikke lett bare det heller. For å få dratt mest mulig til
satte jeg bil i 4rde gir og full håndbrekk for å være sikker.
Loggført

'64 Notchback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!