juni 08, 2024, 17:39:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer med disse "spindelmutterene"?  (Lest 1183 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: mai 07, 2014, 22:13:53 pm »

Kjøpte et sett med slike....



.....etter at jeg gjentatte ganger har hatt problemer med at jeg må etterstramme fremhjulslageret på bobla mi (1958 T1)

Tenkte at ideen ikke var så dum med tanke på hvordan disse låser, men de er laget av aluminium!! Skeptisk... Derfor lurer jeg på om noen her kan dele sine erfaringer Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 07, 2014, 22:59:19 pm »

Jepp. Årelang erfaring. Monterer slike på alle bilene mine.. da jeg ikke får utrykt sterkt nok hatet til orginale kontramuttere.

Har aldri hatt problemer med hverken etterstramming eller feilmaskinering.

Storebroren har også kommet på markedet. I stål. Måtte jo såklart prøve disse også. Men det var bortkastende penger. Skar i gjengene straks etter entring. Men kan sikkert bli fine som snus etter en runde med gjengetapp.
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2014, 23:03:40 pm »

Godt å høre. Så liksom for meg at de var i stål og fikk litt "hetta" når jeg så det var alu.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: mai 09, 2014, 22:16:25 pm »

Monterte mine idag og ble positivt overrasket.
Men jeg monterte på den store skiva som ligger innenfor de orginale kontramutterene før jeg satte på denne fancy mutteren. Men var det egentlig nødvendig?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 09, 2014, 22:32:54 pm »

Den med tappen på, som hindrer skiven å gå rundt om lageret skjærer.. må være der..
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: mai 09, 2014, 22:52:30 pm »

Den med tappen på, som hindrer skiven å gå rundt om lageret skjærer.. må være der..

Godt å høre. Bør nok uansett få meg et par nye da tappen er utslitt (hvordan nå enn det er mulig.....).
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!