november 01, 2024, 01:09:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1200 64 -> 1300s 72  (Lest 1711 ganger)
1302hoho
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Flatanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« på: mai 11, 2014, 16:20:58 pm »

Hva må gjøres hvis man skal ha en 1600 motor fra en 1300s fra 72 inn i en 1200 fra 64?! Ønsker å ha med girboks, men samtidig beholde 205x5.
Loggført

VW T1 64mod
VW 1300 69mod
VW 1300s 73mod
ønsker seg T1 splitt

(o\!/o)    (o\!/o)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 11, 2014, 16:49:25 pm »

Du bare skifter over aksler og akselrør fra 64 kassa.. Samt bermser da..
Men om du ikke har gjort det før, så er det sikkert lurt med litt hjelp. Du må vite litt ang bevegelse  / shimsing av aksel-lokkene.
Ellers er det bolt on..  Blunker

Petter'n.
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: mai 11, 2014, 20:27:10 pm »

Du bare skifter over aksler og akselrør fra 64 kassa.. Samt bermser da..
Men om du ikke har gjort det før, så er det sikkert lurt med litt hjelp. Du må vite litt ang bevegelse  / shimsing av aksel-lokkene.
Ellers er det bolt on..  Blunker

Petter'n.

Behøver ikke å bytte aksler, det kommer an på hvilke hjul du skal bruke, og med hvilket innpress. Originale felger går fint med lange aksler.
Lange aksler og ellers original, gir bedre kjøreegenskaper. Kom sånn originalt på 67-modellen.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
1302hoho
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Flatanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« Svar #3 på: mai 12, 2014, 09:28:59 am »

Hva med 6v vs 12v?
Loggført

VW T1 64mod
VW 1300 69mod
VW 1300s 73mod
ønsker seg T1 splitt

(o\!/o)    (o\!/o)
1302hoho
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Flatanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« Svar #4 på: mai 14, 2014, 01:13:43 am »

Bygge om 64mod til 12volt?! Eller er det mulig å sette 6 v starter på 1600 motoren?!
Loggført

VW T1 64mod
VW 1300 69mod
VW 1300s 73mod
ønsker seg T1 splitt

(o\!/o)    (o\!/o)
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2014, 17:57:55 pm »

Lurer på om 67modell starter er 6V, men har tannhjul som passer 12V motor. Finner du en slik, kan du bygge om motoren til 6V ved å bytte over dynamo og coil, men litt mer i tvil om du finner 6V choke og tomgangsventil som passer på 1600.
Bygger du bilen til 12V må du bytte alle lyspærer, blinkrele, laderele, vinduspussermotor og batteri.
Sikkert noe mer som jeg ikke kommer på også.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!