mars 28, 2024, 19:53:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mekaniske bremser på 1959 modell?  (Lest 4795 ganger)
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« på: desember 17, 2007, 19:53:14 pm »

Var å hentet  en bil her om dagen . 1959 modell standard med mekaniske bremser.
Har lett etter info om dette ,men er vel litt treg, så derfor spør jeg her :
kom det virkelig  bobler til Norge med mekaniske bremser så sent som 1959? chnr  2003444, dette er den første jeg har sett som er så "ny".
Denne må jo være sjelden?  Har bilder av bilen på min hjemmeside   http://bugfvr.spaces.live.com   delebiler  repobjekter.
  Mvh Lars
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #1 på: desember 17, 2007, 22:18:36 pm »

Heisan Lars. vil bare ønske deg velkommen hit til VW Norge. Tror garantert att du kan hjelpe mange med tips og deler. Takker for all hjelp jeg har fått av deg den siste tiden.

Mvh T.B  ( Tofarget 1303 )
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #2 på: desember 17, 2007, 23:07:11 pm »

Heisan. Glad
Måtte jo registrere meg følte jeg ...
Jo da, jeg kan sikkert hjelpe   noen her ja...
Men boble med mekaniske bremser er ikke helt min styrke..
Fått på dekka?
Lars
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #3 på: desember 17, 2007, 23:57:28 pm »

Heisan. Glad
Måtte jo registrere meg følte jeg ...
Jo da, jeg kan sikkert hjelpe   noen her ja...
Men boble med mekaniske bremser er ikke helt min styrke..
Fått på dekka?
Lars



Nei har ikke fått på dekka enda da selger av de andre revulosjen felgene ikke får sendt dem føre utpå ny året. Men driver med bilen om dagen, Du har kansje sett att jeg anonserer etter baklokk til bilen. Trenger ett dårlig lokk som jeg skal ta ramme med hengsler av og støpe det i ett glassfiber lokk jeg har . Har kjøpt noen lokk men de er for bra til og kappes i filler så trenger ett i dårlig forfatning. Hvet du om noe slikt ?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: desember 18, 2007, 00:33:25 am »

Hei Lars. Tror du har fått tak en ombygd VW. Muligens krigsmodell. Har du bilder av bunnplata? De første VW etter 1945 hadde mekaniske bremser og håndbrekk som virket på alle 4 hjul. Sitter det et produksjons nr. foran gearstanga?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: desember 18, 2007, 00:50:44 am »

Var å hentet  en bil her om dagen . 1959 modell standard med mekaniske bremser.
Har lett etter info om dette ,men er vel litt treg, så derfor spør jeg her :
kom det virkelig  bobler til Norge med mekaniske bremser så sent som 1959? chnr  2003444, dette er den første jeg har sett som er så "ny".
Denne må jo være sjelden?  Har bilder av bilen på min hjemmeside   http://bugfvr.spaces.live.com   delebiler  repobjekter.
  Mvh Lars

Ifølge mine lister er denne fra Juli 1958. MEN - om chassis nr skrives -2-003444- så er det som Sven sier et Kubelchassis, men når sant skal sies tror jeg vel ikke prefix "2" kom før i 1942, så mine 99 kroner vedder jeg på at du har en helt vanlig standardmodell fra 1958. Sikkert førstegang registrert i 1959.

Standard-modellene ble bare solgt på eksport ved spesialbestilling. Det kom noen hvert eneste år via Møller til Norge. Standard-modellene hadde mekaniske bremser helt opp til og med modellår 1966.
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: desember 18, 2007, 07:19:26 am »

Bra. Jeg tenkte i retning. 2-3444 og da blir det en kubel 1941 mod. vil jeg tro. Det hendte at nr. plata som var punktet fast, ble fiklet med. Derav nytt nr. Det var ikke altid så vel lykket. Enkel sak å avklare dette. Trenger bilde av nr. bunn og eventuelt (merker etter punksveis, fra gammelt nr.feste) så kan vi vedde. Har sett en del ombygde til bobler på 60 tallet og det hadde vert morro om noen av dem dukket opp nå. Og forhåpentligvis fikk tilbake sin fordums prakt.  Hæ
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: desember 18, 2007, 08:38:10 am »

Standard-modellene ble bare solgt på eksport ved spesialbestilling. Det kom noen hvert eneste år via Møller til Norge. Standard-modellene hadde mekaniske bremser helt opp til og med modellår 1966.

Er du sikker å at de mekaniske bremsene hang med helt til 1966? Ifølge VW delekatalog hadde 111 og 112 wirebremser tom modellår 1962 (opp til ch nr 4 630 937)...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #8 på: desember 18, 2007, 09:48:55 am »

Standard-modellene ble bare solgt på eksport ved spesialbestilling. Det kom noen hvert eneste år via Møller til Norge. Standard-modellene hadde mekaniske bremser helt opp til og med modellår 1966.

Er du sikker å at de mekaniske bremsene hang med helt til 1966? Ifølge VW delekatalog hadde 111 og 112 wirebremser tom modellår 1962 (opp til ch nr 4 630 937)...

Jeg legger meg flat i støvet. Og lover å aldri tøffe meg med / lefle med post-1960-kunnskap mere.

Du har helt sikkert rett Syncro.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: desember 18, 2007, 16:09:09 pm »

Jeg legger meg flat i støvet. Og lover å aldri tøffe meg med / lefle med post-1960-kunnskap mere.

"Fråga inte mig, jag er inte Jesus" sier svenskene.... Splittman kan sammenlignes med Jesus til en viss grad, da han er den eneste jeg kjenner som kan gå ut på SÅ tynn is at det i praksis er bare kaldt vann! Kabelbremser på Balljoint forstilling, i ETT ÅR?... please!!  Blunker

Loggført

Speed is no substitute for direction
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: desember 18, 2007, 17:34:18 pm »

Kabelbremser på Balljoint forstilling, i ETT ÅR?... please!!  Blunker


Det hadde jo vært noe, one-year-only greier er jo så populært!
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #11 på: desember 18, 2007, 18:31:01 pm »

Har tatt bilder av ch nr   ligger på min hjemme side nå. Tror dette er en standard 58-59  modell .
Med vingemutter til å  feste stolene til gulvet i bunn , eller det som er igjen...
Finner ikke noen merker eller rester etter noen andre nr noe sted på tunnelen,eller noen lokk .
Ved pedalsettet er det ikke hull i torpedovegg til bremsepumpe.
Jeg blir vel nødt til å  redde denne tror jeg. Glad
Havner litt bak i køen,men den blir ikke hugget ...
Lars
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #12 på: desember 18, 2007, 20:45:06 pm »

Min far har en 62 mod standard stående, men dessverre er chassiet fra en splitt.
Han har de originale kabelbremsene liggende, (hadde vært artig å fått tak i et riktig chassis beregnet på kabelbremser til den).
Din bil har vel trolig usynkronisert girkasse (kan identifiseres på at den har en kul på høyre side med oljepåfylling ovenfra).
« Siste redigering: desember 18, 2007, 20:47:29 pm av T2man » Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #13 på: desember 18, 2007, 21:00:13 pm »

Standard-modellen hadde mekaniske bremser en stund inn på 60-tallet, ja. Disse bilene putra rundt med den gamle 30-hesteren en god stund etter at 34-hesteren kom også, bare for å nevne noe.
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #14 på: desember 18, 2007, 21:41:15 pm »

Kul på gearkassa? Mer enn jeg har sjekket  Gliser
Må jo innrømme at selv om jeg har drevet med boble lenge,les VELDIG...Wirebremser ....galskap Glad
Har ikke sett etter ,men skal se etter i morra tidlig ,da er jeg på plass i verkstedet mitt.
Den står å renner av seg og tiner . Gearkassen står i , men ikke noe motor.
Lars
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #15 på: desember 19, 2007, 08:45:56 am »

Jeg legger meg flat i støvet. Og lover å aldri tøffe meg med / lefle med post-1960-kunnskap mere.

"Fråga inte mig, jag er inte Jesus" sier svenskene.... Splittman kan sammenlignes med Jesus til en viss grad, da han er den eneste jeg kjenner som kan gå ut på SÅ tynn is at det i praksis er bare kaldt vann! Kabelbremser på Balljoint forstilling, i ETT ÅR?... please!!  Blunker



Hva er en "balljoint"-forstilling?


SplitMan
-:linkpins for eternity:-
Loggført

SCREWDRIVER #2
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: desember 19, 2007, 11:48:02 am »

SplitMan
-:linkpins for eternity:-

Linkpins høres ut som noe gammeldagse venstrevridde radikalergreier, spør du meg...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Brezel
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: Biri



Vis profil
« Svar #17 på: desember 19, 2007, 21:59:46 pm »

Heisann!
Det er meg du kjøpte standarden av. Artig å høre at du vil fikse den.
lykke til!
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #18 på: desember 20, 2007, 18:09:47 pm »

Hei   Brezel.
Ja denne bilen er jo litt for sjelden  til å havne under saga Glad
Men som tidligere nevnt ,jeg har flere objekter som skal fikses først.
 56 modell ovalen min skal til lakk veldig snart,grunnet  det siste i dag.
Lars
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!