mai 01, 2024, 22:24:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turn key!! 94 hesters 1680ccm med doble 40mm dellorto **SOLGT**  (Lest 3209 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« på: juni 02, 2014, 13:08:19 pm »

Kona har kjøpt seg bil. Og der satt det en motor jeg ikke har behov for.

Motoren er satt sammen av meg selv for første gang for ca 20 år siden. Og gikk ca 20000km i mitt eie. Den ble deretter åpnet rundt 2004 før den ble solgt. Kjøper kjørte så to korte sesonger før bilen og motoren ble parkert i 2006. Etter det har den ikke blitt forsøkt startet. Helt komplett bortsett fra oljeslanger og filterholder.

Det jeg husker om motoren.

Toppene er høvlet. Uvisst hvor mye.
Orginale ventiler, Noe portet.
Shimsede orginalfjærer. Og orginale aluminium støtstenger.
40mm dellorto på offset cb innsug. Med støpte filterlokk.
Litt slitent hexbar stag. Men det funker.
Engle kam og kamfølgere. Husker ikke eksakt hvilken. Men noe sier meg det er en w120.
Orginale vipper med sviwelfeet justerskruer.
Lettet orginalt svinghjul 8 stift.
Type 3 Sachs trykkplate med orginal lamell. For gammel type girkasse. Ser ubrukt ut.
Tynnvegget 1680 sats. Noe blowby på stempelringer. Men ånder ikke.
As 41 blokk med 10mm bolter. Borret for fullflow.
Orginal 69mm veiv og råder.
Større oljepumpe. Husker ikke hvor mange mm.
Gene Berg oljepumpe lokk med overtrykksventil.
An-8 nipler inn og ut på oljen. Følger ikke med slanger og filterholder.
1 5/8 merged header med Kjeramisk pulver coating (Ruster IKKE) med innebygd ejektor for oljedamp. Spesiell rustfri potte som ligger mot høyre under bilen.
Komplett kjøleblikk med 12 volt likestrømsdynamo. Sortlakkert. Helt greit utseende. Men ikke showfinish. 30hk doghouse viftehus.
Orginal oljekjøler.
Orginal Bosch 009 og blå Bosch 12volt coil.
Plate over bensinpumpe hull. Har gått med elekrisk bensinpumpe.

Det jeg har gjort.

Rengjort sil og oljelokk.
Byttet olje.
Rengjort forgasserne ned til minste skrue. Byttet pakninger. Og montert nye luftfilter.
Løsnet topploksbolter en halv runde, og dratt nytt moment på toppene.
Justert ventiler.
Byttet simring bak svinghjul pga lekkasje.
Kjørt den 10 pull i bremsen. Hvor den ga 94 hester og 144nm på 95 oktan. Tydelig ventilflyt rundt 5700rpm. Og makseffekt på 5400rpm. Den hadde nok gitt noe mer med stivere fjærer. Men da bør også støtstengene byttes. Motoren oppfører seg problemfritt. Og går fint på alle turtall. Også tomgang  Blunker   ...starter umiddelbart hver gang.

Selges as is. Uten noen form for garanti. Da det er lenge siden den var åpnet. Og jeg kan ikke spå forholdene inne i motoren. Bortsett fra leakdown testen.

Selges til fast, ikke prutbar pris 12400,-

Prisen ble satt etter bruktverdi på synlige deler om jeg skulle solgt de løst. Det jeg ikke får inspisert følger med gratis i prisen pluss at dette er en turnkey motor
Forgassere med innsug og stag 4000,-
Eksos 1000,-
Komplett kjøleblikk med viftehus og dynamo 1500,-
Oljepumpelokk 800,-
Blokk 1000,-
Topper 800,-
009 og coil 500,-
Klutsj system 600,-
Santana reimhjul med hull 300,-
Svinghjul 500,-
Vippearmer m sviwel justerskruer 400,-
Div. bolter, skruer, støtstenger, dynamofot, pluggledninger, kamdrev, block off's, oljekjøler, kiler, drev osv osv. 1000,-


Erik, 91610027
« Siste redigering: juni 03, 2014, 11:58:54 am av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 02, 2014, 15:42:15 pm »

Luftfilterne på bildene er de gamle. Disse blir byttet til nye. Slanger og oljefilter følger ikke med.


* imag0517.jpg (108.95 KB. 648x388 - vist 617 ganger.)

* imag0520.jpg (109.42 KB. 644x384 - vist 534 ganger.)

* imag0521.jpg (114.53 KB. 644x384 - vist 512 ganger.)

* imag0525.jpg (112.46 KB. 648x388 - vist 485 ganger.)

* imag0527.jpg (106.97 KB. 648x388 - vist 524 ganger.)

* imag0529.jpg (105.35 KB. 648x388 - vist 508 ganger.)

Loggført

Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #2 på: juni 02, 2014, 18:53:05 pm »

Hva skal til for å få denne inn i en early bay?
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: juni 02, 2014, 21:11:32 pm »

Har du mista nr mitt Erik??Denne kjøper jeg,vi avtaler henting.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 03, 2014, 07:48:42 am »

Jeg regnet nesten med at Mr Lundby hadde skaffet seg en motor nå  Osteaktig


Sier ifra neste gang.. for nå er denne SOLGT!


Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!