april 29, 2024, 14:53:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har repsett. Overhale calipre selv?  (Lest 1239 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: mai 23, 2014, 10:10:37 am »

Gjelder sene Type 3/ Type 4

råd og tips?

eller sette bort oppgaven?

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Terje E
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #1 på: mai 23, 2014, 16:47:48 pm »

Overhale calipere selv,Bilxstra har rep. sett.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 23, 2014, 17:50:09 pm »

De er lette å dele?

Har nye repsett liggende.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
mcmad
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Strømmen


RESTAURERT ER IKKE LENGER ORGINALT


Vis profil
« Svar #3 på: mai 24, 2014, 11:34:47 am »

HAR IKKE OVERHALT TIL VW MEN SVARER PÅ GENERELT GRUNNLAG.
CALIPRE BØR IKKE DELES DER DE ER SKRUDD.
TA UT STEMPLER,BLÅSES UT MED TRYKKLUFT.
HVIS DETTE IKKE GÅR KAN DU FÅ TAK I FETTNIPLER OG BRUKE FETTPRESSE, MEN DRITJOBB Å FÅ VEKK FETTET IGJEN. ER DET DOBBELTSTEMPLET BRUK TVINGE PÅ DEN SOM IKKE SKAL UT.
FJERN RUST OG ANDRE ULUMSKHETER. VASK MED BREMSERENS, SETT INN MED BREMSEFETT OG SETT SAMMEN IGJEN.
ALLE BEVEGLIGE DELER SKAL BEVEGE SEG LETT.
JEG SER PÅ DETTE SOM EN ENKEL REPRASJON SOM ENKELT KAN GJØRES SELV.
HAR FETNIPPEL PÅ HVAM SKJETTEN HVIS PROBLEMER.
LYKKE TIL Glad
Loggført

Member of mandagsklubben
CAPSLOCKMONSTERET

1957 panel overhode ikke til salgs uansett pris [CC 83410)
15 stk Opel 1930-1993, 4 Dodge 1944-1976    7+ Tempo 1948-1975 Wauxhall Viva 1970, Volvo 144 1967, Volga 1964, NSU Konsul 500 1953, IFA 125 1953, PANTHER 250 VILLIERS 1959, Suzuki gs 750 1977, 8 traktorer 1952-1982 og diverse veterantilhengere og for lite plass.....
Eva: 2x 1952 Opel Kapitan, 1966 Kadett, 1972 Dart, 1978 Rekord, 1981 HiAce,3x Tempo, AMBASADOR TRI STAR 200 1964, 89 Kadett Cab og 2 leyland traktor
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 24, 2014, 12:18:29 pm »

Takk for råd!

Hva med maling av calipre?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mai 24, 2014, 23:49:34 pm »

eg pleier å kjøyra kaliprar i elektrolysebad for å få vekk rust på forhånd. so demontering, med trykkluft. stempelet pusser eg reint med scotchbrite type fin. gravrust vert slipt vekk med roterande stålbørste til vinkelslipar. ved veldig mykje gravrust må stempelet kasserast. gjelder ogso kalipper.. pusser ogso kalipper med scotchbrite eller ved deling av den er da greit å hona. bruker ein industrimaling somregel. slepp at dei rustar igjen seinare. ikkje legg for tjukt på der klossen går og anleggsflata mot spindel. montering av stempel og nye pakningar med ATE bremsesyl.feitt. eller wurth sin

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!