april 27, 2024, 18:04:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 17 18 [19]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 136518 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #540 på: november 03, 2010, 20:24:37 pm »

hehe ja jeg er enig i at det ble dritkjedelig.. de fantastiske linjene blir liksom borte når den er så høy. men det er som jeg har sagt, den blir ikke ødelagt av skikkelig senk, den kan jo bare heves igjen. Glad
hmmm.... det er hvertfall ikke og ødelegge en bil ved å senke den..... dette er beviset på det  Gliser der fikk dere den  tenker jeg, HA senkepøbler lissom
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #541 på: november 03, 2010, 20:43:49 pm »

men dette er jo et bevis på at bilen ikke blir ødelagt av en skikkelig senk, så lett det er å få den tilbake til orginal stand igjen.

WORD! Nå er det bevist, så ikke kom å si at vi senkepøbler ødelegger bilene våre Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #542 på: november 03, 2010, 20:46:40 pm »

hehe ja jeg er enig i at det ble dritkjedelig.. de fantastiske linjene blir liksom borte når den er så høy. men det er som jeg har sagt, den blir ikke ødelagt av skikkelig senk, den kan jo bare heves igjen. Glad
hmmm.... det er hvertfall ikke og ødelegge en bil ved å senke den..... dette er beviset på det  Gliser der fikk dere den  tenker jeg, HA senkepøbler lissom
..... bilen blir ikke ødelagt av og være original heller! Det er jo bare å senke den igjen....  Osteaktig Osteaktig

Gratulerer til "Fattern" med fin bil uansett!  Osteaktig Osteaktig
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #543 på: november 03, 2010, 20:56:44 pm »

Gratulerer med fin bil Fatter Kamrud:) Liker bakkeklaringen!! må bare provosere litt:D
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #544 på: november 04, 2010, 07:52:19 am »

Jeg syntes nok at den var for lav for min smak, men jeg er helt enig i at det er noe rart som skjer med ei boble i orginalhøyde, det er ikke helt pent.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #545 på: november 04, 2010, 07:54:31 am »

Nå hadde jo denne sett bedre ut med original forskjermer (lavere), men likevel.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #546 på: november 04, 2010, 08:11:09 am »

Nå hadde jo denne sett bedre ut med original forskjermer (lavere), men likevel.

sant nok, for 60talls skjermer gjør jo så det ser ut som om bobla steiler konstant.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #547 på: november 04, 2010, 09:18:53 am »

jeg er enig i det med skjermene og de skal byttes etterhvert. min mor har en 1302s som skal få nye skjermer og ny lakk iløpet av neste år muligens og da blir det nok riktige skjermer på 54'en også samtidig. de har jo kommet i produksjon har jeg lest i volksworld. Glad

men inntil videre er de en del av historien til bilen de som sitter på. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #548 på: november 04, 2010, 09:34:48 am »

Originale skjermer og diagonaler hjelper også mye. Hyggelig at den blir i familien.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #549 på: november 04, 2010, 09:47:40 am »

diagonaler er ganske dyrt og vredestein sprint classic med whitewalls på er ikke helt feil i mine øyne. jeg er enig i at diaogonaler hadde vært best, men det tror jeg ærlig talt at pappa ikke hadde sett om jeg hadde byttet. tror faktisk ikke han hadde tenkt over om bilen fikk riktige skjermer heller. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #550 på: november 04, 2010, 13:22:07 pm »

Hvis du skal ha bra skjermer til mora din sin 1302S så har jeg sett at Tom Ivar her i stavanger skal selge sitt sett med daymouldings skjermer. Du får ikke bedre med unntak av NOS og de vokser ikke på trær.
Loggført

1961 T1 - Custom
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #551 på: november 04, 2010, 13:29:21 pm »

Hvis du skal ha bra skjermer til mora din sin 1302S så har jeg sett at Tom Ivar her i stavanger skal selge sitt sett med daymouldings skjermer. Du får ikke bedre med unntak av NOS og de vokser ikke på trær.

hmm.. er ikke så gira på glassfiber altså.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #552 på: november 04, 2010, 21:14:26 pm »

men dette er jo et bevis på at bilen ikke blir ødelagt av en skikkelig senk, så lett det er å få den tilbake til orginal stand igjen.

WORD! Nå er det bevist, så ikke kom å si at vi senkepøbler ødelegger bilene våre Glad

Åssen ser bånnplata ut? Blunker

Forskjermene bør byttes ut med originale forskjermer, liten vits i å bytte ut de som er feil med andre som er feil.
Under ser vi hvordan de gamle skjermene ser ut på min oval. Nyere skjermer blir høyere. De gamle skjermene som duger, blei laget fram til 1959. Noen ganger kan det være enklere å kjøpe ett prosjekt med riktige skjermer, bytte og selge igjen, enn å finne de skjermene løs.

Ellers er det jo bra at det blir lagd nye repro-skjermer både i USA og Tyskland, snart. Kanskje enklere å få tak i de tyske?

Lykke til!  Glad


* 04082010402 - Kopi.jpg (125.6 KB, 997x648 - vist 315 ganger.)
« Siste redigering: november 04, 2010, 21:31:52 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #553 på: november 04, 2010, 22:34:05 pm »

det blir nok repro skjermer med riktig utseende tenker jeg.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #554 på: januar 22, 2013, 12:04:04 pm »

Utrolig kul og fin bil!
Hvordan går det med den nå? Er den høy eller lav? Blunker

Den må hatt bortimot nærkontakt med min oval i sin barndom, for min er også solgt av Jespersen & Thon, og er første gang registert i mai 1954. Så om din var den første eieren av versktedet solgte, kunne det i alle fall ikke ha vært den første som ble solgt fra Jespersen & Thon. Blunker

Din er for øvrig i en helt fantastisk stand! Herlig. Glad Håper du eller din far koser dere med den ennå?! Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #555 på: juli 16, 2013, 20:11:14 pm »

Utrolig kul og fin bil!
Hvordan går det med den nå? Er den høy eller lav? Blunker

Den må hatt bortimot nærkontakt med min oval i sin barndom, for min er også solgt av Jespersen & Thon, og er første gang registert i mai 1954. Så om din var den første eieren av versktedet solgte, kunne det i alle fall ikke ha vært den første som ble solgt fra Jespersen & Thon. Blunker

Din er for øvrig i en helt fantastisk stand! Herlig. Glad Håper du eller din far koser dere med den ennå?! Glad


Veldig sent svar, men bedre sent enn aldri? Rekker tunge Nå er den helt original og høy som du ser i en av de siste innleggene. All historikk jeg har hørt om bilen er jo bare ting jeg har hørt, så det kan godt vært at noe annet er korrekt.

Jada, pappa koser seg veldig med bilen. Glad Den er i like bra stand fortsatt og den kommer aldri til å forlate familien. Dette er første gang pappa har vist noen glede av et kjøretøy. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 ... 17 18 [19]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!