mai 18, 2025, 01:20:37 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1) (Lest 2100 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
på:
juni 04, 2014, 11:57:13 am »
På AS41 blokka mi, bruker jeg dette uttaket for å smøre turboen. Nå sitter det i en albue med 1mm innsnevring for å strupe olja inn til turbo.
Da jeg har skrudd mye på denne, og kanskje strammet litt for hardt, tror jeg gjengene er dårlige. (Lekker olje nå og virker slarkete sideveis)
Hva er beste løsning for å fikse dette? Tror det er 10x1.0mm gjenger? Om jeg skal bore opp og gjenge opp til større, eller sette i helicoil, kan jeg da sette trykkluft i blokka for å hindre spon i maskinen?
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #1 på:
juni 04, 2014, 12:09:52 pm »
Jeg gjorde det på en 1600 maskin som hadde samme problemet, virket fint da, men brukte ganske greit trykk for å være sikker på att sponet kom ut langs gjengetappen, husker ikke hva jeg gjenget opp til men det fungerte fint
Loggført
PER M
Medlem
Innlegg: 140
Bosted: Melhus, sør-trøndelag
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #2 på:
juni 04, 2014, 12:54:39 pm »
Boret og gjenget opp på blokka mi, kjøpte overgang på biltema, gikk veldig greit. Med trykkluft blir du kvitt spon.
Loggført
1303 S - 73
solgt
1200 - 58
solgt
1303 cab - 78
1500 - 68
Mini Cooper mayfair - 10
XC 60 R-design - 10
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #3 på:
juni 04, 2014, 14:55:28 pm »
Noen som husker hva de gjenget opp til?
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #4 på:
juni 04, 2014, 15:00:11 pm »
VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.
Loggført
PER M
Medlem
Innlegg: 140
Bosted: Melhus, sør-trøndelag
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #5 på:
juni 04, 2014, 18:30:59 pm »
Jeg gjenget opp med 14x1,5.
Loggført
1303 S - 73
solgt
1200 - 58
solgt
1303 cab - 78
1500 - 68
Mini Cooper mayfair - 10
XC 60 R-design - 10
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
«
Svar #6 på:
juni 05, 2014, 14:44:46 pm »
Sitat fra: Jee på juni 04, 2014, 15:00:11 pm
VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.
Ja, det har jeg og brukt, men mener når du gjenge opp til større hull, hva er smart å gjenge opp til med tanke på utvalg av overganger?
Og 1,5 stigning bør vel unngås med tanke på at det kan bli vanskelig å treffe på rotasjon?
Jeg må bruke en albue på 90 grader som må stoppe på 90 grader rett opp pga slange til turbo.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...