april 29, 2024, 00:58:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6-12V  (Lest 1124 ganger)
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« på: juni 08, 2014, 21:50:08 pm »

Har oppgradert til 12V og har et problem. 12V dynamoen er lengre, ca 1 cm, og jeg trenger en bakplate som stikker lengre inn i viftehuset, for å "line" opp reimhjula. Er dette greit å få tak i nytt, eller må man på jakt på bruktmarkedet?

Danny
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1 på: juni 08, 2014, 22:47:08 pm »

Hva slags motor har du i bilen din?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #2 på: juni 08, 2014, 23:00:46 pm »

En 1200/AS41 industrimotor med orginal 1200 viftehus fra -64.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: juni 09, 2014, 06:50:13 am »

Tror du skal lete litt for å finne et slikt deksel på bruktmarkedet også. Du er sikker på at det er en 38A dynamo du har? Er jo litt justeringsmulighet, så viss en normal 30A dynamo kommer for langt bak vil det bli litt forskjell da også. Og remskiven er også riktig?


* 1.JPG (59.48 KB, 800x600 - vist 94 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 09, 2014, 08:56:46 am »

Er også ulikt "innpress" på remhjulet til 30 hester og nyere. De passer om hverandre men husker ikke hvem vei de bygger feil i forhold til hverandre.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #5 på: juni 09, 2014, 10:11:45 am »

Husker ikke hva slags dynamo det er, tok den fra en 1300 DP... Har prøvd 4 forskjellige reimhjul, både store og små, ingen forskjell. Kan heller ikke se at det er noen justeringsmuligheter innover, da dyno'n er helt inntil bakplata.
Men en i Skien mente han hadde, må bare komme seg hjem fra campingtur for å sjekke + en som har svart på annonsa mi, så forhåpentligvis ordner det seg.

Savner en komplett tråd både her på forumet og nettet ellers, for hvordan konvertere fra 6-12V, mange hensyn å ta, hvor frese ut i girkasse, bytte av starter el svinghjul, starterbussing, hva må byttes, sikringer, lyspærer, releer, viskermotor, bakplate dynamo :- Finner alt på nettet, om man søker når problemene dukker opp, men hadde vært gull med en komplett how to, så man kunne planlagt bytte før man startet.
Skulle gjerne laget en slik tråd, men er lang fra noen ekspert + ikke tatt et eneste bilde underveis, selv om jeg er fotograf av yrke Glad
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #6 på: juni 09, 2014, 14:28:14 pm »

 Fant et reimhjul innerst i garasjen med dypere innpress, voila, reimhula line't opp prefecto Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!