april 24, 2024, 03:47:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fant igjen gamle bilen til bestefar :) 71 transporter  (Lest 18304 ganger)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« på: juni 08, 2014, 09:20:41 am »

det starta med at jeg fikk et bilde av bestefar på 93 år med en 71 mod transporter han og bestemor hadde hatt som campingbil..
han hadde kjøpt denne i 81 og satt inn vinduer i siden og i skyvedøra...
han hadde og satt den på vw forhandleren på kongsberg for å sette inn ny campinginnredning...

ut fra bildet hadde jeg registreringsnummeret og da var det bare å lete.. søkte på statensvegvesen og ikke noe kom opp, sendte da til 2282 og fikk opp eieren på bilen og at den ikke var vraket... etter dette var det bare å ta kontakt og eier husket ikke bilen...
et par timer etter ringte tidligere eier og fortalte at dem hadde vært 6 jenter i 86 som hadde hatt denne bilen som russebil men hu viste ikke hvor den var lengre men skulle høre med di andre jentene.. så da starta jakten... så for å gjøre en veldig lang historie kort så ble bilen funnet hos broren til hu ene som hadde vært med oppe i hovin... bilen hadde fått mye bulker desverre men det er nesten ikke rust på den,,, bedøm selv ut fra bildene..








Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #1 på: juni 08, 2014, 09:21:50 am »









Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #2 på: juni 08, 2014, 09:23:03 am »













Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #3 på: juni 08, 2014, 09:25:05 am »























Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #4 på: juni 08, 2014, 09:27:00 am »

så noen bilder fra der vi fant og hentet bilen Glad









Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: juni 08, 2014, 13:32:38 pm »

Utrolig kult!
Både at du fant den, fikk kjøpt den og at det faktisk er mulig å få bil av det igjen.
Gratulerer!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: juni 08, 2014, 13:37:38 pm »

Morsomt!

Tror jeg ville vurdert å kjøpe et camping-hevetak istedenfor å rette det taket...

Håper du får bil av det uten at det tar for lang tid Glad

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #7 på: juni 08, 2014, 13:48:50 pm »

Morsomt!

Tror jeg ville vurdert å kjøpe et camping-hevetak istedenfor å rette det taket...

Håper du får bil av det uten at det tar for lang tid Glad



taket ble ikke så ille etter det ble jekket opp igjen i dag Blunker

Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #8 på: juni 08, 2014, 13:54:13 pm »

Utrolig kult!
Både at du fant den, fikk kjøpt den og at det faktisk er mulig å få bil av det igjen.
Gratulerer!

takker Glad ja veldig morro å få tak i denne bilen.. jeg har sjekka den under i dag og selv bremserørene ser ut som nye under all tektylen,,, er ikke noe rust under den i det hele tatt... motoren får jeg snurra en runde før den setter seg så satser på at den løsner med litt diesel.. ellers er det bare noen timer sveising utvendig og gulver foran og gå over bremser så alt er bra der så får vi se hvordan den går Blunker

ellers his noen har deler til denne så ta kontakt... dette trenger jeg

lykt høyre foran
blinklys foran
blinklys sider
baklys
fanger foran
fanger bak
støtdemper venstre foran
delen under på skyvedøra da denne har ødelagt seg
hanskerom
skiltlys
Loggført

JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #9 på: juni 08, 2014, 14:54:15 pm »

Kul historie med en lykkelig slutt. Hva er fremtidsplanen for denne nå?
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 08, 2014, 14:56:24 pm »

Artig å se hvordan en slik bil er et vrak for noen og GULL for andre! Ser ut som det kan bli en flott bil igjen, lykke til!
Loggført
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #11 på: juni 09, 2014, 06:27:50 am »

Kul historie med en lykkelig slutt. Hva er fremtidsplanen for denne nå?

fremtidsplanene for denne nå er å få sveisa den lille rusta som er på den og få den godkjent så jeg får skiltene på den og få av den forferdige røde russefarga... og etter dette skal den få samme grønne farge som den hadde når den var i familien tidligere og skaffe en camping innredning så den blir orginal..
bremsene virker på den fortsatt, jeg sjekka bremserørene og under all tektylen så var disse som nye..

Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: juni 09, 2014, 17:52:09 pm »

Godt noen tar på seg slike prosjekter. Jeg hadde nok desverre gitt opp før jeg hadde startet.

 Glad
Loggført

1961 T1 - Custom
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #13 på: juni 09, 2014, 18:24:53 pm »

Tommel opp,fint at noen redder den.Har selv reddet 2 russebiler  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #14 på: juni 09, 2014, 19:32:45 pm »

Tommel opp,fint at noen redder den.Har selv reddet 2 russebiler  Glad

ja desverre ble nok mange av disse bilene brukt som russebusser... har og en 65 splitt stående i garasjen som og har vært russebuss en gang i tiden
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #15 på: juni 09, 2014, 22:03:25 pm »

Har full forståelse for at du vil ha bilen slik den var men kulturhistorisk sett skulle den nesten ha vært bevart som russebil  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #16 på: juni 10, 2014, 07:32:50 am »

Har full forståelse for at du vil ha bilen slik den var men kulturhistorisk sett skulle den nesten ha vært bevart som russebil  Blunker

det er sant den egentlig skulle fått vært russebil som den var da mye av reklamen som var på den nå er borte,,, men med tanke på at jeg skal ha bilen som campingbuss og reise på turer med familien når den blir ferdig så følte jeg det var mest riktig å få den i fargen den hadde før i tiden...
følte lissom ikke for å kjøre rundt med russebil rundt i verden hehe
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #17 på: juni 10, 2014, 14:51:03 pm »

Åh, dette er en super historie og kjekt at du får ta vare på bilen til din bestefar.
Min bestefar hadde en early bay, med seter, som arbeidsbil i Hamburg. Jeg har sett store
deler av Nord-Tyskland i en av seteradene der.  Glad
Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å finne den, men har kun et dårlig bilde av den, tatt fra siden..  Trist
Sikkert gått i pressen for mange år siden.

Håper du får mange fine stunder med denne, det er ikke mange forunt å kunne finne,
og ta vare på, bilen til ens egen bestefar!!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #18 på: juni 10, 2014, 19:15:29 pm »

her kommer det noen flere bilder av bilen etter jeg prøver å få av all rød og blå malingen.. det ser ut som den har vært blårussebil og før den ble rødruss







Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #19 på: juni 10, 2014, 20:04:25 pm »

Den lyse blåfargen ligner mer på hva jeg tror jeg husker fra den gang... Husker det lå madrass inni dengang.
Jeg så den antageligvis nedpusset før de skulle male den rød. Så det må ha vært tidligere enn jeg trodde, antagelig i 84 eller 85.
« Siste redigering: juni 10, 2014, 20:36:27 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #20 på: juni 10, 2014, 20:13:56 pm »

Var lenge siden jeg muligens så den bilen, den lyse blåfargen ligner mer på hva jeg tror jeg husker fra den gang...


er 4 lag med farge på denne bilen over orginalfargen... noen steder er den blitt pusset ned før lakkering og andre steder er det bare lakkert over orginale fargen uten at det er pusset noe... jeg bruker lakkfjerning og pensler på dette for å få vekk lag for lag, så bruker jeg høytrykkspyleren for å få vekk gammel lakk
Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #21 på: juni 12, 2014, 18:19:01 pm »



begynner å hjelpe på bilen nå... snart ferdig med å få av gammel lakk... jeg får ikke vekk reklama bak desverre så den må nok pusses ned... den er nok fra eieren før min bestefar som hadde den som firmabil, så regner med det er noe med det å gjøre for det kom fram under blåfargen og er rett på orginalfarga....

ellers har jeg i dag fylt på diesel på motoren i håp om å få den til å slippe,,, jeg får turna den ei halv runde så setter den seg så fikk info om å fylle opp med diesel så skulle den komme etter et døgn eller noe,, noen her inne som har noen ideer?
Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #22 på: juni 12, 2014, 18:59:45 pm »

Har du tatt av toppdeksler å sjekka om det ikke er en ventil eller to som er knekt. Var borti en boblemotor en gang som var dratt litt vel langt på turtall Gliser. Ventil som var knekt og slått hull i stempel. Den var sånn. stempel stoppet i ventil på vei til topp. Gikk bare frem og tilbake. Men vi må håpe på det beste Blunker Flott at du fant den igjen Osteaktig 
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #23 på: juni 12, 2014, 19:34:06 pm »

Frontrute! ville hørt med "hurtigruta carglass"
De fikset til meg
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #24 på: juni 12, 2014, 19:35:13 pm »

Har du tatt av toppdeksler å sjekka om det ikke er en ventil eller to som er knekt. Var borti en boblemotor en gang som var dratt litt vel langt på turtall Gliser. Ventil som var knekt og slått hull i stempel. Den var sånn. stempel stoppet i ventil på vei til topp. Gikk bare frem og tilbake. Men vi må håpe på det beste Blunker Flott at du fant den igjen Osteaktig 

kan jo være noe sånt for når jeg  drar den bakover så kjennes det ut som den slår oppi ventilen og låser seg egentlig...  andre veien går den et stykke åsså greier jeg ikke å turne den mer,,, håper det beste mens frykter det verste  Blunker
Loggført

1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #25 på: juni 12, 2014, 19:37:01 pm »

Frontrute! ville hørt med "hurtigruta carglass"
De fikset til meg

ok var ruta dyr der eller? regner med du satte den inn selv eller? må og til glassmester for å få inn vinduer i skyvedøra og sida baki for dette hadde bestefar kuttet ut selv så trur nok det må spesialbestilles eller noe for å få glass der
Loggført

vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #26 på: juni 12, 2014, 19:48:01 pm »

var ikke dyrt for ruta.tipper rundt 1000. kjøpte pakning av unneberg.
Skyvedøra ville jeg kjøpt brukt av noen. med eller uten rute. jeg betalte 1000 for en strøken skyvedør
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #27 på: juni 16, 2014, 17:38:39 pm »

tenkte jeg skulle starte bilen i dag men alle ledningene bak i tenningen er borte så jeg finner ikke ut av hva som skal hvor,,, noen som kan si evt hva farger som ledningene skal ha eller om det finnes noen steder bak jeg evt kan sette ledning for å kunne starte den....
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: juni 18, 2014, 21:01:29 pm »

godt gjort å finna igjen eit sånt familemedlem! bra du vil få den i stand at!

går motoren rundt no? isofall kan du starta den ved å ha + på nr 15 på coilen, samt på den store bolten på startmotoren. so tar du + på den mindre kontakten på startaren, og den skal sviva rundt. men har jo stått ei stund so mulig at den treng seg eit kakk eller 3
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #29 på: juni 18, 2014, 21:57:46 pm »

godt gjort å finna igjen eit sånt familemedlem! bra du vil få den i stand at!

går motoren rundt no? isofall kan du starta den ved å ha + på nr 15 på coilen, samt på den store bolten på startmotoren. so tar du + på den mindre kontakten på startaren, og den skal sviva rundt. men har jo stått ei stund so mulig at den treng seg eit kakk eller 3

ja veldig fornøyd med at jeg fabt den igjen Glad sikkert ikke mange som greier å finne sånne igjen. på samme bilde var og en toyota hiace som min far kjøpte ny i 81,, denne bilen lever og i beste velgående men det er jo en toyota så den skal få bli hehe..
ellers så sviver motoren veldig bra nå ja... da skal jeg prøve det du skriver,, er jo mulig ikke starteren virker som den skal... men skal jordingen til batteriet inn på motoren på di bilene eller karrosseriet? ser det er veldig forskjellig hvor folk har det...
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!