april 16, 2024, 20:42:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med å få inn låsepinne i råde  (Lest 1531 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: juni 12, 2014, 06:21:59 am »

Sliter med å få inn pinnen som låser stempelet til råden. Det er sinnsykt trangt og i tillegg så har jeg ripa opp litt i lagerslåla inne i råden da jeg slo ut pinnen fordi den satt godt. Kan jeg slipe ned litt inni der eller blir det krise da?
Hvis ikke, må råden byttes? Går det uten å splitte blokk? Det er fremdeles vannboksern som jeg plages med.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 12, 2014, 13:00:58 pm »


Er noe trangt må det tilpasses riktig slik at det går fritt. Det beste er å få byttet krysspinneforingen. Den gamle presses ut og ny inn. Må hones til riktig toleranse mellom krysspinnen og foringen.
Hvordan er tilstanden på krysspinner og stempler ellers? Bilder er kjekt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: juni 12, 2014, 17:08:44 pm »

Vel, Dette er ikke ei motoroverhaling, jeg må bare få sammen motoren og få den til å gå en sesong eller to før jeg gjør en skikkelig jobb.
Hva med å kjøpe en sånn og hone opp litt?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Honingsverktoy-192276/
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 12, 2014, 19:56:27 pm »

Det kan jeg ikke anbefale, men det er sikkert mulig å få det til å funke.
Selv hadde jeg droppet å åpne motoren om den kun skulle holde "litt til" Gliser

Kan jeg spørre om hva grunnen til åpning er og hva som i så fall er gjort?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: juni 12, 2014, 21:12:08 pm »

En lekk toppakning. Sylinderforingene satt fast i toppen så de ble med av. Og da måtte stemplene av for å få de inn i foringene igjen. Så dette ballet på seg.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 12, 2014, 21:21:30 pm »

WBX?
de har trange pinner.
jeg pleier å varme stempelet
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: juni 12, 2014, 21:51:13 pm »

Stempelet går greit men det er råden som er trangest. Prøvde å varme men synes ikke det hjalp. Prøver meg med masse smøring og litt lett honing siden det er litt ripa inni der så får vi se.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!