mai 01, 2024, 12:49:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøre på stripa! Hva sjekkes og må være i orden?  (Lest 1532 ganger)
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« på: juni 19, 2014, 19:00:27 pm »

Tenker på å ha med egen bil til SCC, da jeg ble bitt av dragracebasillen etter å ha fått låne Slackers-Bobla til Kjell i fjor.  Glad

Hva sjekkes/må være i orden på teknisk kontroll?? Hæ
Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 19, 2014, 19:09:13 pm »

Les reglementet, men ganske vanlige feil vil jeg si er oljelekkasje, dårlige bremser(pedal), ratt som ikke sitter skikkelig fast, glemt hjelm(!), dårlig festet batteri. Nå snakker vi "normal" boble.
Loggført
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« Svar #2 på: juni 19, 2014, 19:35:00 pm »

Reglementet er meget omfattende ser jeg, og mye av det som står der er ikke aktuelt for oss med liten hekkmontert motor, en "forenklet" versjon for oss med "liten bil og motor" hadde vært greit..  Glad

http://bilsport.no/uploads/2008/02/614_generelle_tekniske_bestemmelser2014.pdf
Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: juni 19, 2014, 20:21:25 pm »

Reglene er bygget opp slikt at jo fortere du kjører dess strengere blir reglene. I tillegg er egne klasseregler. Du kjører gatebil på SCC og og kan gå inn på sccevent.com for å finne reglene der.

JS oppsummerer det ganske greit. De sjekker generell tilstand slik som at du ikke har noe låst i kupeen, setebelter som fungerer, retur på gassen, hjelm, hansker og heldekkende bomullsbekledning. Bilen får ikke lekke olje. Batteriet må være festet. Du kan heller ikke ha flere cm med dødgang på rattet. I tillegg må du løse en engangslisens som gjelder for hele helgen. Dessverre er det slik på SCC at du må løse engangslisens først før du vet om du har en godkjent bil. Egentlig burde det være motsatt, bil godkjent først så tar man med seg godkjenningen for å løse lisensen.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 19, 2014, 21:39:09 pm »

Veldig greie regler å lese her:
http://sccevent.com/drag-racing/rules-and-regulations/

3-punkts belte er også et must. Kjedelig å møte opp med original bil uten belter eller kun magebelte Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 19, 2014, 22:26:58 pm »

Det virker alltid skremmende når en leser slike reglement. Noe som også er grunnen til liten rekruttering innen sporten. Men egentlig er det ikke så farlig som det høres ut som.

Bil i teknisk god stand. Hjelm. Orginalmonterte trepunkts seler (om det skal brukes 4-punkt må regelverket leses før montering). Heldekkende klær. Hansker. Tøm bilen for all løs shit.. eller fest det som er løst. Tut og kjør.

Dette med oljelekkasje er ofte ett problem. Og prøv for guds skyld ikke å jukse bilen igjennom, for så og skvette rundt på banen.. Slikt kan fort ta liv.

Om det er stor-modifisering på gang. Les regelverket først. Og bygg etter det. Null stress.

Ellers må alle biler uten tak ha minimum veltebøyle (egne regler for bøyler i dragrace). Og har du ragtop er det opp til teknisk på stevne om det går som cab eller bare ett soltak.
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 20, 2014, 17:24:52 pm »

Side 4 og 5 her er kjekk når det kommer til 4-punkts belter
http://bilsport.no/uploads/2008/02/§304_Gen-Tekn._Sikkerhetsbest._for_rally_og_h-løp_2014-nett.pdf
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: juni 20, 2014, 18:11:23 pm »

Hva tillates av dødgang på rattet ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 20, 2014, 19:49:18 pm »

Siden du spør.. har du sikkert for mye. Går det ikke gjennom en eu kontroll, ville jeg fikset det uansett. Ikke noe faste regler kun skjønn.
Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #9 på: juni 20, 2014, 21:41:51 pm »

Hehe.. Det var det jeg tenkte!  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!