mars 29, 2024, 02:47:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senke tidlig bay..  (Lest 967 ganger)
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« på: juni 23, 2014, 22:27:05 pm »

Hvordan senker du din earlybay?? Det begynner jo å bli mye å velge i blandt senkestæsj til disse nå. Jeg lurer på hva som er den beste måten å senke på, uten å kappe noe i bilen. Å samtidig få den så lav som mulig.
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 23, 2014, 22:34:19 pm »

http://transporterhaus.de/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=174  Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: juni 23, 2014, 22:43:31 pm »

sett på forstilling  til splitt, med flippa spindler, og senkere innsveist, kan du legge bilen på bakken , , eneste blir litt dårlig med plass til styrestaga når du er nærme bakken, sånn 8-10cm over bakken...

Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: juni 24, 2014, 00:10:44 am »

Jeg liker ikke sveiste spindler eller kuler montert feil vei...
Men disse kunne jeg tenke meg
http://www.machine7.com/product.php?xProd=13212&xSec=477

Kjører nå med CSP senkere innsveiset på min Earlybay med latebay spindler/skivebremser.
Har ikke senket mer en at jeg kjører med holder for gjennomslag gummi montert, men med 10mm uretan gummi
Måtte kappe av ytterste 10mm på holderen da det er en tapp på nedre armer som ellers ville slå borti før gummien.


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: juni 27, 2014, 13:57:46 pm »

Jeg har innsveiste senkere på min early. Funker forsåvidt greit. Smal forstilling bygget av noen her inne, og dessverre (trolig) litt skeiv. Problemer å få rett hjulstilling, så ett eller annet er ikke 100%.

Har dukket opp mye rart etter at jeg kjøpte bilen. Splinter manglet både på styrestag og alle andre steder. Utrolig at den var/ble godkjent. Farlig å kjøre pga. manglende bumpstopper. Dette medførte at innerskjermen fungerte som bremsekloss av Il Tempo Gigante typen. "Effektivt", men ikke helt trygt for å si det mildt. Øyerulling

Manglende bumpstopp gjelder selvsagt begge veier....Andre veien stoppes vandringen av demperne. Heller ikke bra. Tvilende

Jeg bygger nå om til latebay bremser og styresnekke for å få mer moderne egenskaper, enklere vedlikehold og ikke minst større utvalg i hjul. Blunker

Lavt er kult, men det skal være forsvarlig også. Vi har hatt noen skrekk-opplevelser, så den kommer ikke på veien før alt funker som det skal inkludert bumpstopper og modifiserte hjulhus slik at vi kan ha fornuftig fjæringsvei til tross for "riktig" høyde. Blunker

De spindlene fra machine7 så veldig bra ut! Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!