april 30, 2024, 05:15:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell 3 bolt og 2 bolt forstilling (73/74?) 03  (Lest 812 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: juli 05, 2014, 07:10:34 am »

En 02 har vel samme forstilling som 03. Da kan man vel også bygge 02 om til sein 03, med tannstang og 2 bolt fjærbein?

Hva er forskjellene, og hva trenger man? (Bortsett fra fjærbeina)?

Geir
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 05, 2014, 08:11:38 am »

Jon Hroar oppdaget at det er større forskjeller i karosseriet enn han hadde hørt, da han konverterte sin 1303 fra snekke til tannstang.
Blei litt mer jobb enn beregnet, når det skal bli bra.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: juli 05, 2014, 15:26:51 pm »

Ok. Hvilke forskjeller da? Kan man evt. bygge om fjærbein/spindler og beholde snekka? Vi hadde en 03 tidligere, der vi fikk trøbbel med å ha den så lav vi ville. Mener den hadde en "hybrid" løsning med snekke og 2-bolt, så det er kanskje ikke det lureste? Har ikke studert forskjellene så nøye...skal søke litt. Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: juli 05, 2014, 17:13:36 pm »

Hybrid løsningen var original i 1974, og kan skape litt problemer avhengig av hvor mye du senker eller hvor høy dekkprofil du har. For å komme rundt dette bygget jeg min om til 1975 konfigurasjon, dvs tannstang og to bolt. Her har du mine erfaringer rundt dette: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=517188&highlight=rack+pinion+conversion
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!