april 18, 2024, 22:58:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt)  (Lest 14961 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 06, 2015, 07:30:07 am »

Artig å følge med på, dette blir nok bra. Det hjelper å orientere seg litt, se, studere, spørre. Det er det man lærer av.

Når du skal kjøpe frontrute-utkapp; pass på at du får med plata foran ruta også (torpedo). Den er også egen på splitt, og ikke lik 53- og nyere.

Sikkert lurt å sjekke ut taket til JHU.

Splitt er sært, og det er derfor vi elsker det!

En annen detalj, om du skal bytte bakplate, er at den til oval og nedover skal ha H-profil. Ingen big deal. Det er helt sikkert mange som har fått både 1. plass i originalklasser
og retaureringspriser med slike feil.

Ingen kritikk altså.

Alle delene du måtte trenge er å få tak i, noe tar mer tid å skaffe, men ALT finnes. Det er tross alt snakk om folkets vogn.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: mai 06, 2015, 08:09:02 am »

Hei, jeg skal selge et komplett splitt tak, fra panser til motorlokk.
Dashbordet sitter i det også. Skulle tro det var en skikkelig snarvei. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Graveyardbbq
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #32 på: mai 06, 2015, 11:38:10 am »

Snarvei ja, det tviler jeg ikke på Glad kommer nok ann på riksdalene du skal ha, har fått noen nye bilder fra töcksfors hvor det er noen greie dashbord og frontvinduer fremdeles, så mulig det blir en tur dit med vinkelsliper og aggregat!

I bak kant er bilen "ferdig" for øyeblikket, skal ha inspeksjonsluke til girkassa iallefall, det er jo ett absolutt must! Må ta litt som det kommer og prioritere og eventuelt komme tilbake på det som ikke er så viktig her og nå Glad
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #33 på: mai 06, 2015, 11:42:23 am »

Eller kikke på de to jeg har ... Glad
Riktig plate foran ruta har jeg helt sikkert.
Mvh Lars
« Siste redigering: mai 06, 2015, 11:47:24 am av Lars Rosenquist » Loggført
Graveyardbbq
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #34 på: mai 06, 2015, 14:06:42 pm »

Jeg skal se på mulighetene her. Glad

Vis jeg forstår det riktig, for å sette på buss reduksjonbokser, så trenger man;

- boksene

- kortere stikkaksel

- kortere fjørplate? som går på torsjonen.

Det eg er usikker på er om man må ha en busskasse, når jeg ser på video går jo akselen en vei, og hjulet motsatt. Er det da slik å forstå at busskassene er "reversert"?

LItt ugunstig å ha 4 revers gir!  Osteaktig

Og sist men ikke minst, hva for effekt vil dette ha på toppfart/kjøreegenskap?

Skal benytte 30hk motor som er godt på vei til å se ut som en krigermotor.
« Siste redigering: mai 06, 2015, 14:10:13 pm av Graveyardbbq » Loggført
Datsun
Seniormedlem
****
Innlegg: 290
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #35 på: mai 06, 2015, 18:53:03 pm »

Du kan bruke boble-kasse, men da må du snu diffen 180 grader og sette på splitt-buss aksler og reduksjonsbokser.
Splitt-buss reduksjonsboksene passer ikke på boble fjærplatene, så her må du lage deg et adapter.

Barndoor reduksjonsbokser derimot passer rett på boble fjærplater, men da må du lage en ordning for å feste støtdemperen.

Masse info om dette på thesamba, f.eks:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=178837

Utvekslingen blir lavere med reduksjonsgir, men det kompenserer du fint med 16" felger og store dekk  Blunker

 
Loggført

T1 1951
T1 1952
T2 1960
Graveyardbbq
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #36 på: mai 09, 2015, 00:00:56 am »

Takk for veiledninga!

Nå, over to more pressing matters!

har 30hk motoren jeg skal bruke, denne har fått nye sylindere /m stempler og "nye" topper. God kompressjon!

Ventiler er finjustert.

Plugger gir fin gnist.

Så begynner jeg å klø meg i hue, nok en gang!

Enten så smeller den som saluttkanoner på 17.mai ut av potta, eller så skyter den ut av forgassern. Her er det ingen mellomting.

Dette med en ubrukt Empi fordeler, elektronisk. Jaja tenkte jeg. fant ingen andre fordelere som ikke ligger i tusen biter, så jeg skrudde like greit av hele maset fra bobla jeg kjører daglig og tenker, den fungerer jo smertefritt! Og er tilfeldigvis orginal fordeleren fra 1959 som satt på denne 30hk motoren når jeg kjøpte alt spetakelet.

Tar altså av fordeleren, merker av hvor den stod på bilen så jeg slapp å justere dette igjen senere.

Tar så fordeler lokk uten å ta av pluggledninger fra lokket, så det på ingen måte er feil tenningsrekkefølge.

Finner 7.5grader fortenning på motoren og lasker det sammen på benken.

Men nei, her skulle ingen 30hk starte nei. Samme problem igjen og godt jeg hadde hørselvern på for å si det mildt, for dette er som å stå på skytebanen med en battaljon av ivrige triggerhappy rekrutter som for første gang får teste en 12,7.

Motor står på benk med startjigg, god + & - fra batteri.

Igjen og igjen dobbeltsjekker jeg justeringen av tenningen, vrir hit og dit for å se etter forskjell, ikke snakk om.

Hva i huleste er det jeg gjør galt?! Jeg kan få en to-sylindra MC boxer fra 50 tallet til å male som kattunge, men dette er jo djevelens verk! Det er jo ikke rakettforskning, dog lurer jeg på om jeg ikke like greit kan slenge inn en søknad til NASA om jeg får til denne (#&"%!"#%!"#!%&))(%..!
« Siste redigering: mai 09, 2015, 00:06:32 am av Graveyardbbq » Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #37 på: mai 16, 2015, 14:01:31 pm »

Sjekk at drevet nedi fordeler hullet står slik det skal ved tdc #1 .
Men det høres ut som noe tennings rekkefølgen. Back to start..
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ole Martin
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #38 på: mai 29, 2015, 18:37:12 pm »

Hey! Regner med det er deg jeg snakket med på Statoil på Øssia her om dagen. (Jeg med min lille blå boble). Takk for hyggelig skravlings. Du er stadig observert rundt om i Fredrikstad. Tommel opp.  Glad
Loggført

FreakPower Racing
Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #39 på: mai 29, 2015, 19:20:59 pm »

Observert over Fredrikstadbrua idag  Blunker
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Graveyardbbq
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #40 på: juni 16, 2015, 14:39:30 pm »

Hey! Regner med det er deg jeg snakket med på Statoil på Øssia her om dagen. (Jeg med min lille blå boble). Takk for hyggelig skravlings. Du er stadig observert rundt om i Fredrikstad. Tommel opp.  Glad

Det var meg vettu!  Osteaktig
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!