april 29, 2024, 05:07:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bensin/kvalitet....  (Lest 2053 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: juli 23, 2014, 21:14:49 pm »

Er bensinen på norske pumper i den tilstand at inlinefilter før bensinpumpa er anbefalt/påkrevet? Det er jo et fikter inne i 044 pumpa, men det er nøøger knotete og rengjøre.
-Isåfall hvor kjøper jeg inlinefilter med nok kapasitet?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 23, 2014, 22:14:37 pm »

Bensinen er nok rein nok. Men det er værre med han som står og klør seg i huet når han fyller.. og drøsser flass og gammel moro ned i tanken.

Filter er ett must på innsprut da dysene tetter seg fort eller får redusert kapasitet. Filteret i pumpa er mer ett grovfilter for at ikke pumpa skal bli skadd av større partikler. Jeg har selv brukt inline filter fra Mekonomen. Husker ikke delenummer. Men mener det var til RS2 eller S4. Men de har såklart en begrensing på diameter på inn og ut nipler. Kreves større greier vel litt leting på Summit tingen. Eller T-stykke og to filter. Eller ennå bedre om det er big power. To filter og to pumper.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: juli 23, 2014, 22:26:41 pm »

Mener jeg tok vare på esken til filteret jeg handlet på mekonomen. Kan sjekke når jeg er hjemme igjen. Antakelig før helga en gang.
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #3 på: juli 23, 2014, 22:29:52 pm »

Var det jeg tenkte også serru, til tross for nyoppusset tank inv og utv, så går det nok ikke lenge till osv.....
Ikke så mye power da, 177hjulhester Glad
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: juli 24, 2014, 00:32:00 am »

Mener jeg tok vare på esken til filteret jeg handlet på mekonomen. Kan sjekke når jeg er hjemme igjen. Antakelig før helga en gang.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 24, 2014, 08:57:50 am »

du har filter etter pumpa også?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #6 på: juli 25, 2014, 05:22:58 am »

du har filter etter pumpa også?

Jada, der bruker jeg et innspr.filter fra vw.
har sveisa inn 1/2" muffe i nedre del av tanken, og bruker AN10, derifra og inn på pumpa, med et såkalt inlinefilter fra summit (AN10) og return er satt på toppen av tanken.
Men ved litt heavy kjøring i svinger etc, går den liksom tom på sugesia, og pumpa begynner å suttre litt, og lambdametere blir mentalt forstyrra.... Kan jeg kjøre return montro inn på slangen, mellom inlinefilteret og tanken istedet?Hæ
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 25, 2014, 06:52:27 am »

Hvilken str er det på filteret før pumpa?
Og skjer det ved fulj tank også?
Er jo ikke mye skvalpeplater i org tanken
Kanskje en liten catch tank kan hjelpe
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #8 på: juli 25, 2014, 11:12:16 am »

Hvilken str er det på filteret før pumpa?
Og skjer det ved fulj tank også?
Er jo ikke mye skvalpeplater i org tanken
Kanskje en liten catch tank kan hjelpe
Inlinefilteret er AN10. Tenkte på en liten catchtank ja. Imellom innfilteret og pumpa, som kunne ta i mot returbensinen, da den er jo filtrert før..... Vi snakker foresten om T3 camperen min her ja, og der er deg vel nul og nix, med skvalpeplater serru....
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 25, 2014, 15:35:41 pm »

Men oppfører den seg likt med mye på tanken?
I så fall er det for mye motstand før pumpe.
De er ikke bygd for å måtte suge.
Hva slags str på filter i micron.?
For fint her skaper motstand
Sånne pumper  bør ha stor slange inn 1/2" 'ish innvendig.
Samme med koplinger
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #10 på: juli 25, 2014, 20:46:55 pm »

Men oppfører den seg likt med mye på tanken?
I så fall er det for mye motstand før pumpe.
De er ikke bygd for å måtte suge.
Hva slags str på filter i micron.?
For fint her skaper motstand
Sånne pumper  bør ha stor slange inn 1/2" 'ish innvendig.
Samme med koplinger

Mnjaah, synes den oppfører seg likt, uansett mengde bensin, ikke hele tia, men som sagt ved litt hard kjøring, svingete og i laaaaaange nedoverbakker. Hva slags micron det er i filterer er jeg faktisk usikker på. Er det høyt eller lave antall micron som gjelder da? AN10, er vel ca 11mm innv, er vel greit nok det, sku kansje, økt på litt?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 25, 2014, 21:09:39 pm »

ja da tyder det på att pumpa får for lite flow inn
enten via for mså koplinger og/eller i kombinasjon med for fint filter

100 micron filter kan fange opp partikler ned mot 100 micron i størrelse
10 micron fanger ned  til 10 micron osv Glad

så før pumpe så er det normalt med "høy" micron
mere normalt med "grovsil" en filter før pumpa enn "fiiiin filter"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!