april 28, 2024, 12:21:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljetrykksbryter  (Lest 1286 ganger)
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: juli 26, 2014, 18:01:04 pm »

Ja da har jeg klart det. Har hatt en liten oljelekkasje som plutselig ble litt større. Var under bilen og fikk tørket av oljen og kjørte ei runde for å se hvor det kom fra. Fulgte lekkasjen opp til oljetrykkbrytern i blokka. Da jeg synes denne satt litt løst tenkte jeg at det var problemet og prøvde å stramme den.
1. Hvor mange NM skal oljetrykksbrytern festes med?

Stramma selvfølgelig for mye som førte til at oljetrykksbrytern knakk rett av. Nå sitter det igjen ca 8mm av tuppen inne i blokka og jeg sliter litt med å få den ut. Reiste til biltema og kjøpte alle 3 sett som kunne brukes. Har prøvd grisepikker og skrueekstraktorer, men det virker som om godset til trykkbrytern er for mykt så ekstraktoren ikke får skikkelig tak. Gjengepikkene skrur bare ut godset ettersom det er for mykt.
2. Hvordan gods er vanligvis disse trykkbryterne?

Har fått tak i ny oljetrykksbryter fra Biltema som skal passe også(det var det eneste som var åpent i kveld), men jeg får rett og slett ikke ut godset fra den gamle.
3. Tips til hvordan jeg skal få ut restene?

Jeg vil helst slippe å ta ut motoren, men må ærlig innrømme at jeg begynner å gi opp litt akkuratt nå etter noen timer med banning i garasjen  Hæ
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: juli 27, 2014, 20:00:57 pm »

Spisse en umbrakonøkkel, banke inn, og skru ut stussen.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 28, 2014, 12:46:06 pm »

Torx eller uNbrako er ypperlig til å banke inn, evt såkalt "grisepikk" funker også.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: juli 28, 2014, 13:15:13 pm »

Har prøvd å banke inn både torx og det å bruke grisepikk, men godset i skruen som sitter der gir etter. Har i dag prøvd med grisepikk igjen, og det er umulig å få det løs. Selv ikke min Würth 230V elektriske drill klarte å dra den løs, men denne gangen hang grisepikken fast. Vurderte å gå på med forlengerskaft/stålrør av noe slag på grisepikken, men usikker på hvor mye kraft jeg tør å bruke.
Loggført
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #4 på: juli 28, 2014, 14:40:40 pm »

Mulig noen har brukt Loctite tidligere, å da må det nok varme til.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 30, 2014, 16:05:17 pm »

Hvis grisepikken sitter så er det bare å dra til en av delene løsner. Man kan gjerne spe på med litt varme Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!