april 23, 2024, 23:44:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: alt til innsprøytning t1  (Lest 3805 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: juli 31, 2014, 08:31:15 am »

Bygger om til datasprut på 1915cc turbo da jeg ikke klarer å få vekk tenningsbank og oljerøyk fra turbo.
Trenger alt, pumpe, innsugsmanifolder, spjeldhus, rør, ledningsnett, 350cc dyser, sensorer og styring, tenning.
NB! Har nå flyttet til Norges 4.største by, der de har E85. Må altså tåle alkohol. (delene)
Har alt på eksos og turbosiden, turbo blir montert høyt som tidligere, kompressorutgang blir i senter av innsugsrøra.
Satser på deler til å gi lave 12sek på 900kg  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 31, 2014, 08:44:35 am »

Du må ha større enn 350cc dyser på E85...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: juli 31, 2014, 09:29:23 am »

Har et EDIS oppsett. Hva slags ecu skal du bruke? Velkommen over fra "the dark side" Glad
Loggført
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #3 på: juli 31, 2014, 09:37:57 am »

Du må ha større enn 350cc dyser på E85...

Jeg har 4 stk 998cc dyser hvis det er av interesse. Disse er nye og ubrukte lav ohm dyser.

JAB
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juli 31, 2014, 19:03:52 pm »

Blir ecu bygget av en på forum, ms2 firmware og software. Har nå cb sine billigste efi innsugsmanifolder. 998cc, kan det bli mye? Har også cb digital fordeler montert, kan denne brukes, evn byttes i fordelerløst?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juli 31, 2014, 19:25:42 pm »

Kjør crank trigger når du først er i gang. Så slipper du unøyaktig fordeler.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juli 31, 2014, 21:11:44 pm »

Har et EDIS oppsett. Hva slags ecu skal du bruke? Velkommen over fra "the dark side" Glad
ja, da tror jeg at jeg prøver edis oppsettet ditt. Pris? Bolt on?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: juli 31, 2014, 22:28:54 pm »

Har crank trigger fra Mario Velotta også. Er du interessert i det og? Er den typen som monteres skjult bak reimhjulet.

Edis er ganske bolt on. Men litt kabling etc må du regne  med.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juli 31, 2014, 22:43:19 pm »

Tar det som er enklest. Fester du vr eller hall sensor på den bolten i blokka mellom dynamofot og reimhjul da? Har brukt electromotive sitt før med wastespark og 60-2 hjul. Bruker 5v serpentiner belte med stramming på dynamofot. Vil dette stå i veien? (Klaring)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: juli 31, 2014, 22:53:53 pm »

nei det monteres bak reimhjulet sånn ca kl 5, i den ene bolten som holder blokka sammen, skal se om jeg finner et bilde
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: juli 31, 2014, 22:58:06 pm »

Du må ha større enn 350cc dyser på E85...

Jeg har 4 stk 998cc dyser hvis det er av interesse. Disse er nye og ubrukte lav ohm dyser.

JAB
disse passer vel bedre til en 10 sekunders bil  Blunker
Tror halvparten er passelig til mitt prosjekt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: juli 31, 2014, 23:02:34 pm »

VR-sensorens plassering:

* trigger1.jpg (59.54 KB. 700x466 - vist 187 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: juli 31, 2014, 23:11:13 pm »

Du må ha større enn 350cc dyser på E85...

Jeg har 4 stk 998cc dyser hvis det er av interesse. Disse er nye og ubrukte lav ohm dyser.

JAB
disse passer vel bedre til en 10 sekunders bil  Blunker
Tror halvparten er passelig til mitt prosjekt.

jeg brukte 185cc i min 1835 uten turbo og kom opp i ca 60% DC, så 998 høres mye ut ja Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: august 01, 2014, 07:12:18 am »

VR-sensorens plassering:
[ Vedlegg ]
Det ser bra ut. Har du coilpakker eller annet jeg trenger?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #14 på: august 01, 2014, 13:10:05 pm »

Dyser:
Ta utgangspunkt i max 80% duty cycle når du likevel skal kjøpe nye dyser
Finnes greie kalkulatorer på nettet, denne for eksempel: http://fuelinjectorclinic.com/flow-calculator

Flow på dyser oppgis normalt på 3 bar / 43.5 psi bensintrykk


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #15 på: august 01, 2014, 13:48:36 pm »

Du må ha større enn 350cc dyser på E85...

Jeg har 4 stk 998cc dyser hvis det er av interesse. Disse er nye og ubrukte lav ohm dyser.

JAB
disse passer vel bedre til en 10 sekunders bil  Blunker
Tror halvparten er passelig til mitt prosjekt.

jeg brukte 185cc i min 1835 uten turbo og kom opp i ca 60% DC, så 998 høres mye ut ja Glad

Du satser jo litt gjør du ikke Blunker

Blir vel kanskje litt store, ja.
Gleder meg til fortsettelsen.

JAB
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: august 01, 2014, 18:23:52 pm »

VR-sensorens plassering:
[ Vedlegg ]
Det ser bra ut. Har du coilpakker eller annet jeg trenger?

ja. Skal lage en liten oversikt her Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: august 01, 2014, 23:59:29 pm »

Dyser:
Ta utgangspunkt i max 80% duty cycle når du likevel skal kjøpe nye dyser
Finnes greie kalkulatorer på nettet, denne for eksempel: http://fuelinjectorclinic.com/flow-calculator

Flow på dyser oppgis normalt på 3 bar / 43.5 psi bensintrykk



shit! Det ble 650cc dyser gitt :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #18 på: august 02, 2014, 01:12:44 am »

Selv kjører jeg med 1400cc dyser på min lille 1641 motor og 2200cc dyser på min stor motor. Hvorfor velge dyser som kun lever nok når de som er større leverer mer en nok til samme pris og funksjon?

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 02, 2014, 08:47:54 am »

alt for store dyser og åpningstiden på lavfart/ tomgang kan gjøre den vanskelig å tune i det området.
siden du må ned på åpningstider som er under det dysene klarer 1,5-2ms
dessuten er forstøvingen på så store dyser mye dårligere.
på en race motor går det fint , da kan man klare seg med ruskete tomgang etc. men på en gatemotor ville jeg valgt dyser
som er sånn nogenlunde i området
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: august 02, 2014, 09:18:19 am »

Jeg bruker 1000cc på min og de kjører på ganske lav duty cycle så har mer å gå på enn jeg kommer til å trenge.
Jeg prøvde 650cc først da de skal holde til den effekten jeg så for meg(men da med bensin). Siden jeg valgte å gå på E85 holdt de ikke og makset ut på 280-300hk. Derfor byttet jeg til større injectors og bensinpumpe.
Du skal på E85 så hvis du sikter på slik effekt så vil de ikke holde...
Sikter du lavere så vil de nok holde...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: august 02, 2014, 10:56:30 am »

Da vil de nok trygt holde...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: august 04, 2014, 12:25:37 pm »

Noen som har ca 650cc dyser, fuelrails med Clips til cb efi innsug? Var like mye i frakt fra CB som det varene koster... 121USD...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: august 04, 2014, 12:26:29 pm »

Noen som har ca 650cc dyser, fuelrails med Clips til cb efi innsug? Var like mye i frakt fra CB som det varene koster... 121USD...

piersideparts selger alt CB selger til samme pris, men kan sende med USPS til langt rimeligere frakt. Ingen vits å bestille direkte fra CB
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #24 på: august 05, 2014, 03:30:41 am »

Noen som har ca 650cc dyser, fuelrails med Clips til cb efi innsug? Var like mye i frakt fra CB som det varene koster... 121USD...

piersideparts selger alt CB selger til samme pris, men kan sende med USPS til langt rimeligere frakt. Ingen vits å bestille direkte fra CB
Flott! kan sjekke der
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #25 på: august 05, 2014, 03:32:57 am »

VR-sensorens plassering:
[ Vedlegg ]
Det ser bra ut. Har du coilpakker eller annet jeg trenger?

ja. Skal lage en liten oversikt her Glad
komt lenger på oversikt?  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #26 på: august 05, 2014, 17:21:49 pm »

Jada, det jeg har liggende til tenning er:

EDIS-4 modul
EDIS coil pack
VR sensor
VR sensorbrakett for skjult montering bak reinhjul
CB reimhjul med innmontert 36-1 triggerhjul

Dette koster sånn ca $250-300 pluss moms og frakt hvis du skal kjøpe fra det store utland, så hva med 2000 pluss frakt for alt sammen?

Roy
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: august 05, 2014, 20:09:07 pm »

Hvis du klarer å skille kremmeren fra rådgiveren... Hva synes du om CoP i stedet for coilpakke?  Glad Er det bare et plass spørsmål, eller andre fordeler/ulemper? En liten fordel jeg kommer på, er at MSD sine lange tennplugghetter er myke, og vanskelig å sikkert vite om de er skikkelig på eller ikke, mens CoP er stive..  Blunker
Jeg bruker serpentiner beltesats, så burde vel kanksje flytte over triggerhjulet, om du ikke har kilereimshjul til dynamo og.. :-)
« Siste redigering: august 05, 2014, 20:24:36 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #28 på: august 05, 2014, 20:54:52 pm »

Jeg har aldri vært kremmer Blunker

Jeg har ikke noen sterke meninger om CoP vs coilpakke; har kjørt med EDIS i et par-tre år, og det funker. Er veldig enkelt og greit, men med de nyeste oppdateringene av både firmware og hardware, er det veldig enkelt å styre tenningen direkte også. Mange liker ikke at EDIS-modulen tar kontrollen selv (det er den modulen som dekoder 36-1 hjulet og "bestemmer" når gnisten skal fyres), men fordelen med EDIS er som sagt at det funker, og den har også en "limp-mode" så hvis kontrolleren mister kontrollen, å setter den tenninga til fast 10° tror jeg det er, så du i alle fall kommer deg hjem. Hjelper lite hvis ikke ecuen klarer å styre bensinen, da men...

Ulempene med EDIS er en ekstra boks i motorrommet, og så er det noen som er litt bekymret for at det er 12-15 år siden FORD leverte disse som standard i sine biler, så de som er på markedet er enten gamle eller så er det nye kina-varer til ettermarkedet av tvilsom kvalitet ( i noens mening)

Grunnen til at jeg ville gå for CoP i Ghian var først og fremst å få en mer ryddig installasjon (ble kvitt både coilpacken og EDIS-modulen), men min "enkle" løsning med to driverkretser og 4 CoP'er fikk litt pepper av forståsegpåere som mente ikke driverne klarte å drive to CoPer hver. De CoP'ene jeg først hadde var uten innebygde driverkretser.

Så da hadde jeg valget mellom å legge til to driverkretser til, eller å bytte til Ls-2 coiler. Dersom jeg skulle ha enda en boks med to ekstra drivere ble hele poenget med mer ryddig installasjon borte, så da endte jeg opp med LS-2. De har innebygde driverkretser, så da kjører jeg bare de logiske signalene rett fra ECUen inn i hvert sitt par med LS-2 coiler, og da slipper jeg noen eksterne bokser. Da er jeg også forberedt på å kjøre full-sekvensiell tenning skulle det ønsket  dukke opp i fremtiden Blunker

Jeg har montert LS-2 coilene på baksiden av viftehuset, så det blir en veldig clean installasjon uten noen synlige bokser eller kabler Glad
« Siste redigering: august 05, 2014, 21:03:33 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #29 på: august 05, 2014, 21:02:41 pm »

og ja, jeg har et ekstra kilereimhjul til dynamo liggende, hvis du trenger Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!