april 23, 2024, 14:12:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 3 skyter etter 1-2min.  (Lest 880 ganger)
Truls_Aa
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« på: august 02, 2014, 20:57:13 pm »

Etter oppstart tar det ca.1-2min så begynner nyttårsaften, skyting å fjusking. Skjer ikke bestandig, kan plutselig finne ut at den skal gå fint, mens neste oppstart så skyter det fælt igjen.

Pluggledninger sjekket.
Tenning ok.
Renset forgassere.

Kan det være tull med choken?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: august 02, 2014, 21:09:59 pm »

sidan da er etter eitpar min etter oppstart , kan ein jo tru at den får for lite bensin/for mykje luft etter at choken har opna. kanskje du skulle hatt ein sjekk på justering og synkronisering av gassarane?
veit at type-3gassarane er veldig vare for at du har rett flottørhøgd på bensinen. kan vera verdt å sjekka
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Truls_Aa
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 03, 2014, 11:02:34 am »

Kan jo høres ut som noe slikt ja! Får lese meg opp på de gasserne å prøve meg litt frem Glad
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #3 på: august 03, 2014, 19:08:45 pm »

Kan det skyldes for liten klaring mellom ventiler og vippearmer?
Ventilene vil da ikke tettes helt igjen når motoren varmes opp, og dette bør selvsagt unngås.
Kan være verdt å sjekke dette:)

ghia69
Loggført

Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #4 på: august 03, 2014, 19:40:11 pm »

Dette kan høres ut som samme type problematikk som jeg hadde med bilen min. Det ble lenge konkludert med at det var problemer med bensintilførsel (pumpe) og at forgasserene ikke var justert optimalt. Vel nede i Italia fant vi ut at det var coilen som var kilden til problemet. Av og til funket den fint, og av og til gav den tenningsfeil. Vi skiftet coil, og etter det var problemet helt borte.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!