mars 29, 2024, 09:28:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: FLUGPLATZ SCHMUTZ RENNEN 2014 @SCC  (Lest 33211 ganger)
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #30 på: august 16, 2014, 07:17:27 am »

.


* 177.JPG (25.35 KB, 640x480 - vist 459 ganger.)
Loggført
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #31 på: august 16, 2014, 07:18:24 am »

.


* 165.JPG (21.29 KB, 640x480 - vist 394 ganger.)
Loggført
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #32 på: august 18, 2014, 14:50:00 pm »

Takker for eit herlig løp dette var artig.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #33 på: august 18, 2014, 20:30:24 pm »

Da var det over for i år.... Og først og fremst takk til de som stilte til start og gjorde dette til en kjempemorsom sammenkomst. Og jeg tror jammen alle gliste litt bredere i år enn i fjor hver gang de passerte mållinja.

Fredag kveld startet med en etappe på ca 2 mil på smal og svingete grusvei i mørket. Oppgaven var å finne 12 reflekser langs veien, og samle 9 bokstaver skrevet på disse. Dette skulle settes sammen til et løsningsord. I tillegg var det satt et tidsintervall man måtte komme innenfor, dette skulle tilsvare en snitthastighet på ca 40 km/t. Dette høres jo fryktelig lett ut... Men det skulle vise seg at 6v lys, svingete vei, det å bruke både hode og pedalene, samt passe klokka, holdt de fleste nokså opptatt den drøye halvtimen de var ute i skogen uten telefondekning Glad De fleste klarte denne oppgaven med knappest mulig margin tidsmessig. Men alle hadde hvite knoker og stort glis ved målgang.

Lørdag var det kjøring inne på SCC området, der man fikk en prøvetur, deretter skulle det kjøres 2 runder på likest mulig tid. Her varierte tidene fra ca 1,5 - 3 minutter.

Det skulle kåres en vinner, og etter begge øvelser satt vi igjen med 3 stk som klarte fredagens oppgave, og kjørte på sekundet likt begge runder lørdag. Dette var Team Norol Racing i rød panelbuss, Team Hølby fra Mandagsklubben i superfin originalbil og Team Engebretsen i sin fine grønne kabriolet.

Team Hølby brukte lenger tid på fredagens oppgave og falt fra i finalen, og det stod likt mellom Norol og Engebretsen. Dessverre hadde Rune lurt en motor bak i bussen med litt for løs dynamofot. Og som invitasjonen sa, fast fot trumfer alt, og Team Engebretsen stakk av med seieren.

Vi gratulerer Marte (som kjørte nattetappen) og pappa Vidar med seieren, og for meget sporty innsats der det ikke ble holdt igjen noe. Takk til alle som var med og gjorde dette til en grusfest Glad På vegne av de som sikret seg det sorte deltakerskiltet, går det en takk til Anders som ofret sommerferien sin for å lage disse.

Jeg vet at det er tatt masse fine bilder av Flugplatz Scmutz Rennen, post dem gjerne opp her, eller legg inn noen linker!

Arrangementskomiteen - Festen Fuss Liga
« Siste redigering: august 19, 2014, 21:49:44 pm av Knechten » Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #34 på: august 19, 2014, 09:48:10 am »

Godt driv!


* SCC_Schmutzrennen.jpg (137.33 KB, 800x558 - vist 430 ganger.)
Loggført
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #35 på: august 19, 2014, 19:42:35 pm »

Takker for ei fantastisk helg med mange  kjørte km og kan bekrefte smilet var større en i fjor .sjøl om det var moro i fjor også.kan og bekrefter blir ny bil neste år .Med fastfod . blålys og sirene .kansje får me til kompressoren og  Blunker
Loggført
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #36 på: august 19, 2014, 21:47:01 pm »

En verdig vinner og jeg kan bekrefte at dette var utrolig moro. Morsomt å lese oppsummeringen lengre opp og da endte Team Hølby på 2.plass og det er vi godt fornøyd med. Vi løste fredagsoppgaven med minst mulig margin, 15 sek før tidsfristen.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #37 på: august 19, 2014, 22:02:26 pm »

Hei

Retter en stor takk til Vegard for rekognosering av løyper før treffet, og ikke minst til alle som stilte til start..
Toppen av moro er når de som var med i fjor synes det er såpass stas at de stiller igjen i år..
Brukte litt tid på de skiltene, men det var lønn for strevet når disse ble montert med glede av sjåfører i hver enkelt bil.
Dette frister igjen til neste år :-)

Å kjøre på skogen SCC helgen gir samme følelsen som man fikk når man var 12 år og var på epleslang..


Takk til Jon Hroar for SCC, og for at dette er mulig...

Anders
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #38 på: august 19, 2014, 22:06:23 pm »

Stor takk til deg Alien for kongeskilt. Vi vet egentlig ikke hvor mye jobb som ligger bak, men det skiltet blir sittende på bilen eller får hedersplass i garasjen.
« Siste redigering: august 19, 2014, 22:40:51 pm av Hølby » Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #39 på: august 19, 2014, 22:20:13 pm »

Konge å se at det nærmest har blitt en trend å rigge ur-gamle folkevogner for Rally Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #40 på: august 19, 2014, 22:42:27 pm »

Konge å se at det nærmest har blitt en trend å rigge ur-gamle folkevogner for Rally Gliser

Bilcross heter det:-)
Trenden vil på sikt kun føre til at det blir ennå færre gjenlevende av de ordentlig gammle bilene.
« Siste redigering: august 20, 2014, 12:59:24 pm av Bablefish (Empiboy) » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #41 på: august 20, 2014, 10:49:04 am »



Bilkross heter det:-)
Trenden vil på sikt kun føre til at det blir ennå færre gjenlevende av de ordentlig gammle bilene.
  Tull og vas
« Siste redigering: august 20, 2014, 11:11:23 am av øystein. » Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #42 på: august 20, 2014, 17:53:51 pm »










Mer bilder her: http://1drv.ms/1BCzD5S
« Siste redigering: august 20, 2014, 19:07:08 pm av dynne » Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #43 på: august 20, 2014, 18:10:28 pm »



Bilkross heter det:-)
Trenden vil på sikt kun føre til at det blir ennå færre gjenlevende av de ordentlig gammle bilene.
  Tull og vas


For all del. Ha det gøy med bil er en stor del av hobbyen.
Men fra det å ha det gøy, til å ødelegge gammle flotte "objekter" med grisestygge luftinntak i panseret og hull over alt (til og med i taket) for å montere på ekstralys så synes jeg vel at man drar strikken ganske langt. Og hva den dagen en drar av veien å ødelegger splitten sin..... Da nytter det lite å skjule seg bak påstander som at modifiseringene er utført historisk korrekt eller at det er en kopi av noe "ekte". Vrak er vrak enten vraket er fra 2014 eller 1951
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #44 på: august 20, 2014, 18:41:50 pm »

Skal se du dukker opp med en Vintage ræser snart  Blunker Høres ut som du har tanker om hvordan den skal bygges og brukes  Gliser
Loggført
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #45 på: august 20, 2014, 20:26:09 pm »

Jeg kjørte 58 boble 100 % original, så man trenger ikke rallystuk.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #46 på: august 20, 2014, 20:45:19 pm »



Men fra det å ha det gøy, til å ødelegge gammle flotte "objekter" med grisestygge luftinntak i panseret og hull over alt (til og med i taket) for å montere på ekstralys så synes jeg vel at man drar strikken ganske langt. Og hva den dagen en drar av veien å ødelegger splitten sin..... Da nytter det lite å skjule seg bak påstander som at modifiseringene er utført historisk korrekt eller at det er en kopi av noe "ekte". Vrak er vrak enten vraket er fra 2014 eller 1951

...sier mannen med tynnslipt understell.... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #47 på: august 20, 2014, 21:04:44 pm »



Men fra det å ha det gøy, til å ødelegge gammle flotte "objekter" med grisestygge luftinntak i panseret og hull over alt (til og med i taket) for å montere på ekstralys så synes jeg vel at man drar strikken ganske langt. Og hva den dagen en drar av veien å ødelegger splitten sin..... Da nytter det lite å skjule seg bak påstander som at modifiseringene er utført historisk korrekt eller at det er en kopi av noe "ekte". Vrak er vrak enten vraket er fra 2014 eller 1951

...sier mannen med tynnslipt understell.... Blunker

Mannen med det tynnslipte rammehodet/ reservehjulsbrønnen liker å være litt ironisk:-)
Kanskje jeg kommer tilbake med senket bil med 4" stålfelger og diagonaler om et års tid.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
50 split
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Skellefteå Nordsverige


typ 1 1958 2332


Vis profil
« Svar #48 på: august 24, 2014, 09:46:26 am »

Stort tack till arrangörerna av detta detta rally!!! Fredagkvällen var det bästa all time high!!!!! Helt sjukt skojj! Kommer minnas detta länge, mycket länge!

Jag hade nytta av allt utstyr som jag monterade på veckan innan rallyt, allt från fungerande marchal lyktor till taksökare och framförallt handsökaren, som Henke skötte med stor framgång!!
(nackdelen är väl att det blir lite sent på fredagen innan man är hemma igen, gammla farmor (Landelius) kunde inte köra fredagkvällen för han skulle lägga sig tidigt....    Øyerulling   Gliser

Lördagn hade vi lite bekymmer då jag ville att både jag och Henke skulle få köra min bil, då Henkes bil typ dog efter Wiking Auto Rennen... Därför ville jag att vi båda skule köra min bil, då ändå henke tagit sig till SCC fast med en bil som är lite för ny/"lite för lite rallybil" men det visade sig inte vara sååå enkelt, så istället körde Henke första repan, och jag andra, därav så skilde det alldeles för mycket (mellan förarna) för att kunna straffa er alla, och vi lämnade ödmjukt över segern till norge, detta år.... BUT, We´l be back!!   Osteaktig




Kul att se att flera bilar fixat lite rallylook på sina vagnar!! Det behövs ju nästan inte mera än att sprätta bort navkapslarna å lämna dom i depån, för att få den totala rallykänslan! Inga väghyvlar heller. Tack!

Vi kör för att ha kul, och det hade vi!! Stort smile på oss under båda löpen, men reflexlöpet var något helt extra!! LIKE!!!!


Tack till Oldspeeders Norway som fixat detta renn, ingen nämnd å ingen glömd! Ni vet vilka ni är!!!

KUL!!!


PS bilder kommer på min blogg inom  några dagar!
//Danne
Loggført

typ 1 1958 2332cc "dragracer"
typ 1 1950 "originalbil"
typ 1 1952 "zwitter-rallybil"
typ 2 1965 "majonnäsbussen"
Typ 2 1957 Pickup "westfalia"
Tempo Matador, 1950 "världens äldsta"
50 split
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Skellefteå Nordsverige


typ 1 1958 2332


Vis profil
« Svar #49 på: august 26, 2014, 20:55:48 pm »

Bilder:

http://50split.wordpress.com/2014/08/25/scc-no-3-flugplatz-schmuts-rennen/
Starting point:

Let there be light!

The fighting swede:

En slank han hit..... En slanka han dit..... Lite trångt mellan alla hinder....

Grussprätt från en äkta rallysplit:

Även med en Komendörwagon:

Öystein åker brett!

Zwitter med hopsjunken fjädring:



Fler bilder på bloggen!!



Loggført

typ 1 1958 2332cc "dragracer"
typ 1 1950 "originalbil"
typ 1 1952 "zwitter-rallybil"
typ 2 1965 "majonnäsbussen"
Typ 2 1957 Pickup "westfalia"
Tempo Matador, 1950 "världens äldsta"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #50 på: september 13, 2014, 21:08:05 pm »

noe bilde av svartmatt oval med 54 på døra?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #51 på: september 14, 2014, 09:22:22 am »

noe bilde av svartmatt oval med 54 på døra?

Nei. Den ser ikke "riktig" ut så da kan den heller ikke avbildes😜
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #52 på: september 14, 2014, 12:20:14 pm »

noe bilde av svartmatt oval med 54 på døra?

Nei. Den ser ikke "riktig" ut så da kan den heller ikke avbildes😜

Jeg VISSTE at den kom til å komme fra deg.
Du har en utrolig evne til å se noe negativt i alt for tiden.. Greit nok det, men ikke fyr oppunder og konstruer problemer som ikke finnes.
Enkel regel som jeg forsøker å følge: Si noe positivt eller hold kjeft  Blunker
« Siste redigering: september 14, 2014, 12:29:02 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #53 på: september 14, 2014, 16:50:17 pm »

noe bilde av svartmatt oval med 54 på døra?

Nei. Den ser ikke "riktig" ut så da kan den heller ikke avbildes😜

De fleste apotek selger reseptfrie sugetabletter mot sure oppstøt...

Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #54 på: september 15, 2014, 21:13:12 pm »

Fakta eller sure oppstøt? Velg selv. Kansje på tide at dere hårsåre "vintagehelgner" som ikke tåler annet enn skryt får foten ut av støpeforma?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #55 på: september 16, 2014, 20:01:47 pm »

Fakta eller sure oppstøt? Velg selv. Kansje på tide at dere hårsåre "vintagehelgner" som ikke tåler annet enn skryt får foten ut av støpeforma?
He he,her var det mange som var hårsåre ja Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #56 på: september 18, 2014, 20:00:17 pm »

Fakta eller sure oppstøt? Velg selv. Kansje på tide at dere hårsåre "vintagehelgner" som ikke tåler annet enn skryt får foten ut av støpeforma?
Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #57 på: september 22, 2014, 09:34:01 am »

noe bilde av svartmatt oval med 54 på døra?


* 012.JPG (56.54 KB, 640x480 - vist 384 ganger.)
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!