april 29, 2024, 15:34:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 148581 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #120 på: september 15, 2014, 13:12:14 pm »

Legg på litt ekstra så du får Bosch Cobra pumpa. Den er verdt det...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #121 på: september 15, 2014, 13:23:36 pm »

Har fått tips om å installere intercooler, har nå bestilt komplett sett:
https://www.frozenboost.com/liquid-air-intercooler/ultimate-drag-racing-water-to-air-intercooler-p-1008.html
83% avslag på intercooler til vill-ledende pris 20.000.- skal vi ikke la gå forbi..  Kult
Skal visstnok holde til 1200hp uten radiator, så det er sikkert nok. Fett med 90mm innsugsrør og..
Tenker da å la intercooler stå på innsiden av brannveggen og vanntanken bak passasjersetet. Har plass foran batteriet til tank og pumpe.
Enklere å fylle is og, siden jeg ikke har tak eller noe over.
Vurderer å bruke dette anlegget til 1915turboen og, montere datasprut også på den med intercooler. Ikke for mer effekt, men for å bedre miljøutslipp..  Øyerulling Øyerulling


Med 500hk så burde du tenkte vektfordeling. CG ligger på en relativt original VW boble litt over nesekonet på girkassen din. Alt du bygger foran dette vil ha en positiv effekt. Se i prosjekttråden til Jyrki Laune for mer info om dette. Han har en god vektfordeling i bilen sin selv om han ikke har 500hk.

Du som er snekker kan jo enkelt prøve å kaste hammeren med skaftet først. Temmelig vanskelig. Sånn er det også med våre biler.

Mvh
BB
« Siste redigering: september 15, 2014, 13:27:17 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #122 på: september 15, 2014, 21:17:47 pm »

Legg på litt ekstra så du får Bosch Cobra pumpa. Den er verdt det...

X2

bestilte også selv Bosch pumpen....har ikke angret et sekund. Når resten blir av såpass kaliber bør du droppe plast pumpen.

Alex
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #123 på: september 16, 2014, 08:07:00 am »

Legg på litt ekstra så du får Bosch Cobra pumpa. Den er verdt det...

X2

bestilte også selv Bosch pumpen....har ikke angret et sekund. Når resten blir av såpass kaliber bør du droppe plast pumpen.

Alex
Da kontaker jeg dem å prøve å gjøre om på kjøpet, eller kjøper den i tillegg.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #124 på: september 16, 2014, 08:10:32 am »

Har fått tips om å installere intercooler, har nå bestilt komplett sett:
https://www.frozenboost.com/liquid-air-intercooler/ultimate-drag-racing-water-to-air-intercooler-p-1008.html
83% avslag på intercooler til vill-ledende pris 20.000.- skal vi ikke la gå forbi..  Kult
Skal visstnok holde til 1200hp uten radiator, så det er sikkert nok. Fett med 90mm innsugsrør og..
Tenker da å la intercooler stå på innsiden av brannveggen og vanntanken bak passasjersetet. Har plass foran batteriet til tank og pumpe.
Enklere å fylle is og, siden jeg ikke har tak eller noe over.
Vurderer å bruke dette anlegget til 1915turboen og, montere datasprut også på den med intercooler. Ikke for mer effekt, men for å bedre miljøutslipp..  Øyerulling Øyerulling


Med 500hk så burde du tenkte vektfordeling. CG ligger på en relativt original VW boble litt over nesekonet på girkassen din. Alt du bygger foran dette vil ha en positiv effekt. Se i prosjekttråden til Jyrki Laune for mer info om dette. Han har en god vektfordeling i bilen sin selv om han ikke har 500hk.

Du som er snekker kan jo enkelt prøve å kaste hammeren med skaftet først. Temmelig vanskelig. Sånn er det også med våre biler.

Mvh
BB

Gliser
Enig i det, IC må stå på innsiden av brannvegg, men sikkert ikke helt uten grunn at Trond og har valgt å ha tanken fremme...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #125 på: september 16, 2014, 08:20:58 am »

Bygger du for ren dragracing?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #126 på: september 16, 2014, 08:31:28 am »

Bygger du for ren dragracing?
Om motoren uheldigvis skulle havne i en eller annen bil med skilt, er det nok fornuftig å bruke et map på halve effekten.
Og da tror jeg at vannet som sirkulerer rundt i intercooleren vil holde seg kaldt nok. Om det var det du mente?
Edit  Blunker
« Siste redigering: september 16, 2014, 12:17:15 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #127 på: september 16, 2014, 08:44:49 am »

Da er rette pumpa på vei. Så kan jeg heller bruke plastikkpumpa til å drenere tanken  Gliser


* bosch_pump_picture.jpg (48.26 KB, 360x360 - vist 222 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #128 på: september 16, 2014, 09:51:59 am »

Det var hvor langt du skulle kjøre før du byttet vann jeg tenkte på ja.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #129 på: september 16, 2014, 11:08:53 am »

Så lenge turboen ikke spinner på max under 3000 rpm så er det ingenting å bekymre seg over mht. vanntemp uten radiator. Kan kjøre milevis uten å få mer enn lunka vann.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: september 16, 2014, 12:19:45 pm »

Med nye kassen kan jeg ligge i 100 på rundt 3000. Om jeg da skal sørover med høyere fartsgrense, får jeg ta med en 12v kjølebag eller stoppe å kjøpe is, eller bytte vann.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #131 på: september 16, 2014, 12:21:25 pm »

worst case (banekjøring) så slenger du bare på en liten radiator m/vifte. Ingen problem
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #132 på: september 16, 2014, 14:05:25 pm »

Best case så har du luft til luft intercooler i fartsvinden. Det virker etter veien, skal du kjøle ekstra så er det frem med brannslokkeren ;-)
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #133 på: september 16, 2014, 21:23:01 pm »

Tenker du co2?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #134 på: september 16, 2014, 22:03:29 pm »

Ja, men det er nok en kortvarig effekt, best om du kan fylle is vann runt luft til luft kjøleren... på stripa.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #135 på: september 16, 2014, 22:43:34 pm »

som Trond nevner her , når du først har pumpe og tank er det bare å montere en liten radiator/register så har du kjøling HELE tiden Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #136 på: september 17, 2014, 07:52:11 am »

Ja, da har jeg brukt opp lønna for august før klokka 9 i dag, septemberlønna går om en time, oktoberlønna.. tja da må jeg vente til oktober...
Jeg har brukt alle pengene veeeldig fornuftig.  Kult Og gleder meg til alle de harde tunge pakkene som kommer i god tid før jul.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #137 på: september 17, 2014, 12:18:40 pm »

Og da er det på vei litt flere deler...
Noen som vil si noe om det er passelig med 52mm throttlebodies? Kjøpte manifolder med plass til injector pluss injector i throttlebodies. Var det dumt, tenkte at jeg da kan velge plassering.


* idf%20with%20hose%20450.jpg (33.46 KB, 450x595 - vist 222 ganger.)

* idf%20tb%20002.jpg (63.27 KB, 625x485 - vist 241 ganger.)

* 7366.jpg (19.85 KB, 500x415 - vist 198 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #138 på: september 17, 2014, 12:20:30 pm »

Og da er det på vei litt flere deler...
Noen som vil si noe om det er passelig med 52mm throttlebodies? Kjøpte manifolder med plass til injector pluss injector i throttlebodies. Var det dumt, tenkte at jeg da kan velge plassering.


Hva slags topper skal du ha?

Hvilke innsugsmanifolder har du kjøpt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #139 på: september 17, 2014, 12:33:24 pm »

Formula Vee, om ikke lenge er det race på Kjula i Sverige. Ta turen, bli med og lær! Hele svenske VW turbo eliten vil være der. Skinne vil være der. Trond, jeg og mange flere. Jeg kjører fra Oslo på fredag formiddag og har plass i bilen min.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #140 på: september 17, 2014, 12:36:53 pm »

Jeg kjører tidlig Fredag morgen og har og plass i bilen min :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #141 på: september 17, 2014, 13:02:55 pm »

Og da er det på vei litt flere deler...
Noen som vil si noe om det er passelig med 52mm throttlebodies? Kjøpte manifolder med plass til injector pluss injector i throttlebodies. Var det dumt, tenkte at jeg da kan velge plassering.


Hva slags topper skal du ha?

Hvilke innsugsmanifolder har du kjøpt?
Edit: detaljer fjernet etter ønske.
« Siste redigering: september 23, 2014, 16:20:56 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #142 på: september 17, 2014, 13:04:54 pm »

Hjertelig takk til Kalle og Trond, men er så heldig å få spandere helga med minste jenta mi. (Annenhver helg) Så det går først.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #143 på: september 17, 2014, 13:07:06 pm »

Og da er det på vei litt flere deler...
Noen som vil si noe om det er passelig med 52mm throttlebodies? Kjøpte manifolder med plass til injector pluss injector i throttlebodies. Var det dumt, tenkte at jeg da kan velge plassering.


Hva slags topper skal du ha?

Hvilke innsugsmanifolder har du kjøpt?
CB 1423 044 Super Pro CNC Cylinder heads 44x37,5 med 650 Upgrade fjærer.
Portes av Skinne, sammen med manifolder.
Manifolder som bilde, cb big beef med uttak for injector.

Tja. Det er jo ikke enorme topper, så 52mm er kanskje litt i største laget. Trond har vel 45mm om jeg ikke husker feil.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #144 på: september 17, 2014, 15:02:50 pm »

Og da er det på vei litt flere deler...
Noen som vil si noe om det er passelig med 52mm throttlebodies? Kjøpte manifolder med plass til injector pluss injector i throttlebodies. Var det dumt, tenkte at jeg da kan velge plassering.


Hva slags topper skal du ha?

Hvilke innsugsmanifolder har du kjøpt?
CB 1423 044 Super Pro CNC Cylinder heads 44x37,5 med 650 Upgrade fjærer.
Portes av Skinne, sammen med manifolder.
Manifolder som bilde, cb big beef med uttak for injector.

Tja. Det er jo ikke enorme topper, så 52mm er kanskje litt i største laget. Trond har vel 45mm om jeg ikke husker feil.



Stemmer det, jeg har 45... men så bygget ikke jeg en motor som skulle hoste mer enn det den har nå heller...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #145 på: september 17, 2014, 15:07:10 pm »

Se på Skinne sine.. Ford throttles 50mm rekker til 1000hk.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #146 på: september 18, 2014, 06:42:33 am »

Jeg kan velge 45 eller 48mm.. eller 50mm.. Men er det egentlig noen problem om de blir for store?
Blir jo mer porting mot innsuget da, for å få en smooth overgang, men kan det bli plass issue også?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #147 på: september 18, 2014, 07:15:09 am »

Jo større, jo vanskeligere blir den å tune og kjøre på tomgang og lavt turtall. Den blir mye mer følsom på gassen. Det er iallefall én ulempe. Burde vel strengt tatt ikke være så stort problem med sprut og ITB'er som det er med gassere, men er ikke noe vits å ha for stort. Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #148 på: september 18, 2014, 08:44:31 am »

45 burde holde fint
sjøl kjører jeg 44 FAJS gassere  som spjelhus (uten halsringer) og er ganske nære 500 motorhk
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #149 på: september 18, 2014, 09:34:27 am »

men jeg kjører E85 da  som krever mindre luft.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!